Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich
Europa inwestująca w obszary wiejskie
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach działania
„Podstawowe Usługi dla Gospodarki i Ludności Wiejskiej”
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013
Starogard Gd, 19.11.2011 r.
GKI. 7013.4.286853.2011.US.
Dotyczy: Przetargu nieograniczonego : Budowa kanalizacji w Kolinczu, Rywałdzie
i Kokoszowach wraz z budową wodociągu w Kokoszowach
Prosimy o informację, który zapis przyjąć jako prawidłowy do gwarancji wadialnej w rozbiciu na obie części , ponieważ przyjęcie niewłaściwej nazwy może spowodować nieważność gwarancji i tym samym odrzucenia ofertę czego chcielibyśmy uniknąć.
Odpowiedź: Prawidłowymi zapisami na gwarancji wadialnej są zapisy:
2. Pytanie: Wg. pkt 6.1. Sieć wodociągowa (projekt techniczny)przyłącza nalezy zakończyć wodomierzem skrzydełkowym, natomiast wg. tabeli nr 3 Wykonawca wykonuje tylko część przyłącza ( odcinek w opasie drogi) i końcówkę zaślepia. Prosimy o wyjaśnienie.
Odpowiedź: Prawidłowy jest zapis w tabeli nr 3 – końcówkę przyłącza zaślepiamy.
3. Pytanie: Czy zakres robót obejmuje likwidację istniejących zbiorników bezodpływowych na terenie posesji?
Odpowiedź: Przyłącza kanalizacyjne realizujemy do granicy działki, likwidacja istniejących zbiorników na terenach posesji należy do właściciela posesji.
4. Pytanie: W specyfikacjach technicznych ujęto informację o przedmiarach i obmiarach, prosimy o udostępnienie.
Odpowiedź: Przedmiar i obmiar w ST. dotyczy jednostek obmiarowych jakimi należy się posługiwać przy kalkulacji cen i jednostek obmiarowych a nie wyliczeń ilości robót do wykonania. Przedmiary robót nie są załącznikiem do ST.
5. Pytanie: Jaki charakter wynagrodzenia jest obowiązujący w rozumienu SIWZ ( ryczałt/ ust. 3 § 5 umowy/ rozliczenie kosztorysowe / ust. 2 § 5 umowy, ust.1.6. § 13 umowy itp ?)
Odpowiedź: obowiązujący charakter wynagrodzenia to ryczałt . § 5 pkt 2 wzoru umowy otrzymuje brzmienie: Podstawą do określenia wynagrodzenia stanowi oferta wykonawcy i harmonogram realizacji inwestycji.
6. Pytanie: Niespójność w redakcji ust. 1 i 2 § 5 umowy nie ma możliwości ustalenia wynagrodzenia umownego na podstawie nieistniejącej podstawy tj. kosztorysu powykonawczego, do którego odnosi się ust. 2 § 5 umowy.
Odpowiedź: Wynagrodzenie za wykonany przedmiot umowy jest wynagrodzeniem ryczałtowym. Ust. 2 § 5 wzoru umowy otrzymuje brzmienie:
Podstawę do określenia wynagrodzenia stanowi oferta wykonawcy, harmonogram realizacji inwestycji, Dokumentacja Projektowa, Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru robót budowlanych i Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia.
7. Pytanie: Iloma pozwoleniami na budowę objęta jest inwestycja.
Odpowiedź: Inwestycja objęta jest trzema pozwoleniami na budowę,
8. Pytanie: Co należy rozumieć pod pojęciem „ zakup materiałów / baza cen lokalnych” w pkt. 6 formularza ofertowego?. Jak sprecyzować narzut kosztów zakupu jeżeli jest on zróżnicowany dla różnych materiałów.
Odpowiedź: Z Formularza ofertowego wykreśla się zapis – zakup materiałów – baza cen lokalnych, koszty zakupu materiałów uśrednić.
9. Pytanie:Katalog umownych zobowiązań Zamawiającego winien zostać uzupełniony o: a. zapewnienie energii elektrycznej w terminie umożliwiającym wykonywanie rozruchów przepompowni i ich zakończenie co najmniej na 2 tygodnie przed upływem końcowego terminu zakończenia robót ( czas potrzebny na wykonanie sprawozdania z rozruchów i dokonanie ewentualnych zmian wynikających z ich przebiegów) Nieterminowe wykonanie tego zobowiązania nie powinno wpływać na możliwość fakturowania robót przez wykonawcę lub skutkować możliwością naliczania kar umownych.
b) udostępnienie wykazu prawnych właścicieli działek prywatnych, przez które prowadzone będą roboty, wraz z adresem zamieszkania oraz ich oświadczeniami o wyrażeniu zgody na wykonywanie robót na ich posesjach i ewentualnych warunkach na jakich te roboty mogą być wykonane – wspomniane warunki ( o ile występują) winny stanowić załącznik SIWZ celem umożliwienia oszacowania wszelkich kosztów, o jakich mowa w ust. 3 § 5 umowy.
Odpowiedź: a) Zamawiający do czasu uruchomienia przepompowni ścieków zapewni Wykonawcy Robót energię elektryczną, aby można dokonać rozruchu przepompowni docelowego.
b) Zamawiający zamieszcza poniżej wykaz działek prywatnych przez które przebiega sieć kanalizacji sanitarnej. Adresy właścicieli działek prywatnych dostępne będą dla Wykonawcy, z którym podpisana zostanie umowa na realizację zadania.
Indywidualne uzgodnienia wykraczające poza zakres dokumentacji projektowej - uwzględnić przy wykonywaniu oferty.
Lp |
Miejscowość |
Nr działki |
Uzgodnienie |
1 |
Kolincz |
115/6 |
Lokalizacja studzienki – przykanalika – istniejąca, przebudowa komory szamba |
2 |
Rywałd |
28 |
Roboty ziemne prowadzić wyłącznie ręcznie . Rurociąg układać od strony dz. 29/2 przy pasie drogowym, od strony dz. nr 27/3 poza wodociągiem od strony wewnętrznej. |
3 |
Rywałd |
43/1 |
Roboty ziemne wykonywać ręcznie, teren przywrócić do stanu pierwotnego, studnia rewizyjna 1,5 m od gr. dz. 43/6 |
4 |
Rywałd |
129/1 |
Przeprowadzenie przewodu tłocznego od strony ulicy przewiertem |
5 |
Rywałd |
38, 39 |
Lokalizacja przewodu ok. 7,5 m od granicy działki 37, gł. Istn. Przewodu ok. 1,5 m |
6 |
Rywałd |
30 |
Roboty ziemne prowadzić ręcznie, |
7 |
Rywałd |
57/2 |
Istniejącą kostkę brukową na czas prowadzenia prac należy zdemontować i ponownie ułożyć po zakończeniu robót |
8 |
Rywałd |
14/3 |
Na długości dz. nr 14/3 wykonać przewiert sterowany |
9 |
Rywałd |
13/2 |
Przejście pod bud. gospodarczym w rurze ochronnej poniżej poziomu piwnicy |
10 |
Rywałd |
142/3 |
Przejście sieci między oczkiem wodnym a szambem doprowadzić do stanu pierwotnego |
11 |
Rywałd |
29/2, 29/3 |
Przewód kanal. Prowadzić 2,0m od granicy drogi przewiertem do studz. połączeniowej przyłącza licz. Od dz. 29/3 |
12 |
Rywałd 41 |
41 |
Przewód tłoczny wykonany zostanie przewiertem |
13 |
Rywałd |
61/2, 61/3 |
Sieć od strony wjazdu wykonać przewiertem |
10. Pytanie: Tożsamy w umowie termin „etap” zarówno w odniesieniu do etapu robót/ realizacji przedmiotu umowy, etapu fakturowania i zapłaty wprowadza niejednoznaczność w interpretowaniu zapisów umowy i naszym zdaniem winien być wyraźnie zdefiniowany i zróżnicowany dla każdego z pojęć. Ma to także istotne znaczenie dla potrzeb sporządzenia załącznika nr 6, gdzie należy podać „datę zakończenia etapu”.
Odpowiedź: Załącznik nr 6 – po modyfikacji. Poniższej modyfikacji ulega także harmonogram realizacji inwestycji stanowiący załącznik do umowy
|
OFERTA |
||
|
strona
|
|
|
(pieczęć Wykonawcy) |
z ogólnej liczby stron |
|
|
Harmonogram realizacji inwestycji
Lp. |
Etap realizacji robót |
% zawansowania |
Data zakończenia etapu robót realizacji w 2012 |
Data zakończenia etapu robót realizacji w 2013 |
Wysokość rachunku za wykonany etap robót ( brutto) |
1. |
budowa wodociągu w Kokoszkowach |
|
|
|
|
2. |
budowa kanalizacji w Kokoszkowach |
|
|
|
|
|
Razem: |
|
|
|
|
1. |
budowa kanalizacji w Rywałdzie i Kolinczu ( przewidywana ilość etapów realizacji IV) |
|
|
|
|
|
Razem: |
|
|
|
|
Uwaga: Wykonawcy, którzy oferują wykonanie części zamówienia określają wartości , % zaawansowania oraz terminy realizacji inwestycji tylko dla części oferowanej.
Upełnomocniony przedstawiciel
Wykonawcy
....................................................
(podpis i pieczęć)
Data: ..........................................
Powyższej modyfikacji ulega także harmonogram realizacji inwestycji stanowiący załącznik do umowy.
Lp. |
Etap realizacji robót |
% zawansowania |
Data zakończenia etapu robót realizacji w 2012 |
Data zakończenia etapu robót realizacji w 2013 |
Wysokość rachunku za wykonany etap robót ( brutto) |
1. |
budowa wodociągu w Kokoszkowach |
|
|
|
|
2. |
budowa kanalizacji w Kokoszkowach |
|
|
|
|
|
Razem: |
|
|
|
|
1. |
budowa kanalizacji w Rywałdzie i Kolinczu ( przewidywana ilość etapów realizacji IV) |
|
1. 2. 3. 4. |
1. 2. 3. 4. |
1. 2. 3. 4. |
|
Razem: |
|
|
|
|
Etap robót jest tożsamy z etapami realizacji i etapami przedmiotu umowy. Etap fakturowania oznacza fakturowanie za odebrany etap zrealizowanych robót. Zapłata zgodnie z § 6 pkt. 3 wzoru umowy.
Odpowiedź: § 13 pkt 2 wzoru umowy otrzymuje brzmienie:
2. Protokół odbioru częściowego/końcowego
2.1. Zamawiający wyznaczy datę i rozpocznie czynności odbioru częściowego etapu robót w ciągu 7 dni od daty zawiadomienia przez Wykonawcę o gotowości do odbioru
2.2. Odbiór częściowy zadania następuje po podpisaniu przez strony protokołu odbioru częściowego etapu robót
2.3. Wykonawca, na dzień odbioru częściowego etapu robót zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu sprawdzony i podpisany przez Inspektorów nadzoru inwestorskiego wykaz zrealizowanych robót wraz ze sprawdzonym kosztorysem powykonawczym
2.4. Protokół odbioru częściowego sporządzi Zamawiający i doręczy Wykonawcy w dniu dokonania odbioru. Zakończenie czynności odbioru nastąpi w ciągu 7 dni roboczych licząc od daty rozpoczęcia odbioru.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Gmina Wiejska Starogard Gdański