Komunikaty - archiwum

Komunikat w sprawie wymiany dowodów wydanych w 2001 roku

www.mswia.gov.pl

W związku z kończącym się okresem ważności dowodów osobistych wydanych w 2001 r. przypominamy o składaniu wniosków o wydanie nowych dokumentów. Dokument jest ważny właśnie 10 lat. W przypadku osób, które nie ukończyły 18 roku życia, jest to 5 lat. Osoby, które ukończyły 65 rok życia, o ile zwróciły się o wydanie dowodu osobistego na czas nieoznaczony – nie muszą wymieniać dokumentu, gdyż dowód jest ciągle ważny.

 

Data ważności dowodu umieszczona jest w prawym, dolnym rogu, na awersie dokumentu (strona ze zdjęciem).

 

 

W pierwszej kolejności wnioski powinny złożyć osoby, które miały wydane dowody osobiste
w styczniu, lutym lub marcu. Średni czas oczekiwania na nowy dowód osobisty wynosi około miesiąca.

 

Od 1 stycznia 2010 opłata za wyrobienie dowodu osobistego nie jest pobierana.

 

Przypominamy, że wnioski o nowy dowód osobisty składa się osobiście w urzędzie gminy właściwym ze względu na miejsce stałego zameldowania.

Brak ważnego dowodu może skutkować problemami podczas spotkania z policją, w banku lub podczas załatwiania różnego rodzaju spraw np. próby zrobienia zakupów na raty.

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 2011-03-07
Dokument wytworzony przez: Wydział Administracyjny
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Bożena Skibińska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 07 marca 2011 14:10
Dokument wprowadzony do BIP przez: Damian Plewako
Ilość wyświetleń: 2519
07 marca 2011 14:12 (Damian Plewako) - Dodanie zdjęcia [naglowek_25.jpg] do dokumentu.
07 marca 2011 14:10 (Damian Plewako) - Dodanie dokumentu.
Zatrzymaj banner przewijany