Ogłoszenie nr 37927 - 2017 z dnia 2017-03-07
Dotyczy: Przetargu pn. „Zakup energii elektrycznej dla potrzeb oświetlenia drogowego Gminy Starogard Gd.”
Pytanie 1.
Dotyczy pkt. 3 SIWZ – Termin wykonania zamówienia
Informujemy, iż z uwagi na konieczność zawarcia umowy w terminach określonych w art. 94 ustawy Prawo zamówień publicznych, a następnie na konieczność przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy trwającej - zgodnie z dyspozycją art. 4j ust. 6 ustawy Prawo energetyczne - 21 dni, termin rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej od dnia 01.04.2017r. nie jest możliwy do spełnienia przez Wykonawcę. Przy założeniu, że sprzedaż ma nastąpić od dn. 01.04.2017r., dokonanie wszystkich niezbędnych czynności związanych
z procesem zmiany sprzedawcy powinno zakończyć się do dn. 10.03.2017r.
Termin dokonania wyboru Wykonawcy i podpisania Umowy wymaga uwzględnienia w procedurze terminów przewidzianych na uzupełnienie przez Wykonawcę złożonej oferty o wymagane oświadczenia i dokumenty. Nadmieniamy, że Zamawiający wskazał w pkt. 13.1 SIWZ termin zawarcia umowy nie krótszy niż 10 dni od daty przesłania zawiadomienia o wyborze oferty.
Ustalony przez Zamawiającego termin składania ofert tj. 15.03.2017r. oraz dochowanie ww. terminów wyklucza możliwość rozpoczęcia sprzedaży w dn. 01.04.2017r.
Mając na uwadze powyższe zwracamy się z prośbą o zmianę terminu rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej na dzień 01.05.2017r., lecz nie wcześniej niż po zawarciu umów dystrybucyjnych, pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy i przyjęciu umowy do realizacji przez OSD.
Odp: Zamawiający ustala termin rozpoczęcia dostawy energii elektrycznej na dzień 01.05.2017 r.
Pytanie 2.
Dotyczy pkt. 5.1 SIWZ – Wykaz oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia
Wykonawca zwraca się z pytaniem czy Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą Jednolitego Dokumentu Zamówienia (JEDZ)?
Odp: Nie
Pytanie 3.
Wykonawca zwraca się z prośbą o udzielenie następujących informacji:
a) Czy procedura zmiany sprzedawcy dla wszystkich punktów poboru objętych postępowaniem będzie przeprowadzana po raz kolejny?
Odp: Nie
b) Czy umowy dystrybucyjne (jeśli zamawiający posiada rozdzielone umowy) zawarte są na czas określony czy nieokreślony?
Odp: Dotychczasowa umowa kompleksowa traci moc z chwilą podpisania umowy wynikającej z niniejszego postępowania przetargowego (Zamawiający nie posiada rozdzielonych umów dystrybucyjnych)
c) Kto jest dotychczasowym sprzedawcą energii elektrycznej?
Odp. Umowa kompleksowa z Energą Oświetlenie na utrzymanie punktów świetlnych, dostawę i przesył energii.
d) Czy Zamawiający samodzielnie zawrze umowę o świadczenie usług dystrybucji w przypadku punktów poboru, dla których obowiązywały dotychczas umowy kompleksowe oraz w przypadku punktów poboru, dla których umowa dystrybucyjna została zawarta na czas określony, w termie umożliwiającym skuteczne przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy ?
Odp: Tak
e) Czy Zamawiający ma zawarte umowy/ aneksy w ramach akcji promocyjnych lojalnościowych, które uniemożliwiają zawarcie nowej umowy sprzedażowej w terminach przewidzianych w SIWZ? Jeśli tak - jakie są terminy wypowiedzeń umów/aneksów w ramach akcji promocyjnych/programów lojalnościowych ?
Odp: Nie
Pytanie 4.
Czy Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do zgłoszenia w imieniu Zamawiającego zawartej umowy sprzedaży energii elektrycznej do OSD oraz wykonania czynności niezbędnych do przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy u OSD wg wzoru stosowanego powszechnie przez Wykonawcę (wzór w załączeniu)? W przypadku braku zgody na powyższe prosimy o wyjaśnienie czy Zamawiający ponosił będzie odpowiedzialność za treść własnego wzoru pełnomocnictwa i za jego ewentualne zakwestionowanie przez OSD?
Odp: Tak
Pytanie 5.
W przypadku punktów poboru energii dla których zmiana sprzedawcy będzie przeprowadzana po raz pierwszy oraz w przypadku punktów poboru energii, dla których umowa dystrybucyjna jest zawarta na czas określony i braku zgody na udzielenie pełnomocnictwa na wzorze zaproponowanym przez Wykonawcę prosimy o informację czy Zamawiający upoważni Wykonawcę do zawarcia umowy dystrybucyjnej z OSD na podstawie oświadczenia woli zawartego w udzielonym przez siebie pełnomocnictwie, na warunkach zgodnych z aktualnie obowiązującymi?
Odp: Tak
Pytanie 6.
Informujemy, że dla punktów poboru energii, dla których umowa dystrybucyjna nie została zawarta na czas nieokreślony oraz braku zgody na wzór pełnomocnictwa zaproponowany przez Wykonawcę, w przypadku braku zgody na zawarcie w udzielonym pełnomocnictwie oświadczenia woli uprawniającego Wykonawcę do zawarcia umowy z OSD lub braku możliwości zawarcia umowy dystrybucyjnej na podstawie oświadczenia woli, Zamawiający powinien wziąć pod uwagę, że Wykonawca będzie mógł zainicjować proces PZS tylko wtedy, gdy do OSD zostanie dostarczona podpisana przez klienta umowa dystrybucyjna. Zgodnie z IRiESD OSD na przygotowanie i przesłanie do klienta umowy dystrybucyjnej ma czas do 21 dni kalendarzowych. Po przesłaniu takiej umowy przez OSD klient powinien ją podpisać i odesłać zwrotnie do OSD. Informujemy, że w przypadku braku zwrotu do OSD umowy dystrybucyjnej i zgłoszenia przez Wykonawcę procesu zmiany sprzedawcy, taki proces zostanie zweryfikowany negatywnie. W związku z powyższym zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający przewidział czas niezbędny na zawarcie umowy dystrybucyjnej dla punktów poboru energii dla których umowa dystrybucyjna nie jest zawarta na czas nieokreślony? Czy Zamawiający samodzielnie zawrze umowę z OSD w terminie umożliwiającym skuteczną realizację procedury zmiany sprzedawcy?
Odp: Dotychczasowa umowa kompleksowa jest zawarta na czas określony i traci moc z chwilą podpisania umowy wynikającej z niniejszego postępowania przetargowego a Zamawiający upoważni Wykonawcę do zawarcia umowy dystrybucyjnej z OSD na podstawie oświadczenia woli.
Pytanie 7.
Dotyczy Załącznika nr 1 do SIWZ – projekt umowy § 6 ust. 5 a)
Wykonawca zwraca się z prośbą o wykreślenie w zdaniu pierwszym treści: „z tym zastrzeżeniem, że ostatnia faktura w roku kalendarzowym będzie wystawiana nie później niż do 10 grudnia”
Z uwagi na fakt, że termin zakończenia sprzedaży został ustalony na dzień 31.12.2017r., koniecznym jest aby końcowe rozliczenie zostało dokonane na podstawie odczytów dokonanych przez OSD na dzień 31.12.2017r. Wykonawca wystawi końcowe faktury rozliczeniowe dopiero po udostępnieniu tych odczytów przez OSD.
Odp: W zał. Nr 1 do SIWZ (§ 6 ust. 5a) wykreśla się treść „z tym zastrzeżeniem, że ostatnia faktura w roku kalendarzowym będzie wystawiana nie później niż do 10 grudnia”
Pytanie 8.
Dotyczy Załącznika nr 1 do SIWZ – projekt umowy § 9 ust. 2
W nawiązaniu do Pytania nr 1 Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikacje zapisu do treści: „Realizacja dostaw energii elektrycznej rozpoczyna się z dniem 01.05.2017 r., lecz nie wcześniej niż z dniem skutecznego rozwiązania dotychczasowej umowy kompleksowej energii elektrycznej z poprzednim sprzedawcą oraz pozytywnym zakończeniu procedury zmiany sprzedawcy u OSD oraz zawarciu umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej”
Odp: Zmienia się treść § 9 ust.2 zał. Nr 1 do SIWZ, który otrzymuje brzmienie: „Realizacja dostaw energii elektrycznej rozpoczyna się z dniem 01.05.2017 r., lecz nie wcześniej niż z dniem skutecznego rozwiązania dotychczasowej umowy kompleksowej energii elektrycznej z poprzednim sprzedawcą oraz pozytywnym zakończeniu procedury zmiany sprzedawcy u OSD oraz zawarciu umowy o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej”
Pytanie 9.
Dotyczy Załącznika nr 1 do projektu Umowy
Wykonawca zwraca się prośbą o podanie liczby punktów poboru objętych przedmiotowym postępowaniem. W wykazie Zamawiający wskazuje 3 punkty poboru, w których układ pomiarowo-rozliczeniowy został zlikwidowany. Zdaniem Wykonawcy punkty te powinny zostać usunięte z wykazu.
Odp: Wykreśla się 3 punkty poboru, w których układ pomiarowo-rozliczeniowy został zlikwidowany, w związku z czym liczba punktów poboru wynosi 114.
Pytanie 10.
Wykonawca zwraca się z prośbą o udzielenie odpowiedzi czy Zamawiający dopuszcza podpisanie umowy drogą korespondencyjną?
Odp: Tak
Wójt Gminy
Stanisław Połom
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Gmina Wiejska Starogard Gdański