Odpowiedzi nr 1 dla postępowania pn. Zakup energii elektrycznej dla potrzeb oświetlenia drogowego Gminy Starogard Gd.”
Ogłoszenie nr 37927 - 2017 z dnia 2017-03-07
Dotyczy: Przetargu pn. „Zakup energii elektrycznej dla potrzeb oświetlenia drogowego Gminy Starogard Gd.”
Wykonawca informuje Zamawiającego, że jeśli umowa, którą posiada Zamawiający jest umową na czas określony zgodnie z Instrukcją Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej (nazywaną dalej IRiESD) w przypadku zawarcia umowy sprzedaży lub umowy kompleksowej należy ją zgłosić do realizacji właściwemu Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego (nazywany dalej OSD). Koniecznym do rozpoczęcia dostaw energii elektrycznej jest powiadomienie OSD o zawarciu umowy sprzedaży energii elektrycznej lub umowy kompleksowej oraz o planowanym terminie rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej. Zgodnie IRiESD wspomniane powyżej zgłoszenie powinno zostać złożone przez Wykonawcę na co najmniej 21 dni przed dniem rozpoczęcia sprzedaży w ramach nowej umowy sprzedaży energii elektrycznej. Zgodnie ze wskazanymi przepisami należy stwierdzić, iż nie jest możliwym rozpoczęcie dostaw od miesiąca kwietnia tym bardziej, że dzień składania ofert w postępowaniu został wyznaczony na 15.03.2017 r. a ostateczny dzień zgłoszenia do OSD przypada na 10.03.2017 r.
Rozpoczęcie dostaw w przypadku umowy bezterminowej jak i umowy terminowej będzie możliwe dopiero po podjęciu następujących czynności:
- Wybór oferty w postępowaniu - zależy przede wszystkim od działań Zamawiającego jak również od postanowień przepisów Prawa zamówień publicznych i jest to okres minimum 13 dni, w przypadku gdy wpłynie więcej niż jedna oferta. Ponadto jeżeli oferty zostaną złożone w sposób wybrakowany i niekompletny, należy uwzględnić czas potrzebny na ich uzupełnienie.
- Przygotowanie treści umowy oraz dokumentów rejestrowych oraz podpisanie
i przekazanie dokumentów do Wykonawcy etap zależny od Zamawiającego – 2 dni.
- Zawarcie umowy – 10 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze oferty.
- Procedura zmiany sprzedawcy - etap zależny od OSD. Zgodnie z lRiESD procedura trwa co najmniej 21 dni.
W związku z powyższym zwracamy się z prośbą do Zamawiającego o modyfikację terminu rozpoczęcia dostawy tak, aby był możliwy do zrealizowania zgodnie
z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa i dla bezpieczeństwa przyjąć termin rozpoczęcia dostaw z dniem 01.05.2017 r. dla wszystkich punktów poboru objętych postępowaniem przetargowym.
Odp: Zamawiający ustala termin rozpoczęcia dostawy energii elektrycznej na dzień 01.05.2017 r.
Odp: Dotychczasowa umowa na dostwę energii traci moc z chwilą podpisania umowy wynikającej z niniejszego postępowania przetargowego.
Odp. Tak
- nr NIP
- adres punktu poboru (miejscowość, ulica, numer lokalu, kod, gmina);
- moc umowna;
- numer licznika; numer ewidencyjny PPE
- Operator Systemu Dystrybucyjnego;
- nazwa dotychczasowego Sprzedawcy
- data zawarcia oraz okres wypowiedzenia dotychczasowej umowy
- planowane roczne zużycie energii;
- grupy taryfowe;
Oraz dokumentów:
- Pełnomocnictwo
- dokument nadania numeru NIP
- dokument nadania numeru REGON
- KRS lub inny dokument na podstawie którego działa dana jednostka
- dokument potwierdzający umocowania danej osoby do podpisania umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz pełnomocnictwa.
Jednocześnie informujemy, że OSD może odrzucić zgłoszenie umów sprzedaży zawierające błędne dane skutkiem czego może być konieczność zakupu energii przez Zamawiającego od tzw. Sprzedawcy rezerwowego.
Odp. Zamawiający przekaże wszystkie dane, które są niezbędne do zgłoszenia do OSD umowy sprzedaży.
Odp. Tak.
Odp. Nie.
Odp. Umowa kompleksowa z Energą Oświetlenie na utrzymanie punktów świetlnych, dostawę i przesył energii.
Wykonawca wnosi o usunięcie treści w/w zapisu i jednocześnie informuje, że powyższy zapis negatywnie wpłynie na kalkulację cenową oferty.
Odp. Zamawiający nie przewiduje usunięcia treści zapisu.
Wykonawca zwraca się z prośbą o informacje co Zamawiający ma na myśli przez Umowę Generalną? Jeśli chodzi o Generalną Umowę Dystrybucyjną zawartą miedzy Wykonawcą a OSD to informujemy, że Wykonawca nie udostępni Zamawiającemu takiej umowy ze względu na wymogi bezpieczeństwa informacji
w zakresie dochowania tajemnicy handlowej.
Odp. Zamawiający informuje, że miał na myśli oświadczenie o posiadaniu Umowy
Generalnej i że załącznikiem Nr 3 do umowy ma być oświadczenie o posiadaniu Umowy
Generalnej
10. Czy Zamawiający dopuszcza aby dla poszczególnych PPE były prowadzone rozliczenia
grupy taryfowej, której strefy czasowe są zbieżne z dotychczasowymi, a różnica polega na
nazewnictwie grupy taryfowej?
Odp. Tak
11. Czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę ceny jednostkowej w przypadku wprowadzenia
przez Ustawodawcę zmian ogólnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności
zmiany ustawy prawo energetyczne lub aktów wykonawczych do tej ustawy
wprowadzających dodatkowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub
certyfikatów dotyczących efektywności energetycznej?
Odp. Nie
12. Na terenie jakiego OSD znajdują się obiekty objęte postępowaniem przetargowym?
Odp. Na terenie OSD Energa Operator SA
13. Czy w przypadku braku otrzymania wskazań liczników od Operatora Systemu
Dystrybucyjnego w terminie Zamawiający dopuszcza możliwość wystawienia faktur
szacunkowych ( korygowanych po otrzymaniu faktur rzeczywistych), w celu zapewnienia
ciągłości przekazywania przez Zamawiającego środków finansowych przeznaczonych na
zakup energii elektrycznej i uniknięcia skumulowania się znacznej kwoty za energię
elektryczną na rzecz Sprzedawcy?
Odp. Tak
Zmienia się zapisy Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia:
W SIWZ było:
3. Termin wykonania zamówienia, rozliczenia.
3.1. Zamawiający określa termin realizacji umowy na okres 01.04.2017 – 31.12.2017 r. z zastrzeżeniem możliwości zmiany terminu rozpoczęcia wykonania zamówienia – tj. nie wcześniej niż po skutecznym rozwiązaniu umowy, na podstawie której dotychczas Zamawiający kupowali energię elektryczną oraz skutecznym przeprowadzeniu procesu zmiany sprzedawcy u OSD.
3.2. Tolerancja szacunkowej ilości energii określona w pkt 2.1 nie obejmuje sytuacji, w której z przyczyn niezależnych od Zamawiającego umowa sprzedaży energii elektrycznej nie będzie mogła być zawarta ze skutkiem na dzień 01.04.2017 r., lecz w terminie późniejszym.
W SIWZ jest:
3. Termin wykonania zamówienia, rozliczenia.
3.1. Zamawiający określa termin realizacji umowy na okres 01.05.2017 – 31.12.2017 r. z zastrzeżeniem możliwości zmiany terminu rozpoczęcia wykonania zamówienia – tj. nie wcześniej niż po skutecznym rozwiązaniu umowy, na podstawie której dotychczas Zamawiający kupowali energię elektryczną oraz skutecznym przeprowadzeniu procesu zmiany sprzedawcy u OSD.
3.2. Tolerancja szacunkowej ilości energii określona w pkt 2.1 nie obejmuje sytuacji, w której z przyczyn niezależnych od Zamawiającego umowa sprzedaży energii elektrycznej nie będzie mogła być zawarta ze skutkiem na dzień 01.05.2017 r., lecz w terminie późniejszym.
Wójt Gminy
Stanisław Połom
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Gmina Wiejska Starogard Gdański