Przetargi - archiwum

Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie części gminy Starogard Gd. – budowa kanalizacji sanitarnej – Kolincz-Owidz-Barchnowy

OGŁOSZENIE O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA NR GPK/135293/6050/08/09

W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO Z DNIA 2009-08-18

na realizację zadania: „Uporządkowanie gospodarki ściekowej na terenie części gminy Starogard Gdański". Budowa kanalizacji sanitarnej - Kolincz-Owidz-Barchnowy.

 

1)       Nazwa i adres Zamawiającego.

Gmina Starogard Gdański

z siedzibą w Urzędzie Gminy Starogard Gdański

ul. Sikorskiego 9

83-200 Starogard Gdański

 

2)       Określenie trybu zamówienia.

Przetarg nieograniczony.

 

3)       Adres strony internetowej, na której dostępna będzie Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia. Określenie sposobu uzyskania SIWZ, jej cena, jeżeli jej udostępnienie jest odpłatne.

www.starogardgd.ug.pl

 

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać odpłatnie w cenie 200,00 złotych brutto w  Urzędzie Gminy Starogard Gdański po wystąpieniu pisemnym, odebrać osobiście lub na stronie internetowej www.starogardgd.ug.pl.  Pracownikiem upoważnionym do kontaktu z oferentami jest Maria Michel oraz Urszula Szopińska - tel. (0-58) 56-250-67 wewn. 58 lub 63.

 

4)       Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych.

 

a) Przedmiot niniejszego zamówienia stanowi wykonanie robót budowlanych w związku z realizacją zadania Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie części gminy Starogard Gd. - budowa kanalizacji sanitarnej - Kolincz-Owidz-Barchnowy." obejmujące w ogólności:

- wykonanie przepompowni - 14 szt.

- łączna długość sieci kanalizacyjnej - 13 605,00 mb, w tym:

·         wykonanie rurociągu tłocznego - Ø 110 i Ø 90 - 3 762,0 mb

·         wykonanie rurociągu grawitacyjnego - Ø 160, Ø 200, Ø 250 - 9 843,0 mb

- przywrócenie terenu realizacji przedsięwzięcia do stanu sprzed realizacji zadania.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Części III niniejszej SIWZ.

inwentaryzacja powykonawcza wykonanego zadania,

- przywrócenie do stanu poprzedniego terenu po wszelkich robotach budowlano-montażowych,

- obsługa geodezyjna zleconego zadania

- wykonanie robót przygotowawczych,

- koszty zajęcia pasów drogowych

- organizacja ruchu na czas budowy w pasie drogi,

- urządzenie, organizacja i utrzymanie placu budowy.

 

b)       Wspólny Słownik Zamówień (CPV):

 

Słownictwo główne

Słownictwo uzupełniające

Główny przedmiot

45.20.00.00 -9

 

Dodatkowe przedmioty

45.23.00.00 -8

45.23.10.00 -5

45.23.13.00 -8

45.31.00.00 -3

 

 

 

10.00-0    60.00-5  

 

c)       Nie ma możliwości składania ofert częściowych.

 

5)       Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej.

Nie ma możliwości składania ofert wariantowych.

 

6)       Termin wykonania zamówienia.

31.12.2010r.

 

7)       Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu oceny spełniania tych warunków.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający wymagania art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz spełniający wymogi określone w SIWZ:

1.       Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu:

1.1.              posiadać uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności oraz nie podlegać wykluczeniu na podstawie art. 24 u.p.z.p. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące dokumenty:

a)         aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich),

b)       aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich),

c)       aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 u.p.z.p., wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich),

d)       aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 u.p.z.p., wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich);

1.2.    posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku  wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie):

a)       wykonać w okresie ostatnich 5 lat, przed dniem wszczęcia postępowania a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej 1 roboty, której przedmiotem jest budowa sieci kanalizacji wraz z przepompowniami o długości nie krótszej niż 10 km o wartości  co najmniej 4 mln PLN. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych robót sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do niniejszej IDW oraz dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie.

Zaleca się, aby przedkładane dokumenty potwierdzające, że wykonane przez Wykonawców usługi/roboty zostały wykonane należycie, zawierały, co najmniej:

a.       wskazanie, że Wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu realizował roboty których dokumenty dotyczą,

b.       wskazanie podmiotu, na rzecz którego realizowane były roboty,

c.        wskazanie zakresu robót,

d.       wskazanie wartości robót,

e.        wskazanie daty wykonania (rozpoczęcia i zakończenia),

f.        wskazanie miejsca wykonania,

g.        opinię podmiotu wskazanego powyżej w pkt. b stwierdzającą, że roboty zostały wykonane należycie

b)       dysponować następującymi narzędziami i urządzeniami:

·         koparki gąsienicowe i kołowe - min. 3 szt., o poj. łyżki min 0,4 do 1,2 m3,

·         spychacze gąsienicowe min. 1 szt.,

·         samochody ciężarowe samowyładowcze,

·         pompy,

·         igłofiltry,

·         urządzenie do przewiertów.

 W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń  sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do niniejszej IDW,

c)       posiadać średnie zatrudnienie w okresie ostatnich trzech lat (2006-2008), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, w wysokości 25 pracowników. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć Informację na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników sporządzoną według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej IDW,

d)       posiadać średnią liczebność personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat (2006-2008), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, w ilości 4 osób. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć Informację na temat przeciętnej liczebności personelu kierowniczego sporządzoną według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej IDW,

e)       wskaże do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia następujące osoby wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nich czynności:

·         kierownik budowy - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje: co najmniej 5 letnie doświadczenie w zakresie wykonywania robót o podobnym charakterze i wielkości, w tym nie mniej niż 3 lata w charakterze kierownika robót w zakresie budowy sieci, uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych (Rozp. Min. Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. nr 83, poz. 578) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, przynależeć do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.

·         kierownika robót w specjalności elektrycznej - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje: co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika robót w specjalności elektrycznej, uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i energetycznych (Rozp. Min. Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. nr 83, poz. 578) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, przynależeć do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.

W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy  zobowiązani są przedłożyć: wykaz sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do niniejszej IDW oraz informację na temat dotychczasowego przebiegu kariery zawodowej ze wskazaniem dat rozpoczęcia i zakończenia wykonywania pracy, oraz rodzaju i zakresu wykonywanych czynności;

f)        dokument stwierdzający, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia - potwierdzona kopia wymaganych przepisami uprawnień budowlanych, oraz zaświadczeń o przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa aktualnych na dzień otwarcia ofert.

1.3. znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku):

a)       Wykonawca osiągnął: średnią wartość sprzedaży robót budowlano-montażowych w ciągu ostatnich trzech lat (2006-2008), co najmniej równą kwocie 15 mln. PLN. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć część sprawozdania finansowego w postaci rachunku wyników i strat, jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o części badanego sprawozdania, a w przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres ostatnich 3 lat obrotowych (2006-2008), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres,

b)       posiadać środki finansowe w wysokości co najmniej 1 mln. PLN lub posiadać zdolność kredytową w wysokości co najmniej 1 mln. PLN.  W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy  zobowiązani są przedłożyć informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, w którym posiadają rachunek, potwierdzające posiadanie środków finansowych w wymaganej wysokości lub posiadanie przez Wykonawcę zdolności kredytowej w wymaganej  wysokości, 

c)       posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności do wartości co najmniej 1 mln PLN. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca musi złożyć polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności;

2.       Stosownie do treści § 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja  2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej w:

1)       pkt. 9.1.1).a), 9.1.1).b) i 9.1.1).d), składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

a)       prowadzi działalność gospodarczą w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia i nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;

b)       nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;

c)       nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

2) pkt 9.1.1)c) składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 u.p.z.p.

3.       Stosownie do treści § 2 ust. 2 powołanego powyżej rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów, dokumenty, o których mowa powyżej w pkt 9.2.1)a) i b) oraz 9.2.2) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Natomiast dokument, o którym mowa powyżej w pkt 9.2.1)b), powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

4.       Stosownie do treści § 2 ust. 3 powołanego powyżej rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów, jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 9.2., zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Postanowienia pkt 9.3. IDW znajdują odpowiednie zastosowanie.

5.       W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż określono w pkt 9.1.2)-3). Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs NBP z dnia ukazania się ogłoszenia niniejszego przetargu w Biuletynie Zamówień Publicznych UZP. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych.

6.       Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: „spełnia - nie spełnia".

 

Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu

1.     Kompletna oferta musi zawierać:

a)       Formularz Oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej IDW,

b)       Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszej IDW,

c)       Informacja dotycząca średniej liczby zatrudnianych pracowników, sporządzona na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej IDW,

d)       Informacja dotycząca średniej liczebności personelu kierowniczego, sporządzona na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej IDW,

e)       Wykaz narzędzi i urządzeń niezbędnych do wykonania zamówienia, którymi dysponuje Wykonawca sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do niniejszej IDW,

f)        Wykaz osób/podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonaniu niniejszego zamówienia sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do niniejszej IDW,

g)       Wykaz wykonanych robót sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do niniejszej IDW wraz z dokumentami  potwierdzającymi należyte wykonanie tych usług/robót,

h)       stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z  właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,

i)         w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamowienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego.

j)        dowód wniesienia wadium,

k)       pozostałe dokumenty wymienione w pkt 9-10 niniejszej IDW,

l)         harmonogram wykonania i płatności wynikających z umowy - załącznik nr 8 do niniejszej IDW,

m)     kosztorys ofertowy,

2.   Pożądane przez Zamawiającego jest złożenie w ofercie spisu treści z wyszczególnieniem ilości stron wchodzących w skład oferty.

 

8)       Informacja na temat wadium.

Należy złożyć wadium w wysokości 80 000,00 zł (słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych), w formie i na zasadach określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

 

9)       Kryteria oceny ofert i ich znaczenie.

Kryterium oceny ofert jest cena. Stanowi ona 100% kryteriów.

 

10)   Miejsce i termin składania ofert.

Miejsce składania ofert:

Urząd Gminy Starogard Gdański

ul. Sikorskiego 9

83-200 Starogard Gdański

pok. 19 - Sekretariat

 

termin składania ofert: 17.09.2009 godz. 10.00

 

11)   Termin związania ofertą.

Wykonawca jest związany ofertą zgodnie z art.85 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

 

12)   Informacja o zawarciu umowy ramowej.

Nie przewiduje się zawarcia umowy ramowej.

 

13)   Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.

Nie dotyczy.

 

14)   Informacja o przewidywanym wyborze ofert najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Nie dotyczy.

 

15)   Informacja na temat zamówień dodatkowych i uzupełniających.

Dopuszcza się możliwość udzielenia zamówień dodatkowych na zasadach określonych w art. 67 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

Nie dopuszcza się możliwości udzielenia zamówień uzupełniających na zasadach opisanych w art. 67 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

 

16)   Informacja na temat zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.

Ogłoszenia o ww. zamówieniu  zostało umieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 2009-08-18

 

17)   Informacja dotycząca finansowania projektu ze środków Unii Europejskiej.

Zadanie jest współfinansowane w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w ramach Funduszu Spójności.

 

 

 

Data:                                                                                                                   Zatwierdził:

Starogard Gdański 2009-08-18                                                                     Stanisław Połom

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 18.08.2009.
Dokument wytworzony przez: Wydział Gospodarki Przestrzennej i Komunalnej
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Urszula Szopińska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 18 sierpnia 2009 12:46
Dokument wprowadzony do BIP przez: Joanna Rzepka
Ilość wyświetleń: 4768
24 sierpnia 2009 15:01 (Joanna Rzepka) - Dodanie załącznika.
24 sierpnia 2009 14:46 (Joanna Rzepka) - Usunięcie załącznika.
18 sierpnia 2009 15:31 (Joanna Rzepka) - Dodanie załącznika.
Zatrzymaj banner przewijany