Przetargi - archiwum

Pytania i odpowiedzi dotyczace przetargu na Rekonstrukcję grodziska średniowiecznego w m. Owidz-gmina Starogard Gd.

 

GPK  222/XXXVIII/2/08/05-10                       Starogard Gdański  13.08.2010 r.

 

Uczestnicy postępowania

       Przetargowego

 

Gmina Starogard Gdański w informuje, iż wpłynęły kolejne  zapytania do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w postępowaniu przetargowym pn. „Rekonstrukcja grodziska średniowiecznego w miejscowości Owidz”,  o których informujemy i udzielamy na nie odpowiedzi.

1)      Pytanie

W udostępnionej dokumentacji nie ma projektu na instalacje teletechniczne. Wycena instalacji teletechnicznej bez dokumentacji jest niemożliwa.

Proszę o udostępnienie dokumentacji.

Odpowiedź: Dokumentacja instalacji teletechnicznej została przedstawiona w projekcie wykonawczym w części pt. branża elektryczna.

 

2)      Pytanie

Proszę o przesuniecie  terminu składania ofert z 16.08.2010 r. na 20.08.2010 r.  w celu rzetelnego przygotowania oferty.

Odpowiedź; termin  został przesunięty informacja na stronie UZP i BIP.

3)      Pytanie

          Proszę o udostępnienie zestawienia bali na obiekty grodziska:

Odpowiedź: Zestawień drewna nie przygotowano w rozbiciu na bale. Jest

Tylko ilość w przedmiarze w m3 , które znajdują się w przedmiarach.

 

Zestaw pytań dot. Zagospodarowanie terenu.

 

Pytanie 1 –

W załączonych przedmiarach w poz. 5 do 12 policzono wycinkę drzew w ilości razem 64 szt. Zgodnie z zapisem w opisie do zagospodarowania terenu (str. 5) do wycinki jest 83 drzew. Jakie ilości drzew do wycinki przyjąć w wycenie?

Odpowiedź: W przedmiarze przyjęto do wycinki te drzewa, które dotyczą I etapu budowy i ta Ilość jest właściwa;

Pytanie 2

- Po czyjej stronie leżą opłaty administracyjne za wycinkę drzew wynikające z art. 84 i art.85 ustawy z dnia 16.04.2004r. o ochronie przyrody / Dz. Ustaw z 2004r. Nr 92 poz.880/ ? 

Odpowiedź;  Po stronie inwestora -  zgodnie opłaty nie wystąpia.

Pytanie 3

W związku z zapisem w pkt 3.14 str. 4 SIWZ i ograniczeniem zakresu prac dotyczących zagospodarowania terenu prosimy o potwierdzenie, że zakres prac uwzględniony w załączonych do SIWZ przedmiarach robót obejmuje cały zakres prac do wykonania.

Odpowiedź;  Tak roboty związane z zagospodarowaniem terenu; zieleni, małej architektury, itp. ograniczone do zakresu wskazanego w przedmiarach. 

 

Pytanie 4.

- Na czym ma polegać obsługa archeologiczna  wyspecyfikowana w poz. 3 przedmiaru na Zagospodarowanie terenu, z jaką częstotliwością i na  jakiej powierzchni ma być wykonywana? Zgodnie z decyzją o pozwoleniu na budowę istnieje „obowiązek wykonania wyprzedzających ratowniczych badań archeologicznych dla terenów przylegających do grodziska”. Czy koszty te należy uwzględnić w ofercie?

Odpowiedź;

 Tak. Należy uwzględnić w ofercie koszt  wykonania  wyprzedzających badań ratowniczych  archeologicznych dla terenów przylegających do grodziska na powierzchni wynikającej z powierzchni zabudowy budynku wystawienniczego i powierzchni zabudowy tarasu  kostką granitową, wynikającą z przedmiaru. Badania archeologicznych  prowadzić należy w uzgodnieniu z Muzeum  Archeologicznym w Gdańsku;

 Zestaw pytań dot. grodziska i budynku wystawienniczo-usługowego

Pytanie 5

- W poz. 144 przedmiaru policzono izolację przeciwwilgociową jako każdą następną warstwę i w poz.145 przedmiaru policzono izolację z folii kubełkowej w ilości 401,87 m2. Czego te pozycje dotyczą?.

Odpowiedź; W ofercie uwzględnić zastosowanie izolacji zgodnie z projektem budowlanym i wykonawczym.

Pytanie 6 .

Nie policzono izolacji ław fundamentowych

Odpowiedź;  Izolacje zastosować zgodnie z projektem budowlanym i wykonawczym.

 Koszty robót wg Wykonawcy nie objętych przedmiarem można   przedstawić zgodnie z zapisami SIWZ w dodatkowym kosztorysie ofertowym. 

Pytanie 7 . 

 Zgodnie z opisem do projektu ściany budynku wystawienniczo-usługowego  należy wykonać z silki. W poz. 66 przedmiaru policzono gazobeton. Co przyjąć do wyceny?

Odpowiedź; W pierwotnej wersji projektu zostały przyjęte pustaki silka. Wersja z gazobetonu została przyjęta w ramach oszczędności na etapie tworzenia kosztorysów. Przyjmuje się  do realizacji wersję oszczędną.

Pytanie 7a.

Nie policzono wywozu ziemi z wykopów. Czy liczyć rozplantowanie, czy wywóz poza teren budowy?

Odpowiedź;  Ze względu na dużą wielkość działki należy przyjąć rozplantowanie.

Pytanie 8  

Czy można modyfikować dostarczone przedmiary robót (zmiana podstawy wyceny, zmiana ilości) i nie będzie to skutkować odrzuceniem oferty.

Odpowiedź .

 Nie można modyfikować dostarczonych przedmiarów. Ujawnione różnice można skorygować  jedynie w formie odrębnych  kosztorysów dodatkowych. Zgodnie z ustaleniem SIWZ.

Pytanie 9

Stolarka drzwiowa wewnętrzna – prosimy o uszczegółowienie wykończenia stolarki  drzwiowej płytowej - powierzchnia gładka czy tłoczona, rodzaj pokrycia – malowane, lakierowane, laminowane, okleina naturalna czy laminat,  wypełnienie – plaster miodu, płyta otworowa, ościeżnice -   stalowe czy drewniane,

Odpowiedź;  Stolarka drzwiowa wewnętrzna winna być wykonana; ościeżnice drewniane sosnowe, skrzydło drzwiowe pełne płytowe z ramą z drewna litego z okleiną naturalną zbliżona kolorem do drewna sosnowego, wypełnieniem może być plaster miodu.

Pytanie 10

Czy różnice wynikające pomiędzy projektem a przedmiarem można samodzielnie korygować czy  o wszystkich różnicach należy informować Zamawiającego?

Odpowiedź; Podstawą jest projekt –  patrz  odpowiedź na pyt. nr 8,  postępować wg ustaleń w SIWZ.

Pytanie 11.

Z Projektu „Aneks p-poż” wynika, że w budynku należy zamontować gaśnice. Brak w przedmiarze. Czy doliczyć?

Odpowiedź;  Tak, należy doliczyć 6 szt. gaśnic po 4 kg  proszkowych grupy A, B, C,                 zgodnie z projektem należy   2 gaśnice usytuować we wspólnej szafce hydrantowej. Miejsca ustawienia  sprzętu p-poż.  należy oznakować zgodnie  z normą przywołaną w projekcie.

Pytanie 12

 W związku z dużą ilością pozycji przedmiarowych zwracamy się z prośbą o udostępnienie przedmiarów w wersji ath na stronie internetowej.

Odpowiedź; Ze względu na ryzyko  otrzymania z biura projektowego wersji odmiennej od umieszczonej na stronie internetowej BIP, odmawiamy udostępnienia wersji ath.

Pytanie 13 W dostępnej na stronie internetowej dokumentacji brak:

Zestawienia stali zbrojeniowej

Zestawienia drewna konstrukcyjnego

Detalu balustrad drewnianych

Odpowiedź; Zestawienia stali są umieszczone na stronie internetowej w w folderze  konstrukcje.

Zestawienia drewna konstrukcyjnego  dla obiektów na grodzisku projekt nie zawiera.      Detal balustrad pokazano na rysunku w folderze rysunki dodatkowe i w pliku przekroje który znajduje się  w dokumentach przetargowych na stronie internetowej.

Pytanie 14

Zgodnie z pkt 4 ust. 4.1 ppkt a) SIWZ, cyt.: „(…) Przewiduje się, że roboty zostaną rozliczone i wykonane w 10 etapach. Natomiast zgodnie z pkt 9 Załącznika nr 1: „Formularz ofertowy”,: „Fakturowanie i zapłata w 3 etapach, zgodnie z zapisami we wzorze umowy i zał. nr 7 do oferty”.  Natomiast zgodnie z tabelą Warunki i terminy płatności (Załącznik nr 7) przewidzianych jest 12 faktur.

W związku z powyższym prosimy o jednoznaczną odpowiedź, ile Zamawiający przewiduje etapów fakturowania.

Czy Załącznik nr 7- „Warunki i terminy płatności” należy dołączyć do oferty, skoro harmonogram robót zawierający wartości poszczególnych robót ma być dostarczony:

- zgodnie z pkt 3 ust. 12 SIWZ „w terminie dwóch tygodni od daty wprowadzenia Wykonawcy na budowę”

- zgodnie z § 3 pkt 1 Umowy „w terminie do 30 dni od daty zawarcia umowy”?

Prosimy o podanie jednoznacznej odpowiedzi, kiedy należy dostarczyć harmonogram Zamawiającemu?

Odpowiedź;  Przewiduje się  rozliczenie i wykonanie oraz fakturowanie  w maksymalnie 10 etapach.  W formularzu ofertowym Załącznik nr 1  jest błąd winno być w 10 etapach, a w załączniku nr 7 także winno być 10 pozycji faktur.

Do oferty należy  dołączyć załącznik nr 7 określający terminy płatności i wartości poszczególnego etapu z  uwzględnieniem zapisu pkt 4 ust. 4.1 ppkt a - SIWZ  dotyczącym wymaganego  20% przerobu w 2010 r.

Natomiast szczegółowy harmonogram rzeczowo- finansowy (zał. Nr 13- „Harmonogram robót” )  Wykonawca ma obowiązek    sporządzić w terminie do 30 dni od daty zawarcia umowy i wg niego realizować zadanie inwestycyjne.   

Pytanie 15

Jakie informacje powinny być zawarte w rubryce Uwagi w tabeli umieszczonej w załączniku nr 4- „Informacja o podzleconych częściach zamówienia” ?

Odpowiedź; Można wpisać  wyrażoną w procentach wartość podzlecanych robót, lub  nazwę branży robót  albo pozostawić bez wypełniania.

 

Pytanie 16

Zgodnie z pkt. 15 ust. 1 SIWZ, cyt.: „Przewiduje się obowiązek złożenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wys. 2% ceny całkowitej podanej w ofercie(…)”. Natomiast wg § 15 pkt 1 Umowy (Załącznik nr 3) należy wnieść zabezpieczenie stanowiące 5% wartości umowy. Prosimy o podanie właściwej wartości zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Odpowiedź: Przewiduje się obowiązek złożenia zabezpieczenia w wysokości 2% całkowitej ceny podanej w ofercie. W umowie zostanie wprowadzona poprawka- winno być 2%.

 

 

Wójt

Stanisław Połom

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 16.08.2010r.
Dokument wytworzony przez: Wydział Gospodarki Przestrzennej i Komunalnej
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: M. Firgon
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 16 sierpnia 2010 15:00
Dokument wprowadzony do BIP przez: Marian Firgon
Ilość wyświetleń: 3692
16 sierpnia 2010 15:00 (Marian Firgon) - Utworzenie dokumentu.
Zatrzymaj banner przewijany