GPK 222/XXXVIII/2/08/05-10 Starogard Gdański 13.08.2010 r.
Uczestnicy postępowania
Przetargowego
Gmina Starogard Gdański w informuje, iż wpłynęły kolejne zapytania do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w postępowaniu przetargowym pn. „Rekonstrukcja grodziska średniowiecznego w miejscowości Owidz”, o których informujemy i udzielamy na nie odpowiedzi.
1) Pytanie
W udostępnionej dokumentacji nie ma projektu na instalacje teletechniczne. Wycena instalacji teletechnicznej bez dokumentacji jest niemożliwa.
Proszę o udostępnienie dokumentacji.
Odpowiedź: Dokumentacja instalacji teletechnicznej została przedstawiona w projekcie wykonawczym w części pt. branża elektryczna.
2) Pytanie
Proszę o przesuniecie terminu składania ofert z 16.08.2010 r. na 20.08.2010 r. w celu rzetelnego przygotowania oferty.
Odpowiedź; termin został przesunięty informacja na stronie UZP i BIP.
3) Pytanie
Proszę o udostępnienie zestawienia bali na obiekty grodziska:
Odpowiedź: Zestawień drewna nie przygotowano w rozbiciu na bale. Jest
Tylko ilość w przedmiarze w m3 , które znajdują się w przedmiarach.
Zestaw pytań dot. Zagospodarowanie terenu.
Pytanie 1 –
W załączonych przedmiarach w poz. 5 do 12 policzono wycinkę drzew w ilości razem 64 szt. Zgodnie z zapisem w opisie do zagospodarowania terenu (str. 5) do wycinki jest 83 drzew. Jakie ilości drzew do wycinki przyjąć w wycenie?
Odpowiedź: W przedmiarze przyjęto do wycinki te drzewa, które dotyczą I etapu budowy i ta Ilość jest właściwa;
Pytanie 2
- Po czyjej stronie leżą opłaty administracyjne za wycinkę drzew wynikające z art. 84 i art.85 ustawy z dnia 16.04.2004r. o ochronie przyrody / Dz. Ustaw z 2004r. Nr 92 poz.880/ ?
Odpowiedź; Po stronie inwestora - zgodnie opłaty nie wystąpia.
Pytanie 3
– W związku z zapisem w pkt 3.14 str. 4 SIWZ i ograniczeniem zakresu prac dotyczących zagospodarowania terenu prosimy o potwierdzenie, że zakres prac uwzględniony w załączonych do SIWZ przedmiarach robót obejmuje cały zakres prac do wykonania.
Odpowiedź; Tak roboty związane z zagospodarowaniem terenu; zieleni, małej architektury, itp. ograniczone do zakresu wskazanego w przedmiarach.
Pytanie 4.
- Na czym ma polegać obsługa archeologiczna wyspecyfikowana w poz. 3 przedmiaru na Zagospodarowanie terenu, z jaką częstotliwością i na jakiej powierzchni ma być wykonywana? Zgodnie z decyzją o pozwoleniu na budowę istnieje „obowiązek wykonania wyprzedzających ratowniczych badań archeologicznych dla terenów przylegających do grodziska”. Czy koszty te należy uwzględnić w ofercie?
Odpowiedź;
Tak. Należy uwzględnić w ofercie koszt wykonania wyprzedzających badań ratowniczych archeologicznych dla terenów przylegających do grodziska na powierzchni wynikającej z powierzchni zabudowy budynku wystawienniczego i powierzchni zabudowy tarasu kostką granitową, wynikającą z przedmiaru. Badania archeologicznych prowadzić należy w uzgodnieniu z Muzeum Archeologicznym w Gdańsku;
Zestaw pytań dot. grodziska i budynku wystawienniczo-usługowego
Pytanie 5
- W poz. 144 przedmiaru policzono izolację przeciwwilgociową jako każdą następną warstwę i w poz.145 przedmiaru policzono izolację z folii kubełkowej w ilości 401,87 m2. Czego te pozycje dotyczą?.
Odpowiedź; W ofercie uwzględnić zastosowanie izolacji zgodnie z projektem budowlanym i wykonawczym.
Pytanie 6 .
Nie policzono izolacji ław fundamentowych
Odpowiedź; Izolacje zastosować zgodnie z projektem budowlanym i wykonawczym.
Koszty robót wg Wykonawcy nie objętych przedmiarem można przedstawić zgodnie z zapisami SIWZ w dodatkowym kosztorysie ofertowym.
Pytanie 7 .
Zgodnie z opisem do projektu ściany budynku wystawienniczo-usługowego należy wykonać z silki. W poz. 66 przedmiaru policzono gazobeton. Co przyjąć do wyceny?
Odpowiedź; W pierwotnej wersji projektu zostały przyjęte pustaki silka. Wersja z gazobetonu została przyjęta w ramach oszczędności na etapie tworzenia kosztorysów. Przyjmuje się do realizacji wersję oszczędną.
Pytanie 7a.
Nie policzono wywozu ziemi z wykopów. Czy liczyć rozplantowanie, czy wywóz poza teren budowy?
Odpowiedź; Ze względu na dużą wielkość działki należy przyjąć rozplantowanie.
Pytanie 8
Czy można modyfikować dostarczone przedmiary robót (zmiana podstawy wyceny, zmiana ilości) i nie będzie to skutkować odrzuceniem oferty.
Odpowiedź .
Nie można modyfikować dostarczonych przedmiarów. Ujawnione różnice można skorygować jedynie w formie odrębnych kosztorysów dodatkowych. Zgodnie z ustaleniem SIWZ.
Pytanie 9
Stolarka drzwiowa wewnętrzna – prosimy o uszczegółowienie wykończenia stolarki drzwiowej płytowej - powierzchnia gładka czy tłoczona, rodzaj pokrycia – malowane, lakierowane, laminowane, okleina naturalna czy laminat, wypełnienie – plaster miodu, płyta otworowa, ościeżnice - stalowe czy drewniane,
Odpowiedź; Stolarka drzwiowa wewnętrzna winna być wykonana; ościeżnice drewniane sosnowe, skrzydło drzwiowe pełne płytowe z ramą z drewna litego z okleiną naturalną zbliżona kolorem do drewna sosnowego, wypełnieniem może być plaster miodu.
Pytanie 10
Czy różnice wynikające pomiędzy projektem a przedmiarem można samodzielnie korygować czy o wszystkich różnicach należy informować Zamawiającego?
Odpowiedź; Podstawą jest projekt – patrz odpowiedź na pyt. nr 8, postępować wg ustaleń w SIWZ.
Pytanie 11.
Z Projektu „Aneks p-poż” wynika, że w budynku należy zamontować gaśnice. Brak w przedmiarze. Czy doliczyć?
Odpowiedź; Tak, należy doliczyć 6 szt. gaśnic po 4 kg proszkowych grupy A, B, C, zgodnie z projektem należy 2 gaśnice usytuować we wspólnej szafce hydrantowej. Miejsca ustawienia sprzętu p-poż. należy oznakować zgodnie z normą przywołaną w projekcie.
Pytanie 12
W związku z dużą ilością pozycji przedmiarowych zwracamy się z prośbą o udostępnienie przedmiarów w wersji ath na stronie internetowej.
Odpowiedź; Ze względu na ryzyko otrzymania z biura projektowego wersji odmiennej od umieszczonej na stronie internetowej BIP, odmawiamy udostępnienia wersji ath.
Pytanie 13 W dostępnej na stronie internetowej dokumentacji brak:
Zestawienia stali zbrojeniowej
Zestawienia drewna konstrukcyjnego
Detalu balustrad drewnianych
Odpowiedź; Zestawienia stali są umieszczone na stronie internetowej w w folderze konstrukcje.
Zestawienia drewna konstrukcyjnego dla obiektów na grodzisku projekt nie zawiera. Detal balustrad pokazano na rysunku w folderze rysunki dodatkowe i w pliku przekroje który znajduje się w dokumentach przetargowych na stronie internetowej.
Pytanie 14
Zgodnie z pkt 4 ust. 4.1 ppkt a) SIWZ, cyt.: „(…) Przewiduje się, że roboty zostaną rozliczone i wykonane w 10 etapach”. Natomiast zgodnie z pkt 9 Załącznika nr 1: „Formularz ofertowy”,: „Fakturowanie i zapłata w 3 etapach, zgodnie z zapisami we wzorze umowy i zał. nr 7 do oferty”. Natomiast zgodnie z tabelą Warunki i terminy płatności (Załącznik nr 7) przewidzianych jest 12 faktur.
W związku z powyższym prosimy o jednoznaczną odpowiedź, ile Zamawiający przewiduje etapów fakturowania.
Czy Załącznik nr 7- „Warunki i terminy płatności” należy dołączyć do oferty, skoro harmonogram robót zawierający wartości poszczególnych robót ma być dostarczony:
- zgodnie z pkt 3 ust. 12 SIWZ „w terminie dwóch tygodni od daty wprowadzenia Wykonawcy na budowę”
- zgodnie z § 3 pkt 1 Umowy „w terminie do 30 dni od daty zawarcia umowy”?
Prosimy o podanie jednoznacznej odpowiedzi, kiedy należy dostarczyć harmonogram Zamawiającemu?
Odpowiedź; Przewiduje się rozliczenie i wykonanie oraz fakturowanie w maksymalnie 10 etapach. W formularzu ofertowym Załącznik nr 1 jest błąd winno być w 10 etapach, a w załączniku nr 7 także winno być 10 pozycji faktur.
Do oferty należy dołączyć załącznik nr 7 określający terminy płatności i wartości poszczególnego etapu z uwzględnieniem zapisu pkt 4 ust. 4.1 ppkt a - SIWZ dotyczącym wymaganego 20% przerobu w 2010 r.
Natomiast szczegółowy harmonogram rzeczowo- finansowy (zał. Nr 13- „Harmonogram robót” ) Wykonawca ma obowiązek sporządzić w terminie do 30 dni od daty zawarcia umowy i wg niego realizować zadanie inwestycyjne.
Pytanie 15
Jakie informacje powinny być zawarte w rubryce Uwagi w tabeli umieszczonej w załączniku nr 4- „Informacja o podzleconych częściach zamówienia” ?
Odpowiedź; Można wpisać wyrażoną w procentach wartość podzlecanych robót, lub nazwę branży robót albo pozostawić bez wypełniania.
Pytanie 16
Zgodnie z pkt. 15 ust. 1 SIWZ, cyt.: „Przewiduje się obowiązek złożenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wys. 2% ceny całkowitej podanej w ofercie(…)”. Natomiast wg § 15 pkt 1 Umowy (Załącznik nr 3) należy wnieść zabezpieczenie stanowiące 5% wartości umowy. Prosimy o podanie właściwej wartości zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Odpowiedź: Przewiduje się obowiązek złożenia zabezpieczenia w wysokości 2% całkowitej ceny podanej w ofercie. W umowie zostanie wprowadzona poprawka- winno być 2%.
Wójt
Stanisław Połom
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Gmina Wiejska Starogard Gdański