Starogard Gdański: Budowa sieci wodociągowej w Siwiałce
Numer ogłoszenia: 108549 - 2013; data zamieszczenia w BZP : 12.06.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Starogard Gdański , ul. Sikorskiego 9, 83-200 Starogard Gdański, woj. pomorskie, tel. (058) 562 50 67, faks (058) 562 46 41.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa sieci wodociągowej w Siwiałce.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane realizowane w ramach zadania inwestycyjnego : -Budowa sieci wodociągowej w Siwiałce- w zakresie: -577mb sieci wodociągowej z rur PVC o śr. 90 mm -30mb przyłączy wodociągowych PE o śr. 40mm do granicy działek -3 szt. hydrantów pożarowych nadziemnych o DN 80mm -odtworzenie istniejących nawierzchni dróg gruntowych z zagęszczeniem gruntu Ponadto przedmiot zamówienia obejmuje: a)kompleksową inwentaryzację powykonawczą wykonanych robót oraz zapewnienie bieżącej obsługi geodezyjnej b)organizacja i urządzenie placu budowy, w tym wszelkie roboty przygotowawcze, zagospodarowanie placu budowy, koszty utrzymania zaplecza budowy, oznakowanie organizacji ruchu w okresie prowadzenia robót, obsługi geodezyjnej i geotechnicznej, wykonania tymczasowych przyłączy lub liczników dla mediów niezbędnych do realizacji prac budowlanych wg potrzeb, opłat za pobór wody i energii na czas prowadzenia robót c)zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych prób, badań i odbiorów oraz ewentualnego uzupełnienia dokumentacji odbiorczej dla zakresu robót objętych przedmiotem przetargu, wykonanie dokumentacji powykonawczej (operatu kolaudacyjnego z inwentaryzacją geodezyjną) w min. 2 egz. d)naprawa i przywrócenie do stanu poprzedniego napotkanych urządzeń melioracyjnych, e)przywrócenie do stanu pierwotnego terenu po wszelkich robotach budowlano- montażowych, w tym uszkodzonych punktów geodezyjnych ( tzw. kamieni granicznych).
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.10.00.00-8, 45.11.21.00-6, 45.23.00.00-8, 45.23.13.00-8.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 09.08.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1.Każdy Wykonawca przystępujący do przetargu obowiązany jest wnieść wadium w wysokości 1500 PLN przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wnoszone zgodnie z zapisami dotyczącymi form wnoszenia wadium wynikającymi z zapisów art. 45 pkt 6 - Ustawy - Prawo zamówień publicznych. 3. Termin ważności wadium nie może być krótszy niż termin związania ofertą, 30 dni od terminu składania ofert 4. W przypadku, kiedy wadium jest wnoszone w pieniądzu, należy je wpłacić przelewem z dopiskiem -Wadium na Przetarg - Budowa sieci wodociągowej w Siwiałce na następujące konto: Bank Spółdzielczy Starogard Gdański konto nr 35834000010004684820000005, a kopię przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem załączyć do oferty. 5. W przypadku wnoszenia wadium w innych formach niż pieniądz należy oryginał dokumentu zabezpieczającego wadium złożyć w kasie w siedzibie Zamawiającego w Starogardzie Gd. ul. Sikorskiego 9, Kasa - otwarta w godzinach pn,wt,czw.7.15-14.00, śr 7.15-15.30, pt. od 7.15 -13.00, a kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem załączyć do oferty. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia oraz wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy -Prawo zamówień publicznych
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonanie niniejszego przedmiotu zamówienia nie wymaga specjalnych uprawnień przez prowadzącego działalność gospodarczą.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawcy winni udokumentować posiadanie wiedzy i doświadczenia poprzez wykazanie , iż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wykonał następujące roboty budowlane: -jedną robotę budowlaną obejmującą budowę sieci wodociągowej o długości min 400m.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawa szczególnych warunków w tym zakresie.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca winien dysponować osobami z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami w branży sanitarnej o specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci wodociągowych lub posiadającymi odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane. Wykonawcy z innych państw członkowskich mogą spełnić niniejszy warunek posiadając równoważne uprawnienia uzyskane w swoich krajach pochodzenia. Mając na uwadze obowiązujące w Polsce przepisy prawa krajowego - ustawa Prawo budowlane art. 12 ust. 7 oraz art. 12a, w przypadku osób spoza Polski możliwe jest uzyskanie decyzji w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych w budownictwie, nabytych w państwach członkowskich UE po przeprowadzeniu właściwego postępowania weryfikacyjnego przez właściwy organ w Rzeczpospolitej Polskiej na zasadach określonych w Ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394).
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawcy winni udokumentować: -posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 50 tys. złotych. -posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości minimum 50 tys. złotych towarzystwa ubezpieczeniowego lub inne)
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość istotnej zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w następujących sytuacjach: 1.Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie w następujących sytuacjach: - opóźnienia w przekazaniu placu budowy z winy zamawiającego - braków lub wad dokumentacji projektowej lub innych dokumentów budowy, o ile zamawiający zobowiązany jest do przekazania takich dokumentów wykonawcy. -zmian w dokumentacji projektowej o czas niezbędny do dostosowania się wykonawcy do takiej zmiany - w przypadku odkrycia w gruncie, w czasie realizacji prac ziemnych, nie zinwentaryzowanych na mapie d.c. projektowych elementów uzbrojenia terenu będących w kolizji z robotami lub innych, nie pozwalających na terminową realizację zleconych robót, - w przypadku wystąpienia robót dodatkowych lub zamiennych, o czas potrzebny na realizacje tych robót, - w przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych lub innych zdarzeń losowych niezależnych od wykonawcy nie pozwalających na wykonywanie robót budowlanych - w przypadku zawieszenia robót z przyczyn niezależnych od wykonawcy - w przypadku opóźnień wynikających z realizacji robót budowlanych prowadzonych przez innego wykonawcę, o ile realizacja tych robót będzie miała wpływ na terminowe wykonanie przedmiotu zamówienia i wykonawca udowodni zamawiającemu ten wpływ. 2. Wynagrodzenie wykonawcy określone w umowie może ulec zmianom w następujących przypadkach: - zmiana przepisów prawa dotyczących płatności za prawidłową realizację zamówienia - zmiana podatku VAT 3. Inne zmiany: - w zakresie podwykonawstwa za uprzednią zgodą zamawiającego: powierzenie podwykonawcom innej części prac niż wskazana w ofercie wykonawcy, zmiana podwykonawcy na etapie realizacji robót budowlanych. - konieczności zmiany technologii robót, w stosunku do technologii przewidzianej w dokumentacji technicznej, po uzgodnieniu pomiędzy Zamawiającym, autorem dokumentacji projektowej i Wykonawcą - zmiany na stanowiskach kierownika budowy i inspektora nadzoru. 4. Warunki zmian: - inicjowanie zmian - na wniosek wykonawcy lub zamawiającego - uzasadnienie zmian - prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, obniżenie kosztów, zapewnienie optymalnych parametrów technicznych i jakościowych robót budowlanych 5. Forma zmian: aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.starogardgd.ug.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Starogard Gdański 83-200 Starogard Gdański ul. Sikorskiego 9 (pok. 31)..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.06.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Starogard Gdański 83-200 Starogard Gdański ul. Sikorskiego 9 (pok. 19 sekretariat)..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Wójt Gminy
Stanisław Połom
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Gmina Wiejska Starogard Gdański