Przetargi - archiwum

Odpowiedzi na II pytania Wykonawców do postępowania „Dostawa sprzętu komputerowego i oprogramowania oraz świadczenie usługi zapewnienia dostępu do Internetu na terenie Gminy Starogard Gdański”

Dotyczy postępowania: „Dostawa sprzętu komputerowego i oprogramowania oraz świadczenie usługi zapewnienia dostępu do Internetu na terenie Gminy Starogard Gdański”

 

Starogard Gdański 2013-06-19

 

 

Gmina Starogard Gdański informuje, że do dnia dzisiejszego otrzymała przytoczone poniżej pytania od Wykonawców. Poniżej zamieszczamy treść zapytań oraz odpowiedzi na nie od Zamawiającego.

 

Pytanie I

W załączniku nr 2 do SIWZ „Opis przedmiotu zamówienia” dla zestawu komputerowego typ A zamawiający napisał:

…. poz. 2 płyta główna/Gniazda rozszerzeń: 2x minięci (min. 1 wolne)

….

….Poz. 8 Karta sieciowa: anteny wbudowane w obudowę komputera

….

….Poz. 12 (błędna numeracja jest 11) Obudowa/zasilacz: powinna posiadać czujnik otwarcia obudowy współpracujący z oprogramowaniem zarządzająco-diagnostycznym producenta komputera

….

Zasilacz o efektywności minimum 85%

….

W związku z powyższymi zapisami poprosimy o odpowiedź na pytania:

1. Według naszej analizy Zamawiający opisując parametry komputera typu A pomylił parametry komputera stacjonarnego z parametrami komputerów przenośnych. Złącze miniPCI jest starym typem złącza używanym w starszych modelach komputerów przenośnych. Jeżeli nawet złącze to występowało na płytkach głównych dla komputerów typu desktop to również w grę wchodzą tylko starsze modele, ale wymóg posiadania portów USB 3.0, które są w miarę nowym standardem, determinuje korzystanie wyłącznie z nowszych modeli płyt głównych. Te zaś nie posiadają portów miniPCI, a jedynie miniPCI Express. Czy w związku z powyższym Zamawiający pisząc 2 x miniPCI miał i ma na myśli 2 x miniPCI Express lub czy Zamawiający dopuści płyty główne z 2 x miniPCI Express zamiast 2 x miniPCI?

 

Odpowiedz:

W załączniku nr 2 do SIWZ dokonano następujących zmian:

  1. 1.      W punkcie 2 zmieniono zapis, w którym usunięto zapis dotyczący złączy miniPCI
  2. 2.      Punkt 8 zmieniono zapis na „Karta sieciowa bezprzewodowa, zainstalowana na płycie głównej komputera WiFi 802.11 b/g/n, anteny wbudowane w obudowę komputera lub antena zewnętrzna”,
  3. 3.      Punkt 11 dotyczący obudowy i zasilacza zmieniono na nr 12
  4. 4.       Punkt 12 (11 przed zmianą) zmieniono na „ Obudowa w jednostce centralnej musi być otwierana bez konieczności użycia narzędzi oraz powinna posiadać czujnik otwarcia obudowy współpracujący z oprogramowaniem zarządzająco-diagnostycznym zinstegrowanym z BIOSem komputera”,
  5. 5.      Punkt 12 (11 przed zmianą) zmieniono na „Zasilacz o mocy maks. 350W dostosowanej do oferowanego sprzętu, pracujący w sieci 230V 50/60Hz prądu zmiennego i efektywności min. 85% przy pełnym obciążeniu”.

 

2. Zamawiający wymaga karty sieciowej zainstalowanej na płycie główniej komputera z antenami wbudowanymi w obudowę komputera. Rozwiązania takie są stosowane dla dwóch rodzajów komputerów po pierwsze dla komputerów przenośnych, a po drugie dla komputerów typu ALL In One zintegrowanych z monitorem. Oba rozwiązania nie spełniają wymogów związanych z wymaganą obudową:

- umożliwiającą pracę w pionie, z obsługą kart PCI Express, wyposażona w min. 4 kieszenie: 2 szt. 5,25” wewnętrzne

- Moduł konstrukcji obudowy w jednostce centralnej komputera powinien pozwalać na demontaż kart rozszerzeń, pamięci RAM bez użycia narzędzi

- Obudowa w jednostce centralne musi być otwierana bez konieczności użycia narzędzi oraz powinna posiadać czujnik otwarcia budowy współpracujący z oprogramowaniem zarządzająco-diagnostycznym producenta komputera

- Zasilacz o mocy maks 350W dostosowanej do oferowanego sprzętu, pracujący w sieci 230V 50/60Hz prądu zmiennego i efektywności min 85%.

- Liczba portów na panelu przednim: 1 x czytnik pamięci, 1 x wejście mikrofonowe, 1 x wyjście słuchawkowe, 2x USB 2.0, 2x USB 3.0

W związku z powyższym czy Zamawiający wykreśli wymóg związany z antenami wbudowanymi w obudowę komputera? Jednocześnie pragniemy zwrócić uwagę na to, że anteny zewnętrzne zapewniają większy zasięg i siłę sygnału.

 

Odpowiedz:

Odpowiedzi na te pytania zawarto w odpowiedzi do pytania 1.

 

3. Zamawiający wymaga, aby obudowa w jednostce centralnej posiadała czujnik otwarcia obudowy współpracujący z oprogramowaniem zarządzająco-diagnostycznym producenta komputera. Zamawiający nie wymaga dostarczenia takiego oprogramowania. Na rynku istnieje wiele programów diagnostycznych i zarządzających w różnym zakresie, nawet jako wersje do darmowego użytku współpracujące z dowolnymi czujnikami otwarcia obudowy. Czy w związku z powyższym Zamawiający zmodyfikuje ten wymóg posiadania przez komputer czujnika otwarcia obudowy współpracującego z oprogramowaniem zarządzająco-diagnostycznym dostarczonym przez producenta komputera?

 

Odpowiedz:

Odpowiedzi na te pytania zawarto w odpowiedzi do pytania 1.

 

4. Pragniemy wyjaśnić, że sprawność zasilaczy zależna jest od obciążenia z jakim pracuje zasilacz, a obciążenie to jest zmienne w zależności od ilości uruchomionych urządzeń, wykonywanych operacji itp. czyli ogólnie od chwilowego zapotrzebowania poszczególnych komponentów na energię. W związku z powyższym dla zasilaczy podaje się wartości sprawności dla określonych zakresów obciążenia. Standardowo wartości te podawane są dla 10%, 50% i 90% obciążenia.

Ponieważ Zamawiający podał wartość sprawności jako minimum 85% to prosimy o wyjaśnienie czy Zamawiający miał na myśli osiągnięcie takiej sprawności w całym zakresie obciążenia czyli dla 10% i 50% i 90% czy też wystarczy jeżeli zasilacz osiągnie wymaganą sprawność dla średniego zakresu obciążenia czyli dla 50%?

 

Odpowiedz:

Odpowiedzi na te pytania zawarto w odpowiedzi do pytania 1.

 

 

Pytanie II:

 

1. Komputer A:

Czy Zamawiający dopuści komputer wyposażony w płytę główną posiadającą: min 1 złącze PCI Express x 16 min. 1 slot PCI Express x 16 wolny, min. 3 wolne złącze PCI Express x 1?

 

Monitor:

Czy Zamawiający zaakceptuje monitor z wyjściami VGA oraz DVI?

 

Czy Zamawiający zaakceptuje monitory z listwą głośnikową zintegrowaną z obudową monitora oraz dedykowaną przez producenta monitora?

 

Odpowiedz:

Odpowiedzi na te pytania zawarto w odpowiedzi do pytania I pyt 1

W punkcie 3 załącznika nr 2 do SIWZ dokonano zmiany zapisu w punkcie 9 na następujący:

9. Złącza: VGA, DVI, Mini Jack

Nie akceptujemy listwy głośnikowej zintegrowanej z obudową komputera.

 

Pytanie III:

Działając zgodnie z treścią art. 38 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 ze zm.) zwracam się z prośbą o wyjaśnienia treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zwanej dalej SIWZ, dotyczącej postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na Dostawa sprzętu komputerowego i oprogramowania oraz świadczenie usługi zapewnienia dostępu do Internetu”

 

1/Załącznik nr 3 pkt II  ust. a) i ust. b) d

      Czy w przypadku możliwości technicznej podłączenia  w lokalizacji wskazanej dla komputerów typ A lub komputerów typ B łącza stacjonarnego lub szeroko pasmowego konieczne jest oprogramowanie: „oprogramowanie zarządzające połączeniem z Internetem, monitorujące stan połączenia, czas trwania i ilości przesyłanych danych”? Czy oprogramowanie to jest koniecznie wyłącznie w przypadku internetu mobilnego, który posiada limit ściągania danych?

 

Odpowiedz:

W załączniku nr 3 do SIWZ pkt II ust. a) i ust. b) dodaje się zapis:

„Oprogramowanie dotyczy Internetu mobilnego i satelitarnego”.

 

2/Pytanie do SIWZ załącznik nr 3 pkt I ust. a) i ust. b)

      Czy transfer danych na poziomie 4 Mbit/s w przypadku internetu stacjonarnego lub szerokopasmowego powinien być gwarantowany? Jeśli tak to czy w obu przypadkach, tzn. dla komputerów typ A i komputerów typ B?

Czy transfer o którym mowa dla łączy stacjonarnych i szerokopasmowych odnosi się wyłącznie do prędkości  pobierania (download) czy również od prędkości wysyłania (upload)?

 

Odpowiedz:

W załączniku nr 3 do SIWZ pkt I ust. a) i ust. b) zostaje zmieniony na następujący:

„Internet stacjonarny jak i szerokopasmowy o prędkości min 4Mb/s bez limitu danych dla prędkości pobierania (download) oraz od 256kbit/s do 1 Mbit/s dla prędkości wysyłania (upload)”.

 

 

3/ Zamawiający określił prędkość min 4 Mb/s

Prosimy o wyjaśnienie, czy w wypadku zastosowania technologii stacjonarnego dostepu do internetu, Zamawiający wyrazi zgodę na  prędkość:

odbierania danych - od 1Mbit/s do 10 Mbit/s

 wysyłania danych - od 256 kbit/s do 1 Mbit/s

 

Odpowiedz:

Odpowiedz wynika z odpowiedzi w punkt 2 do Pytanie III.

 

4/ Komputer A:

Czy Zamawiąjcy zaakceptuje komputer wyposażony w płytę główną posiadającą : min 1 złącze PCI Express x16, min. 1 slot PCI Express x16 wolny,

min. 3 wolne złącze PCI Epress x 1 ?

 

Odpowiedz:

Odpowiedz na to pytanie zawarto w odpowiedziach do pytania I pkt 1

 

5/Monitor:

Czy Zamawiajcy zaakceptuje monitory z wyjściami VGA oraz DVI ?

 

Odpowiedz:

W punkcie 3 załącznika nr 2 do SIWZ dokonano zmiany zapisu w punkcie 9 na następujący:

9. Złącza: VGA, DVI, Mini Jack

 

 

6/Czy Zamawiający zaakceptuje monitory z listwą głośnikową zintegrowaną z obudową monitora oraz dedykowaną przez producenta monitora ?

 

Odpowiedz:

Nie akceptujemy listwy głośnikowej zintegrowanej z obudową monitora.

 

 

Część I – dostawa sprzętu i oprogramowania, Wzór umowy

7/ § 8 ust. 7 przewiduje termin płatności faktury liczony od daty jej otrzymania a nie wystawienia. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę tego zapisu?

 

Odpowiedź:

Zamawiający wyraża zgodę na zmianę zapisu na poniższy:

„§ 8 ust.7.

Płatność będzie zrealizowana w terminie do 30 dni od daty prawidłowego wystawienia faktury.

 

8/ § 10 ust 2 pkt c przewiduje możliwość odstąpienia od umowy oraz naliczenia z tego tytułu kary umownej. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wykreślenie tego punktu?

 

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na wykreślenie tego punktu.

 

9/ § 10 przewiduje kary umowne bez określenia łącznej górnej ich granicy. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dopisanie kolejnego ustępu w brzmieniu :”Łączna wysokość wszystkich kar umownych do zapłaty których może być zobowiązany wykonawca nie może przekroczyć 20% wartości umowy brutto.”?

 

Odpowiedź:

Zamawiający zmienia zapisy § 10 na poniższe:

„§ 10

Kary umowne i odpowiedzialność Wykonawcy

 

1. Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.

2. Strony ustalają, że Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne z następujących tytułów :

a) W przypadku opóźnienia Wykonawcy w dostawie przedmiotu umowy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 1% (jeden procent) wartości niedostarczonych towarów za każdy dzień opóźnienia ponad termin wskazany w §3 ust.1.

b) Za niewykonanie obowiązku określonego w §3 ust. 3, tj. nie przedstawienie Zamawiającemu formularza cenowego w terminie do dwóch dni od dnia podpisania umowy, w wysokości 0,2% wynagrodzenia brutto, określonego w §8 ust. 1, za każdy dzień opóźnienia, licząc od terminu wynikającego z §3 ust. 3.

c) W przypadku opóźnienia Wykonawcy w wykonaniu zobowiązań wynikających z przedmiotu niniejszej umowy przekraczającego 14 dni, Zamawiający może odstąpić w całości lub części od niniejszej umowy bez wypowiedzenia oraz zażądać od Wykonawcy zapłaty kary umownej w wysokości 20% (dwadzieścia procent) wartości przedmiotu umowy netto.

d) W przypadku przekroczenia czasu naprawy gwarancyjnej lub wymiany sprzętu Wykonawca zobowiązany jest do zapłaty kary umownej w wysokości 15 złotych (słownie: piętnaście złotych) za każdą godzinę opóźnienia.

e) W przypadku przekroczenia terminu wymiany urządzenia na nowe Wykonawca zapłaci karę umowną Zamawiającemu w wysokości 10% (dziesięć procent) wartości tego sprzętu netto, za każdy dzień opóźnienia.

3. Kary umowne będą płatne w terminie 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania wezwania do zapłaty.

4. Niezależnie od kar umownych określonych w umowie, Stronom przysługuje prawo dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych zgodnie z Kodeksem cywilnym, jeżeli poniesiona szkoda przekroczy wysokość zastrzeżonych kar umownych.

5. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody.

6. Łączna wysokość wszystkich kar umownych, do zapłaty których może być zobowiązany Wykonawca nie może przekroczyć 20% wartości umowy brutto.”

 

 

10/ § 11 oraz § 12 ust. 2 pkt 1 przewidują możliwość odstąpienia od umowy. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wykreślenie:

-  w § 11 ust. 1 punktów : b, c, d ,

-  w ustępie 3 zdania w brzmieniu :”w przypadkach wymienionych w ust. 1 lit a) do c).”,

-  w § 12 ust. 2 punktu 1?

 

Odpowiedź :

Zamawiający nie wyraża zgody na wykreślenie przytoczonych powyżej ustępów z umowy.

 

Część II – świadczenie usługi dostępu do Internetu: obejmuje usługę dostarczania Internetu , Wzór umowy

11/ § 9 ust. 2 przewiduje termin płatności faktury liczony od daty jej otrzymania a nie wystawienia. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę tego zapisu.

Zgodnie z art. 19 ust. 13 pkt 1 lit. b ustawy z dn. 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, obowiązek podatkowy w związku ze świadczeniem usług telekomunikacyjnych powstaje z upływem terminu płatności (a nie na zasadach ogólnych – z chwilą realizacji usługi). Stąd też uzależnienie początku biegu terminu płatności od nieznanej Wykonawcy daty wpływu faktury do siedziby Zamawiającego znacząco utrudnia prawidłowe ustalenie daty powstania obowiązku podatkowego (nie jest bowiem możliwe oznaczenie w fakturze terminu płatności), a ponadto poważnie utrudnia prawidłowe wystawienie faktury VAT.

W związku z powyższym zwracam się do Zamawiającego z zapytaniem, czy zgadza się na modyfikację SIWZ i zapisanie kwestii terminu płatności w ten sposób, aby każdorazowo podawany był on w treści wystawianej przez Wykonawcę faktury VAT i określony na 30 dni od daty prawidłowego wystawienia faktury VAT przez Wykonawcę, przelewem na konto Wykonawcy wskazane w treści faktury VAT,

 

Odpowiedź:

Zamawiający wyraża zgodę na zmianę zapisu na poniższy:

§ 9 ust.2.

2. Zapłata za realizację przedmiotowego zamówienia płatna jest w miesięcznych opłatach abonamentowych w terminie do 30 dni od daty prawidłowego wystawienia faktury.

 

12/§ 10 ust 3 przewiduje możliwość odstąpienia od umowy oraz naliczenia z tego tytułu kary umownej. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wykreślenie tego punktu?

 

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na proponowaną zmianę do umowy.

 

13/ § 10 przewiduje kary umowne bez określenia łącznej górnej ich granicy. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dopisanie kolejnego ustępu w brzmieniu :”Łączna wysokość wszystkich kar umownych do zapłaty których może być zobowiązany wykonawca nie może przekroczyć 20% wartości umowy brutto.”?

 

Odpowiedź:

Zamawiający wyraża zgodę na dodanie wskazanego zapisu. W związku z tym § 10 otrzymuje brzmienie jak poniżej:

„§ 10

1. Zamawiający naliczy Wykonawcy kary umowne za każdy dzień opóźnienia realizacji przedmiotu umowy w stosunku do terminu określonego zgodnie z § 6 ust. 1 w wysokości 0,1%  wartości określonej w § 9 ust.1. lit a) zł brutto.

2. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 0,1% wartości określonej w § 9 ust.1. lit a) zł brutto za każdy dzień nieświadczenia usługi w danym okresie rozliczeniowym bez względu na ilość punktów odbioru, w których nastąpiła przerwa.

3. W razie odstąpienia od umowy przez którąkolwiek ze stron z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, Zamawiającemu przysługuje kara umowna w wysokości 10% całkowitej wartości przedmiotu umowy brutto określonej w § 9 ust. 1 umowy tj. kwoty …………… złotych.

4. Oprócz kar umownych przewidzianych w niniejszej umowie strony dopuszczają możliwość dochodzenia odszkodowania do wysokości faktycznie poniesionej szkody.

5. Z tytułu niezapłaconych faktur w terminie ustalonym w §9 ust 3 lit a) Zamawiający zapłaci Wykonawcy odsetki ustawowe.

6. Łączna wysokość wszystkich kar umownych, do zapłaty których może być zobowiązany Wykonawca nie może przekroczyć 20% wartości umowy brutto.”

 

14/ § 12 ust. 1 i ust. 2 przewidują możliwość odstąpienia od umowy. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wykreślenie:

-  w § 12 ust. 2.?

 

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na wykreślenie wskazanych zapisów.

 

15/ § 12 ust. 3 przewiduje możliwość wcześniejszego rozwiązania umowy. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na dopisanie kolejnego ustępu w brzmieniu: „W przypadku rozwiązania umowy przed terminem na jaki została zawarta zamawiający zwróci udzielone mu przez Wykonawcę udzielone mu ulgi i rabaty za okres faktycznego obowiązywania umowy.”?

 

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na dopisanie kolejnego ustępu w proponowanym brzmieniu.

 

16/ W wypadku składania oferty przez konsorcjum, istotną kwestią jest określenie, czy Zamawiający  dopuszcza wyłącznie wystawienie zbiorczej faktury przez jednego uczestnika Konsorcjum (lidera), czy też faktury mogą być wystawione przez poszczególnych uczestników Konsorcjum stosownie do zakresu wykonanych przez nich prac. Prosimy o wyrażenie zgody na wystawianie osobnych faktur przez konsorcjantów.

 

Odpowiedź:

Zamawiający wyrażą zgodę na wystawianie faktur przez poszczególnych uczestników Konsorcjum stosownie do zakresu wykonanych przez nich prac. Jednakże faktury będą wystawiane przez poszczególnych konsorcjantów w ten sam dzień.

 

Pytanie IV:

 1. Czy Zamawiający w komputerze typ A zrezygnuje z nieużywanych obecnie slotów 2xminiPCI? W/w sloty stosowane są jedynie w komputerach Dell, co eliminuje innych producentów komputerów.

 

Odpowiedz:

Odpowiedź na zapytanie została zamieszczona odpowiedziach na pytania Wykonawców zamieszczonych na stronie www.bip.starogargd.ug.pl dnia 13.06.2013r. oraz w zmianie załącznika nr 2 do SIWZ zamieszczonej na tej samej stronie www również dnia 13.06.2013r.

 

2. Czy Zamawiający w komputerze typ A dopuści rozwiązanie równoważne polegające na zastąpieniu zintegrowanej karty Wi-Fi kartą zainstalowaną w jednym ze slotów PCI?

 

Odpowiedz:

Zamawiający nie wyraża zgody na proponowane rozwiązanie.

 

 

Jednocześnie w związku ze zmianą przedmiotu zamówienia Gmina Starogard Gdański zawiadamia o zmianie terminu składania ofert na dzień 11.07.2013r. godz. 10.00

Oferty zostaną otwarte w siedzibie Zamawiającego w dniu 11.07.2013 r. o godz.10.30 w sali nr 22 (Sala konferencyjna).

 

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 19.06.2013r.
Dokument wytworzony przez: Wydział Rozwoju Gminy
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Magdalena Forc-Cherek
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 19 czerwca 2013 09:28
Dokument wprowadzony do BIP przez: Bartłomiej Sadowski
Ilość wyświetleń: 2548
19 czerwca 2013 09:28 (Bartłomiej Sadowski) - Dodanie dokumentu.
Zatrzymaj banner przewijany