OGŁOSZENIE O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA NR GPK/135293/6050/08/09
W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO Z DNIA 2009-08-18
na realizację zadania: „Uporządkowanie gospodarki ściekowej
na terenie części gminy Starogard Gdański". Budowa kanalizacji sanitarnej - Kolincz-Owidz-Barchnowy.
1) Nazwa i adres Zamawiającego.
Gmina
Starogard Gdański
z
siedzibą w Urzędzie Gminy Starogard Gdański
ul.
Sikorskiego 9
83-200
Starogard Gdański
2) Określenie trybu zamówienia.
Przetarg
nieograniczony.
3) Adres strony internetowej, na której dostępna będzie
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia. Określenie sposobu uzyskania SIWZ,
jej cena, jeżeli jej udostępnienie jest odpłatne.
www.starogardgd.ug.pl
Specyfikację
istotnych warunków zamówienia można uzyskać odpłatnie w cenie 200,00 złotych
brutto w Urzędzie Gminy Starogard
Gdański po wystąpieniu pisemnym, odebrać osobiście lub na stronie internetowej
www.starogardgd.ug.pl. Pracownikiem
upoważnionym do kontaktu z oferentami jest Maria Michel oraz Urszula Szopińska
- tel. (0-58) 56-250-67 wewn. 58 lub 63.
4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu
zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych.
a)
Przedmiot niniejszego zamówienia stanowi wykonanie robót budowlanych w związku
z realizacją zadania „Uporządkowanie gospodarki
wodno-ściekowej na terenie części gminy Starogard Gd. - budowa kanalizacji
sanitarnej - Kolincz-Owidz-Barchnowy." obejmujące w ogólności:
-
wykonanie przepompowni - 14 szt.
-
łączna długość sieci kanalizacyjnej - 13 605,00 mb, w tym:
·
wykonanie
rurociągu tłocznego - Ø 110 i Ø 90 - 3 762,0 mb
·
wykonanie
rurociągu grawitacyjnego - Ø 160, Ø 200, Ø 250 - 9 843,0 mb
-
przywrócenie terenu realizacji przedsięwzięcia do stanu sprzed realizacji
zadania.
Szczegółowy
opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Części III niniejszej SIWZ.
inwentaryzacja
powykonawcza wykonanego zadania,
-
przywrócenie do stanu poprzedniego terenu po wszelkich robotach
budowlano-montażowych,
-
obsługa geodezyjna zleconego zadania
-
wykonanie robót przygotowawczych,
-
koszty zajęcia pasów drogowych
-
organizacja ruchu na czas budowy w pasie drogi,
-
urządzenie, organizacja i utrzymanie placu budowy.
b)
Wspólny Słownik
Zamówień (CPV):
|
Słownictwo główne
|
Słownictwo uzupełniające
|
Główny przedmiot
|
45.20.00.00 -9
|
|
Dodatkowe przedmioty
|
45.23.00.00 -8
45.23.10.00 -5
45.23.13.00 -8
45.31.00.00 -3
|
10.00-0 60.00-5
|
c)
Nie ma możliwości
składania ofert częściowych.
5) Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej. Nie
ma możliwości składania ofert wariantowych.
6) Termin wykonania zamówienia. 31.12.2010r.
7) Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu
oceny spełniania tych warunków. O
udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający wymagania art. 22
ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz spełniający wymogi określone w
SIWZ:
1. Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą
spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu:
1.1.
posiadać
uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności oraz nie podlegać
wykluczeniu na podstawie art. 24 u.p.z.p. W celu potwierdzenia spełniania
niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące dokumenty:
a)
aktualny odpis z
właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru
lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej
niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert
(w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego
zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone
przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich),
b)
aktualne
zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału
Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków,
opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia,
że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego
organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania
ofert
(w przypadku wspólnego ubiegania
się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w
ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich),
c)
aktualną
informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1
pkt 4 - 8 u.p.z.p., wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania ofert
(w przypadku
wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub
więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla
każdego z nich),
d)
aktualną
informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1
pkt 9 u.p.z.p., wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania ofert
(w przypadku wspólnego
ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej
Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z
nich); 1.2.
posiadać
niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i
osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia. W szczególności Wykonawca
musi spełniać następujące warunki
(w
przypadku wspólnego ubiegania się dwóch
lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich
łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie):
a)
wykonać w okresie
ostatnich 5 lat, przed dniem wszczęcia postępowania a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej 1 roboty, której
przedmiotem jest budowa sieci kanalizacji wraz z przepompowniami o długości nie
krótszej niż 10 km o wartości co
najmniej 4 mln PLN. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku
Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych robót sporządzony według
wzoru stanowiącego
załącznik nr 7 do
niniejszej IDW oraz dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane
należycie.
Zaleca się, aby przedkładane dokumenty potwierdzające,
że wykonane przez Wykonawców usługi/roboty zostały wykonane należycie,
zawierały, co najmniej:
a. wskazanie, że Wykonawca składający ofertę w niniejszym
postępowaniu realizował roboty których dokumenty dotyczą,
b. wskazanie podmiotu, na rzecz którego realizowane były
roboty,
c.
wskazanie zakresu
robót,
d. wskazanie wartości robót,
e.
wskazanie daty
wykonania (rozpoczęcia i zakończenia),
f.
wskazanie miejsca
wykonania,
g.
opinię podmiotu
wskazanego powyżej w pkt. b stwierdzającą, że roboty zostały wykonane należycie
b)
dysponować
następującymi narzędziami i urządzeniami:
·
koparki
gąsienicowe i kołowe - min. 3 szt., o poj. łyżki min 0,4 do 1,2 m3,
·
spychacze
gąsienicowe min. 1 szt.,
·
samochody
ciężarowe samowyładowcze,
·
pompy,
·
igłofiltry,
·
urządzenie do
przewiertów.
W celu
potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są
przedłożyć wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń sporządzony według wzoru stanowiącego
załącznik nr 5 do niniejszej IDW,
c)
posiadać średnie
zatrudnienie w okresie ostatnich trzech lat (2006-2008), a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, w wysokości 25
pracowników. W celu potwierdzenia
spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć Informację
na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników sporządzoną według wzoru
stanowiącego
załącznik nr 3 do
niniejszej IDW,
d)
posiadać średnią
liczebność personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat (2006-2008),
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, w ilości 4
osób. W celu potwierdzenia spełniania
niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć Informację na temat
przeciętnej liczebności personelu kierowniczego sporządzoną według wzoru stanowiącego
załącznik nr 4 do niniejszej IDW,
e)
wskaże do
uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia następujące osoby wraz z
informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i
doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania
przez nich czynności:
·
kierownik budowy
- niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje: co najmniej 5 letnie
doświadczenie w zakresie wykonywania robót o podobnym charakterze i wielkości,
w tym nie mniej niż 3 lata w charakterze kierownika robót w zakresie budowy
sieci, uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń
wodociągowych i kanalizacyjnych (Rozp. Min. Transportu i Budownictwa z dnia
28.04.2006r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U.
nr 83, poz. 578) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które
zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, przynależeć do
Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.
·
kierownika robót
w specjalności elektrycznej - niniejsza osoba ma posiadać następujące
kwalifikacje: co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku
kierownika robót w specjalności elektrycznej, uprawnienia budowlane do kierowania
robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie
sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i energetycznych (Rozp. Min.
Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006r. w sprawie samodzielnych funkcji
technicznych w budownictwie (Dz.U. nr 83, poz. 578) lub odpowiadające im ważne
uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej
obowiązujących przepisów, przynależeć do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku
Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć:
wykaz sporządzony według wzoru stanowiącego
załącznik nr 6 do niniejszej IDW oraz informację na temat
dotychczasowego przebiegu kariery zawodowej ze wskazaniem dat rozpoczęcia i
zakończenia wykonywania pracy, oraz rodzaju i zakresu wykonywanych czynności
; f)
dokument
stwierdzający, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane
uprawnienia - potwierdzona kopia wymaganych przepisami uprawnień budowlanych,
oraz zaświadczeń o przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa
aktualnych na dzień otwarcia ofert.
1.3.
znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie
niniejszego zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące
warunki
(w przypadku wspólnego ubiegania
się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana
będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma
obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać
będą spełnianie tego warunku):
a)
Wykonawca
osiągnął: średnią wartość sprzedaży robót budowlano-montażowych w ciągu
ostatnich trzech lat (2006-2008), co najmniej równą kwocie 15 mln. PLN.
W celu potwierdzenia spełniania
niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć część sprawozdania
finansowego w postaci rachunku wyników i strat, jeżeli podlega ono badaniu
przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią
o części badanego sprawozdania, a w przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do
sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty
oraz zobowiązania i należności - za okres ostatnich 3 lat obrotowych
(2006-2008), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten
okres,
b)
posiadać środki
finansowe w wysokości co najmniej 1 mln. PLN lub posiadać zdolność kredytową w
wysokości co najmniej 1 mln. PLN
. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego
warunku Wykonawcy zobowiązani są
przedłożyć informację z banku lub spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania ofert, w którym posiadają rachunek, potwierdzające
posiadanie środków finansowych w wymaganej wysokości lub posiadanie przez
Wykonawcę zdolności kredytowej w wymaganej
wysokości,
c)
posiadać
ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
do wartości co najmniej 1 mln PLN. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego
warunku Wykonawca musi złożyć polisę, a w przypadku jej braku inny dokument
potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności;
2. Stosownie do treści § 2 rozporządzenia Prezesa Rady
Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w
sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz
form, w jakich te dokumenty mogą być składane, jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej w:
1) pkt. 9.1.1).a), 9.1.1).b) i 9.1.1).d),
składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) prowadzi działalność gospodarczą w
zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia i nie otwarto jego likwidacji ani nie
ogłoszono upadłości;
b) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania
się o zamówienie;
c) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat,
składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane
prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
2) pkt 9.1.1)c) składa
zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju
pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie
określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 u.p.z.p.
3. Stosownie do treści § 2 ust. 2 powołanego powyżej
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów, dokumenty, o których mowa powyżej w pkt
9.2.1)a) i b) oraz 9.2.2) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania ofert. Natomiast dokument, o którym mowa
powyżej w pkt 9.2.1)b), powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące
przed upływem terminu składania ofert.
4. Stosownie do treści § 2 ust. 3 powołanego powyżej
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów, jeżeli w kraju
pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 9.2.,
zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed
notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu
zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w
którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Postanowienia pkt 9.3.
IDW znajdują odpowiednie zastosowanie.
5. W przypadku złożenia przez Wykonawców
dokumentów zawierających dane w innych walutach niż określono w pkt 9.1.2)-3).
Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs NBP z dnia
ukazania się ogłoszenia niniejszego przetargu w Biuletynie Zamówień Publicznych
UZP. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych
danych finansowych.
6. Ocena spełniania przedstawionych powyżej
warunków zostanie dokonana wg formuły: „spełnia - nie spełnia".
Informacja o
oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu
potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu 1. Kompletna oferta musi zawierać:
a) Formularz Oferty, sporządzony na
podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej IDW,
b) Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu
warunków udziału w postępowaniu, sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego
załącznik nr 2 do niniejszej IDW,
c) Informacja dotycząca średniej liczby zatrudnianych
pracowników, sporządzona na podstawie wzoru
stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej IDW,
d) Informacja dotycząca średniej liczebności personelu
kierowniczego, sporządzona na podstawie wzoru
stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej IDW,
e) Wykaz narzędzi i urządzeń niezbędnych do wykonania
zamówienia, którymi dysponuje Wykonawca sporządzony
na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do niniejszej IDW,
f)
Wykaz
osób/podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonaniu niniejszego zamówienia sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik
nr 6 do niniejszej IDW,
g) Wykaz wykonanych robót
sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do niniejszej IDW
wraz z dokumentami potwierdzającymi
należyte wykonanie tych usług/robót,
h) stosowne Pełnomocnictwo(a) - w
przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze
złożonego w ofercie odpisu z właściwego
rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,
i)
w
przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamowienia,
dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w
sprawie niniejszego zamówienia publicznego.
j)
dowód
wniesienia wadium,
k) pozostałe dokumenty wymienione w pkt 9-10 niniejszej
IDW,
l)
harmonogram
wykonania i płatności wynikających z umowy - załącznik nr 8 do niniejszej IDW,
m) kosztorys ofertowy
, 2. Pożądane przez Zamawiającego jest złożenie w
ofercie spisu treści z wyszczególnieniem ilości stron wchodzących w skład
oferty.
8) Informacja na temat wadium. Należy
złożyć wadium w wysokości 80 000,00 zł (słownie: osiemdziesiąt tysięcy
złotych), w formie i na zasadach określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków
Zamówienia.
9) Kryteria oceny ofert i ich znaczenie. Kryterium
oceny ofert jest cena. Stanowi ona 100% kryteriów.
10) Miejsce i termin składania ofert. Miejsce
składania ofert:
Urząd
Gminy Starogard Gdański
ul.
Sikorskiego 9
83-200
Starogard Gdański
pok.
19 - Sekretariat
termin
składania ofert: 17.09.2009 godz. 10.00
11) Termin związania ofertą. Wykonawca
jest związany ofertą zgodnie z art.85 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
12) Informacja o zawarciu umowy ramowej. Nie
przewiduje się zawarcia umowy ramowej.
13) Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego
systemu zakupów. Nie
dotyczy.
14) Informacja o przewidywanym wyborze ofert
najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej. Nie dotyczy.
15) Informacja
na temat zamówień dodatkowych i uzupełniających. Dopuszcza
się możliwość udzielenia zamówień dodatkowych na zasadach określonych w art. 67
ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
Nie
dopuszcza się możliwości udzielenia zamówień uzupełniających na zasadach
opisanych w art. 67 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
16) Informacja na temat zamieszczenia ogłoszenia o
zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Ogłoszenia
o ww. zamówieniu zostało umieszczone w
Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 2009-08-18
17) Informacja dotycząca finansowania projektu ze środków
Unii Europejskiej. Zadanie jest współfinansowane w ramach Programu
Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w ramach Funduszu Spójności.
Data: Zatwierdził:
Starogard Gdański 2009-08-18 Stanisław
Połom