1. Nazwa oraz adres zamawiającego.
Gmina Starogard Gdański
ul. Sikorskiego 9
83-200 Starogard Gdański
tel. (58) 56 250 67
fax. (58) 56 246 41
2. Tryb udzielenia zamówienia
Postępowanie przeprowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 39 oraz pozostałych przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.).
3. Opis przedmiotu zamówienia
- wymiana pokrycia dachu z dachówki esówki na blachodachówkę
- wymiana opierzeń blacharskich
- przemurowanie kominów i sterczy attyki
- montaż okien dachowych i włazu dachowego
- wykonanie robót izolacyjnych
- wykonanie instalacji odgromowej
- utylizacja gruzu powstałego
- wymiana okien drewnianych i drzwi w budynku
Roboty budowlane i towarzyszące należy wykonać zgodnie z Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót w Budownictwie, załączonym przedmiarem i sztuką budowlaną.
4. Termin wykonania zamówienia.
4.1. Przedmiot zamówienia powinien być wykonany zgodnie z zawartą umową, warunkami określonymi w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót w budownictwie
4.2. Wykonawca na koszt własny dokona wizji lokalnej w terenie objętym przedmiotem zamówienia.
4.3. Termin realizacji zamówienia: 2007-06-29.
5. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.
5.1 Warunkiem uczestnictwa w postępowaniu jest spełnienie kryteriów określonych w art. 22 ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz nie podleganie wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
5.2 Oferta będzie podlegać ocenie po spełnieniu formalnych wymogów określonych w rozdziale 6.3 oraz spełnieniu następujących minimalnych kryteriów kwalifikacyjnych:
5.2.1 Średnia wartość sprzedaży robót budowlano-montażowych liczona z okresu ostatnich 3 lat, lub, jeżeli działalność prowadzona jest przez czas krótszy niż 3 lata, z okresu prowadzenia działalności, musi być przynajmniej równa kwocie 400.000 PLN na rok prowadzenia działalności gospodarczej;
5.2.2 W ciągu ostatnich trzech lat Wykonawca był głównym wykonawcą przy realizacji co najmniej pięciu różnych robót o tożsamym charakterze i złożoności co przedmiot niniejszego przetargu (wartość każdej z tych robót w kwocie nie niższej niż 60 tys. zł.
5.2.3 Kierownik Robót musi dysponować co najmniej pięcioletnim doświadczeniem w zakresie robót o równoważnym charakterze i wielkości, w tym nie mniej niż trzy lata w charakterze kierownika;
6. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.
6.1. Do przetargu mogą przystąpić Wykonawcy, którzy spełniają warunki zawarte w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz Ustawy – Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. Każdy Wykonawca może złożyć jedną ofertę. Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych i częściowych.
6.2. Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą w złotych.
6.3. Ofertę stanowi formularz ofertowy i inne dokumenty, potwierdzające spełnienie przez Wykonawcę wymaganych warunków. Aby oferta była kompletna należy złożyć:
6.3.1. Wypełniony i podpisany „FORMULARZ OFERTOWY” (którego wzorzec przedstawiono w Załączniku nr 1), wraz z „Oświadczeniami Wykonawcy”, w którym znajdują się następujące oświadczenia (a - i) oraz zaświadczenia (j - l):
a) Oświadczenie, że Wykonawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym zgodnie z wymaganiami ustawowymi;
b) Oświadczenie, że Wykonawca posiada pozwolenia i uprawnienia niezbędne do wykonania prac lub czynności określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, jeżeli ustawy nakładają na strony obowiązek posiadania takich pozwoleń i uprawnień;
c) Oświadczenie, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, potencjał techniczny, a także pracowników zdolnych do wykonania zamówienia;
d) Oświadczenie, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
e) Oświadczenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art.24 Ustawy – Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r.
f) Oświadczenie Wykonawcy, że zapoznał się ze szczegółowymi warunkami przetargu zawartymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, dokumentacją techniczną, Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót w Budownictwie oraz placem budowy i że przyjmuje je bez zastrzeżeń;
g) Oświadczenie, że Wykonawca uważa się za związanego ofertą do terminu ważności oferty, wskazanego w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i zobowiązuje się, w razie utrzymania się przy przetargu, podpisać umowę;
h) Oświadczenie, że Wykonawca posiada wszystkie informacje niezbędne do przygotowania oferty i wykonania prac w wymaganym czasie;
i) Oświadczenie, że Wykonawca obejrzał miejsce i obiekt na którym dokonywane będą roboty budowlane- budynek świetlicowo-mieszkalny w Barchnowach gm. Starogard Gdański.
j) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. Nr 87 poz. 605);
k) Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału ZUS lub KRUS potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. Nr 87 poz. 605) ;
Wykonawca musi zatrudniać min. 7 zarejestrowanych pracowników z odpowiednimi kwalifikacjami zawodowymi z opłaconą składką ZUS.
Informacja o ilości osób zatrudnionych może widnieć na zaświadczeniu z ZUS lub Wykonawca robót składa stosowne oświadczenie .
l) Dokumenty określające pozycję finansową Wykonawcy, określające obroty oraz zobowiązania i należności za okres trzech ostatnich lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności był krótszy – za ten okres.
Uwaga: Dokumenty wymienione w pkt. j - k mogą być przedstawione w formie oryginału lub poświadczone za zgodność z oryginałem przez upoważnionego przedstawiciela wykonawcy.
Wykonawcy zagraniczni powinni przedstawić dokumenty (zaświadczenia według punktów a) do k) odpowiednie dla krajów ich zarejestrowania lub oświadczenie, że takie dokumenty nie są dostępne. Dokumenty powinny być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego.
6.3.2. Załącznik nr 1 – „Formularz oferty”
6.3.3. Załącznik nr 2 - „Oświadczenia Wykonawcy”.
6.3.4. Załącznik nr 3 - „Oświadczenie o udzieleniu gwarancji oraz akceptacji warunków i terminów płatności”.
6.3.5. Załącznik nr 4 – „Informacje na temat dotychczasowego doświadczenia” w wykonywaniu prac odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia wykonywanych w ciągu ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie; wraz z referencjami. W informacji należy podać co najmniej wartość zamówienia, datę jego realizacji i miejsce wykonania.
6.3.6. Załącznik nr 5 – „Kwalifikacje i doświadczenie kluczowego personelu” proponowanego do udziału w tym kontrakcie. Kierownik Robót Wykonawcy przeznaczony do realizacji zadania musi posiadać odpowiednie wykształcenie techniczne i uprawnienia branżowe. Potwierdzone kopie uprawnień kierownika robót należy dołączyć do oferty.
6.3.7. Załącznik nr 6 – „Informacja o podwykonawcach”; propozycje podzlecania (o ile są takie) poszczególnych składników prac. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom.
6.3.8. Załącznik nr 7 – „Cena oferty”
6.3.9. Załącznik nr 8 – „Kosztorys ofertowy”
W przypadku wnoszenia wspólnej oferty przez Wykonawców, każdy z Wykonawców ma obowiązek spełnić wszystkie warunki formalne, które dotyczą Wykonawców.
Ponadto, w przypadku wnoszenia wspólnej oferty, należy dołączyć oświadczenie Wykonawców, że ich zobowiązania co do oferty oraz co do wykonania zadania są solidarne. Oferta taka musi spełniać następujące wymagania:
a) zawierać dokumenty i oświadczenia wymienione w punkcie 6.3.;
b) musi być podpisana w taki sposób, by zobowiązywała prawnie wszystkie strony;
c) jeden z podmiotów zostanie wyznaczony jako odpowiedzialny i jego upoważnienie będzie udokumentowane pełnomocnictwem podpisanym przez uprawomocnionych przedstawicieli pozostałych podmiotów,
7. Informacja o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów, wskazania osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami.
7.1 Z zamawiającym można kontaktować się przez telefon oraz bezpośrednio w siedzibie zamawiającego. Wszelkie zapytania dotyczące SIWZ, kosztorysów oraz zamówienia należy dostarczać w formie pisemnej.
7.2 Upoważnieni do bezpośredniego kontaktowania się z Wykonawcami są:
- Urszula Szopińska – inspektor d/s. inwestycji - tel.058 56-250-67 wew. 63
- Maria Michel – naczelnik wydziału GPK - U.G. tel. 058 56-250-67, wew. 58
Zapytania należy kierować pisemnie, zgodnie z zasadą pisemności postępowania na adres:
Urząd Gminy Starogard Gdański
Ul. Sikorskiego 9
83-200 Starogard Gdański
fax. (058) 56 246 41
7.3. Adres poczty elektronicznej do kontaktów z oferentami:
szopinska_ug@wp.pl
8. Wymagania dotyczące wadium i zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
8.1. Nie przewiduje się obowiązku wpłacenia wadium.
8.2. Nie przewiduje się obowiązku złożenia zabezpieczenie należytego wykonania umowy.
8 Termin związania ofertą.
Termin związania ofertą zgodny z zapisami art. 85 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
9 Opis sposobu przygotowania ofert.
9.1 Oferent winien zapoznać się ze wszystkimi dokumentami niniejszej specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).
9.2 Wszystkie formularze zawarte w SIWZ, a w szczególności formularz oferty i załączniki zostaną wypełnione przez oferenta ściśle wg. wskazówek. W przypadku, gdy jakakolwiek część SIWZ nie dotyczy Wykonawcy - należy wpisać „nie dotyczy”.
9.3 Złożenie oferty niezgodnej z SIWZ spowoduje postępowanie zgodne z zapisami art. 89 ustawy Prawo zamówień publicznych.
9.4 Każdy Wykonawca złoży tylko jedną ofertę. Złożenie większej liczby ofert lub oferty zawierającej alternatywy spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez danego Wykonawcę.
9.5 Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej.
9.6 Oferta musi obejmować całość zamówienia, nie dopuszcza się składania ofert częściowych.
9.7 Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty z uwzględnieniem art. 93 ust. 4 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
9.8 Protokół z przetargu, wraz z załącznikami składanymi w trybie postępowania są jawne zgodnie z zapisami art. 96 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
9.9 Wszelkie zaświadczenia i oświadczenia składane przez Zamawiającego i Wykonawcę wymagają formy pisemnej. Oświadczenia lub zaświadczenia dotyczące przetargu przekazane za pomocą poczty, teleksu, poczty elektronicznej lub telefaksu uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu składania.
9.10 Oferta musi być czytelna oraz podpisana. Należy wypełnić wszystkie dane i tabele oferty, jeżeli dane informacje nie dotyczą Wykonawcy należy je dołączyć z adnotacją „nie dotyczy” podpisać zgodnie z wymogami dotyczącymi podpisywania załączników oferty. Wszystkie miejsca, w których Wykonawca wniósł zmiany muszą być parafowane przez osobę podpisującą.
9.11 Oferent określi ceny jednostkowe na wszelkie roboty wymienione w ślepym kosztorysie i w specyfikacji.
9.12 Ceny jednostkowe określone przez oferenta zostaną ustalone na okres ważności umowy i nie będą podlegały zmianom.
10. Informacja o przewidzianych zamówieniach uzupełniających o których jest mowa w art. 67 ust.1 pkt. 6 i 7.
Nie przewiduje się
11. Informacje na temat walut obcych:
Rozliczenia pomiędzy stronami będą odbywały się w PLN
12. Informacje na temat aukcji elektronicznej:
Nie dotyczy.
13. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert;
Termin składania upływa dnia 26.04.2007 r. godz. 10.00
Zamawiający otworzy koperty z ofertami (część jawna) w dniu 26.04.2007 r. o godz.10.15 w siedzibie Urzędu Gminy pok. nr 18. W trakcie części jawnej Zamawiający odczyta:
- nazwę firmy i adres Wykonawcy
- cenę oferty
- termin wykonania zamówienia
- okres gwarancji
- warunki płatności zawarte w ofertach
Wykonawcy mogą być obecni przy otwieraniu ofert.
Na pisemny wniosek Wykonawcy informacje, o których mowa zostaną dostarczone Wykonawcom, którzy nie byli obecni przy otwieraniu ofert.
14.0.Opis sposobu obliczenia oferty:
14.1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami :
(1) cena ryczałtowa - 100%
Punkty naliczane będą na podstawie wzoru:
cena najniższej oferty
cena = ---------------------------------- x 100%
cena badanej oferty
Wykonawca określi ceny jednostkowe na wszelkie roboty wymienione w przedmiarze robót. Ceny jednostkowe określone przez oferenta zostaną ustalone na okres ważności umowy i nie będą podlegały zmianom.
Wykonawca ma prawo do wglądu do protokołu z przeprowadzonego postępowania zgodnie z art. 96 Ustawy – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19 z dnia 19 stycznia 2004 r.).
14.2. Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 89 Ustawy – Prawo zamówień publicznych
14.3. Wykonawca, który przedłoży więcej niż jedną ofertę zostanie wyłączony z postępowania.
14.4.. Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty z zastrzeżeniem art. 93 ust.4 Ustawy – Prawo zamówień publicznych .
14.5. Zaleca się, aby oferent zdobył wszelkie informacje , które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz podpisania umowy.
14.6. Zamawiający przyzna zamówienie Wykonawcy, którego oferta odpowiada zasadom określonym w Ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych i w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz została uznana za najkorzystniejszą.
14.7. W toku dokonywania oceny złożonych ofert Zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert. Zamawiający poprawi oczywiste omyłki w treści oferty, niezwłocznie zawiadamiając o tym oferenta.
15. Powiadomienie o wyniku postępowania:
Zamawiający powiadomi o wyniku przetargu zamieszczając ogłoszenie o wyborze ofert w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.
16. Przysługujące Wykonawcom środki ochrony prawnej:
Wykonawcy przysługują środki ochrony prawnej określone w Ustawie – Prawo zamówień publicznych z dnia 19 stycznia 2004 r. zgodnie z działem VI – Środki ochrony prawnej cytowanej wyżej Ustawy.
17. Informacja o formalnościach, jakie powinny być dopełnione po wyborze oferty w celu
zawarcia umowy.
17.1 Zamawiający przyzna zamówienie Wykonawcy, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą i odpowiada zasadom określonym w Ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych oraz w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
17.2. Zamawiający powiadomi wykonawców o wyniku przetargu w sposób określony w ustawie Prawo Zamówień Publicznych.
17.3. Podpisanie umowy z wybranym Wykonawcą nastąpi po upływie 7 dni od daty ogłoszenia wyniku przetargu zgodnie z art. 92 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych, jednak nie później niż w dniu, w którym upływa termin związania z Ofertą. Umowa zostanie podpisana w siedzibie Zamawiającego.
17.4. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyli się od podpisania umowy Zamawiający wybiera najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.
17.5. Z chwilą podpisania umowy przetarg uważa się za zakończony.
18.0.Istotne postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści umowy.
18.1. Za wykonanie przedmiotu umowy Wykonawcy przysługiwać będzie wynagrodzenie w wysokości określonej w przyjętej ofercie.
18.2. Cena całkowita oferty składa się z ceny określonej kosztorysem ofertowym Wartość robót dodatkowych zostanie określona na podstawie faktycznie wykonanych i odebranych robót dodatkowych w formie kosztorysu powykonawczego zaakceptowanego przez Zamawiającego.
18.3. Powyższe wynagrodzenie obejmuje należne podatki, i ubezpieczenia oraz inne wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia.
18.4.Wykonawca udzieli gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia na okres trzech lat.
18.5. Fakturowanie i zapłata jednorazowe, po odbiorze końcowym przedmiotu umowy.
19.0. Podpisanie umowy z Wykonawcą:
19.1. Podpisanie umowy z wybranym Wykonawcą nastąpi nie wcześniej niż w ósmym dniu od daty ogłoszenia o wyniku przetargu na tablicy ogłoszeń, jednak nie później niż w dniu , w którym upływa termin związania z Ofertą. Umowa zostanie podpisana w siedzibie Zamawiającego.
Zaleca się, aby oferent zdobył wszelkie informacje , które mogą być konieczne do przygotowania i oraz podpisania umowy.
19.2. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyla się od podpisania umowy Zamawiający wybiera tę ofertę spośród pozostałych ofert, która uzyskała najwyższą liczbę punktów.
19.3. Z chwilą podpisania umowy przetarg uważa się za zakończony.
20. Informacje na temat umowy ramowej:
Nie przewiduje się
21.Zawartość dokumentacji przetargowej.
- SIWZ,
- formularz oferty,
- formularz oświadczeń o uprawnieniach i sytuacji ekonomicznej itp.,
- formularz oświadczenia o udzieleniu gwarancji oraz akceptacji warunków i terminów płatności
- formularz informacji na temat doświadczenia,
- formularz kwalifikacji i doświadczenia kluczowego personelu
- formularz informacji o podwykonawcach,
- formularz ceny oferty
- przedmiar robót
- specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót