Przetargi

Odpowiedzi na zapytania dot. ogłoszenia o udzielenie zamówienia publicznego pn. : „Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Jabłowie wraz z rozbudową sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Dąbrówka, Rokocin, Koteże”.

GKI.7013.29.15.2017.MF                                                                                   Starogard  Gd. 06.10.2017r.

 

Uczestnicy postepowania przetargowego

                 Dotyczy; Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. :Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Jabłowie wraz z rozbudową sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Dąbrówka, Rokocin, Koteże”. ogłoszenie w  biuletynie UZP nr 591763-N-2017 z 25.09.2017r.
 
     

Gmina Starogard Gdański z siedzibą w Starogardzie Gd ul. Sikorskiego 9. informuje, iż w postępowaniu przetargowym o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie robót budowlanych pn; Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Jabłowie wraz z rozbudową sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Dąbrówka, Rokocin, Koteże.
  wpłynęły pytania, na które udzielamy odpowiedzi i wyjaśnień treści SIWZ;

 Treść pytań;

W celu wykonania rzetelnej wyceny ofertowej Wykonawca zwraca się z prośbą o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania dla w/w przedsięwzięcia przetargowego:

  1. Czy przy realizacji prac będzie musiał być zapewniony nadzór konserwatorski? Jeżeli tak to po czyjej stronie Zamawiającego czy Wykonawcy będzie jego zapewnienie? (cz.2 i 3)

Odp.  Nie przewiduje się   nadzoru konserwatorskiego  na terenie robót w Rokocinie.  

  1. Czy przy realizacji prac będzie musiał być zapewniony nadzór archeologiczny? Jeżeli tak to po czyjej stronie Zamawiającego czy Wykonawcy będzie jego zapewnienie? (cz.2 i 3)

Odp.   Przewiduje się   obowiązek ustanowienia nadzór archeologicznego do wykonywania robót na  terenie części działek w Rokocinie  wyszczególnionych postanowieniu Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Gdańsku z  dnia 27.12.2011r. uzgadniającym prace w zakresie projektowanej budowy kanalizacji sanitarnej.   Nadzór należy zapewnić po stronie wykonawcy robót. W załączeniu postanowienie WUOZ z wyszczególnieniem działek na których występuje obszar ochrony archeologicznej.  Załączamy – kopię w/w postanowienia i kartę zabytku nieruchomego .  z usytuowaniem obszaru chronionego.

  1. Czy w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Zamawiający przewiduje ratownicze badania archeologiczne? Jeżeli tak to po czyjej stronie jest ich zapewnienie? (cz.2 i 3) .

 Odp. Nie przewiduje się ratowniczych badań archeologicznych na tym etapie realizacji inwestycji.

  1. Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków gruntowych i konieczności wzmocnienia konstrukcji nawierzchni oraz ewentualnej wymiany gruntu prace te będą traktowane jako roboty dodatkowe i nie są objęte przedmiotem zamówienia. (cz.2 i 3)

Odp. Jeżeli wystąpią, ewentualną miejscową wymianę gruntu i konieczność wzmocnienia konstrukcji należy  wkalkulować w ryzyko prowadzenia robót.

  1. Czy inwestor posiada prawo do dysponowania terenem na cele budowlane w całym zakresie planowanej inwestycji? (cz.2 i 3)

Odp. Inwestor posiada prawo dysponowania terenem na cele budowlane  zaprojektowanej inwestycji w Rokocinie- cz. 2. Ponadto posiada zgody na dysponowanie terenem na cele budowlane od  osób prawnych na tereny objęte koncepcją projektową i wstępne pisemne  zgody od osób fizycznych na usytuowanie  projektowanej w koncepcji  infrastruktury ks.

  1. Proszę o potwierdzenie,  że w przypadku ratunkowych badań archeologicznych i związanego z nimi wydłużenia czasu trwania wykonywanych prac, Zamawiający przedłuży czas realizacji  zamówienia bez konsekwencji dla wykonawcy. (cz.2 i 3)

Odp. W przypadku  wystąpienia (na etapie  prowadzenie robót) ratunkowych badań archeologicznych i związanego z nimi wydłużenia czasu trwania wykonywanych prac, Zamawiający przedłuży czas realizacji  zamówienia  ( w tym miejscu, jeśli prowadzenie  badań uniemożliwiłoby zakończenie całości  robót w terminie umownym. )  bez konsekwencji dla wykonawcy.

  1. Czy do odtworzenia nawierzchni z kostki betonowej  po wykonanych sieciach należy użyć tylko materiału z rozbiórki czy należy przyjąć nową kostkę betonową? Jeżeli nową to czy szarą czy kolorową oraz grubości 6 czy 8cm? (cz.2)

 Odp. Do odtworzenia nawierzchni z kostki betonowej  po wykonanych sieciach należy użyć  materiału z rozbiórki. Nowej kostki użyć  tylko w zakresie niezbędnym do uzupełnień,  jeśli  powstaną uszkodzenia  w czasie rozbiórki.

  1. W materiałach udostępnionych przez Zamawiającego brakuje projektu drogowego rozebrania i odtworzenia nawierzchni.  Prosimy o uzupełnienie. (cz.2)

Odp.  Zamawiający  nie posiada projektu drogowego rozebrania i odtworzenia nawierzchni.  W interesie Wykonawcy jest rozebrać jak najmniejsze ilości nawierzchni niezbędne do prowadzenia robót i odtworzyć nawierzchnię w nawiązaniu do  stanu istniejącego

  1. Prosimy o potwierdzenie, że odtworzenie nawierzchni z brukowca należy wykonać tylko z materiału z rozbiórki. (cz.2)

Odp. Odtworzenie nawierzchni z brukowca należy wykonać tylko z materiału z rozbiórki. W przypadku wystąpienia ubytków związanych z prowadzeniem robót wykonawca zobowiązany jest uzupełnić nawierzchnie brukowcem.

  1. Przedmiar dla cz.2 – zlewnia nr 5 w pozycji 28 określono przewiert rurą DN 315 o  długości 50,5 m, natomiast w pozycji 37 – przeciąganie rurociągów w rurach ochronnych przyjęto przeciągania o długości 50,5m i 66m. Brak pozycji dotyczącej przewiertu o długości 66m. Proszę o wyjaśnienie (cz.2)  

Odp. Przedmiar stanowi materiał pomocniczy.  Wobec powyższego należy  kalkulować koszty wg rozwiązań opisanych w projekcie.

  1. Przedmiar dla cz.2 – zlewnia nr 5 w pozycji 29 przyjęto przewiert o DN 400mm o łącznej długości 85m, w tym odcinek o długości 34m i 32m, natomiast w pozycjach 37 i 38 dotyczących przeciągania rur w rurach ochronnych te długości nie występują, natomiast na profilu na odcinku SR5/12 – SR5/13 występuje rura ochronna PE DN 400 o dł. 34m wykonana metodą przewiertu sterowanego. Proszę o wyjaśnienie rozbieżności. (cz.2)

Odp. Przedmiar stanowi materiał pomocniczy.  Wobec powyższego należy  kalkulować koszty wg rozwiązań opisanych w projekcie.

  1. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na wykonanie niektórych odcinków kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i tłocznej, w przypadku, gdy wykonawca uzna to za zasadne w technologii zamiennej przewiertem sterowanym z zastosowaniem rury dwuwarstwowej PE 100 RC? (cz.2 i 3)

Odp.  Zamawiający wyrazi zgodę na wykonanie niektórych odcinków kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i tłocznej, w przypadku, gdy uzna to za zasadne w technologii zamiennej przewiertem sterowanym.  Natomiast rozwiązania  materiałowe  będą każdorazowo indywidualnie  uzgadniane z nadzorem budowy tak aby zachowane były odpowiednie kryteria jakościowe używanych materiałów nie gorsze od zaprojektowanych- dot. cz.2.   Rozwiązania materiałowe dot. części  cz.3 zamówienia będą uzgadniane na etapie wykonywania projektu budowlanego i nie mogą być zastosowane o parametrach jakościowych niższych niż w części 2 zamówienia. Technologia zamienna nie może powodować zwiększenia kosztów realizacji zamówienia.

  1. Proszę o potwierdzenie, że Zamawiający udostępnił Wykonawcom wszelkie niezbędne dane mogące mieć wpływ na ryzyko i okoliczności realizacji przedmiotu umowy. Prosimy również o potwierdzenie, że Zamawiający udostępnił Wykonawcom wszelkie dane dotyczące urządzeń podziemnych i ich lokalizacji, zaś brak jakichkolwiek dokumentów lub danych w tym zakresie bądź ujawnienie się stanu odmiennego od wskazanego w przekazanych przez Zamawiającego dokumentach – w przypadku, gdy na skutek takiej sytuacji niezbędne będzie wykonanie robót dodatkowych stanowić będzie podstawę do wydłużenia terminu realizacji oraz zapłaty wynagrodzenia dodatkowego. (cz.2 i 3)

Odp. Zamawiający udostępnił Wykonawcom niezbędne dane mogące mieć wpływ na ryzyko i okoliczności realizacji przedmiotu umowy.  Zamawiający udostępnił Wykonawcom wszelkie dane dotyczące urządzeń podziemnych i ich lokalizacji, zaś brak jakichkolwiek dokumentów lub danych w tym zakresie bądź ujawnienie się stanu odmiennego od wskazanego w przekazanych przez Zamawiającego dokumentach – w przypadku, gdy na skutek takiej sytuacji niezbędne będzie wykonanie robót dodatkowych  stanowić będzie podstawę do wydłużenia terminu realizacji oraz zapłaty wynagrodzenia dodatkowego.  Dotyczy  tylko części 2 zamówienia.

Zamawiający informuje, iż w części  2  zamówienia  występuje sieć  gazowa , która nie jest wskazana w projekcie budowy sieci k.s. w Rokocinie  z uwagi,  iż powstała ona po wykonaniu i zatwierdzeniu projektu budowlanego.  Sieć gazowa została zaprojektowana i wykonana z uwzględnieniem miejsca rezerwowanego w terenie na potrzeby k.s.  W przypadku wystąpienia kolizji z w/w siecią gazową  wymagającej  istotnego odstępstwa  od projektu k.s.  i  gdy na skutek takiej sytuacji niezbędne będzie wykonanie robót dodatkowych  stanowić będzie podstawę do wydłużenia terminu realizacji oraz zapłaty wynagrodzenia dodatkowego.

Zamawiający dołącza do niniejszej odpowiedzi mapę do celów informacyjnych sytuacyjno-wysokościową z przebiegiem istniejącej sieci gazowej.

  1. Proszę o potwierdzenie, że Zamawiający dysponuje wszelkimi wymaganymi prawem decyzjami administracyjnymi oraz uzgodnieniami potrzebnymi w celu wykonania zamówienia, które zachowują ważność na okres wykonania zadania, a skutki ewentualnych braków w tym zakresie nie obciążą wykonawcy (cz.2)

Odp. Zamawiający dysponuje wszelkimi wymaganymi prawem decyzjami administracyjnymi oraz uzgodnieniami potrzebnymi w celu wykonania zamówienia, które zachowują ważność na okres wykonania zadania, a skutki ewentualnych braków w tym zakresie nie obciążą wykonawcy. Natomiast  po wyłonieniu wykonawcy robót i ustaleniu inspektorów nadzoru archeologicznego, niezbędne będzie, uzyskanie z WUOZ w Gdańsku w stosownej  decyzji   wyrażającej zgodę na prowadzenie prac w obrębie zabytku.

  1. Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku napotkania na nie zinwentaryzowane lub błędne zinwentaryzowanie instalacje podziemne, w stosunku do stanu wynikającego z uzyskanych materiałów na etapie projektowania, w przypadku konieczności dokonania ich przebudowy lub naprawy, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu. (cz. 2 i 3)

Odp. W przypadku napotkania na nie zinwentaryzowane lub błędne zinwentaryzowanie instalacje podziemne, w stosunku do stanu wynikającego z uzyskanych materiałów na etapie projektowania, w przypadku konieczności dokonania ich przebudowy , Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia może ulec stosownemu wydłużeniu. Dot. cz. 2 zamówienia.

  1. Prosimy, o potwierdzenie, że w przypadku napotkania na niewybuchy, niewypały lub obiekty o znaczeniu historycznym, będzie to skutkowało stosownym przedłużeniem terminu wykonania zamówienia, co najmniej o czas, w którym wykonawca nie mógł realizować robót, a w przypadku konieczności wykonania robót nieprzewidzianych w dokumentacji załączonej do SWIZ na skutek zaistnienia ww. okoliczności, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe. (cz.2 i 3)

Odp. W przypadku napotkania na niewybuchy, niewypały lub obiekty o znaczeniu historycznym, będzie to skutkowało stosownym przedłużeniem terminu wykonania zamówienia, co najmniej o czas, w którym wykonawca nie mógł realizować robót, jeśli uniemożliwiłoby to kontynuowanie  robót na innych odcinkach budowanej sieci, a w przypadku konieczności wykonania robót  dodatkowych  na skutek zaistnienia ww. okoliczności, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe. (cz.2 i 3)

  1. Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku opóźnienia w wydaniu lub odmowy wydania niezbędnych do prowadzenia robót zgód, decyzji lub uzgodnień przez podmioty trzecie, będzie to skutkowało stosownym przedłużeniem terminu wykonania zamówienia, co najmniej o czas, w którym wykonawca nie mógł realizować robót z tej przyczyny. (cz.2 i 3)

Odp. W przypadku opóźnienia w wydaniu lub odmowy wydania niezbędnych do prowadzenia robót zgód, decyzji lub uzgodnień przez podmioty trzecie, będzie to skutkowało stosownym przedłużeniem terminu wykonania zamówienia, co najmniej o czas, w którym wykonawca nie mógł realizować robót z tej przyczyny. Tylko w przypadku jeśli Wykonawca dochował wszelkich formalności i z odpowiednim wyprzedzeniem  występował do  podmiotów trzecich o wydania niezbędnych do prowadzenia robót zgód, decyzji i uzgodnień.

  1. Proszę o potwierdzenie, że w przypadku rozbiórki nawierzchni w celu wykonania robót instalacyjnych odtworzenie tych nawierzchni będzie konieczne do wykonania w śladzie wykonania wykopów (cz.2 i 3)

Odp. W przypadku rozbiórki nawierzchni dróg w celu wykonania robót instalacyjnych odtworzenie tych nawierzchni będzie konieczne do wykonania w śladzie wykonania wykopów. Dot. cz2 . Natomiast warunki  odtworzenia nawierzchni dróg dot. cz. 3 zamówienia, zawarto w programie funkcjonalno- użytkowym. 

  1. Proszę o informację czy w trakcie wykonywania robót w zakresie sieci wod-kan zasypanie wykopu należy przyjąć gruntem rodzinnym czy materiałem nowym, dowiezionym? (cz. 2 i 3)

Odp. W trakcie wykonywania robót w zakresie sieci kanalizacyjnej zasypanie wykopu należy przyjąć gruntem rodzinnym zapewniając odpowiedni stopień zagęszczania poszczególnych warstw w trakcie zasypywania wykopów. Natomiast wykonanie podsypki  i obsypki rurociągów, należy wykonać zgodnie z projektem.

  1. Czy Zamawiający wymaga zastosowania obiektów z suchą lokalizacją pomp zatapialnych, gwarantujące bezpieczeństwo i wygodę obsługi oraz hermetyzację układu, maksymalnie ograniczając tym samym wydobywanie się odorów, czy klasyczny układ przepompowni z pompami zatapialnymi zanurzonymi w tłoczonym medium? (dot. cz. 3 zamówienia).

Odp. Zamawiający wymaga zastosowania obiektów z suchą lokalizacją pomp zatapialnych, gwarantujące bezpieczeństwo  obsługi oraz hermetyzację układu, maksymalnie ograniczając tym samym wydobywanie się odorów.

  1. Proszę o informację czy Zamawiający posiada wymagania dla agregatów prądotwórczych np. obudowa dźwiękochłonna bądź inne?  (cz.  3)

 Odp. Zamawiający   wymaga aby agregaty prądotwórcze były wyposażone w  obudowę dźwiękochłonne i załączały się automatycznie  po zaniku energii w sieci i sygnale napełnienia przepompowni włączającym pompy. Wymienione wymagania są opisane w  programie funkcjonalno-użytkowym załączonym do SIWZ.

  1. Czy Zamawiający posiada wymagania dla technologii przepompowni ścieków (dot. Cz. 3)

Odp.  Wymagania opisano  w programie funkcjonalno-użytkowym.

  1. Czy Zamawiający przewiduje wykonania przepompowni przydomowych? (dot. Cz. 3) .

Odp. Zamawiający dopuszcza zastosowanie przepompowni domowej tylko  w sytuacjach wyjątkowych i uzgodnionych z zamawiającym na etapie projektowania.  Pod warunkiem, iż właściciel posesji (pisemnie  na etapie projektowania) wyrazi  zobowiązanie,   iż przejmie ją  do eksploatacji własnym kosztem tj. zapewni zasilanie w energię elektryczną i bieżącą  eksploatację/konserwację tj. oczyszczanie z osadu. Wybudowanie przepompowni domowej  na  danej posesji byłoby zadaniem gminy.    Załączona do SIWZ koncepcja budowy sieci ks. i PFU nie zakłada konieczności budowy przydomowych przepompowni.

  1. Proszę o informacje na temat przyłączy wod-kan. Czy należy je wykonać do budynków czy do granicy działki? (dot. Cz. 2 i 3)

 Odp. Informacje na temat przyłączy. Projekt i zamówienie nie przewiduje  budowy przyłączy wody do posesji mieszkańców.  Zamówienie  obejmuje wykonanie przyłączy wody do przepompowni/tłoczni zgodnie z zakresem wskazanym w projekcie.

 Indywidualne przyłącza kanalizacji sanitarnej mają być wykonane w ramach realizacji zamówienia  tylko do granicy działki. Natomiast zamawiany projekt  budowlany (dotyczy cz. 3 zamówienia)  musi zawierać zaprojektowanie przyłącza do budynków  lub do istniejących elementów zewnętrznej instalacji  kanalizacji sanitarnej odprowadzającej ścieki z budynku do zbiornika z włączeniem przyłącza do  przed zbiornikiem.

                                                                 

  1. Proszę o potwierdzenie, że ilości robót przyjęte w przedmiarach obejmują cały zakres przedmiotu zamówienia. (dot. Cz. 2)

Odp. Przedmiar stanowi materiał pomocniczy do sporządzenia oferty.  

  1. W opisie przedmiotu zamówienia w SIWZ pkt 1.2 dla zlewni 9 określono iż zakres obejmuje wykonanie przewiertów DN 315 – 3,5m oraz DN 400- 4m. Brak tych pozycji w przedmiarze. Proszę o wyjaśnienie rozbieżności. (cz.2)

Odp. Przedmiar stanowi materiał pomocniczy do sporządzenia oferty.

  1. W opisie przedmiotu zamówienia w SIWZ pkt 1.2 dla zlewni 9 określono że do wykonania jest studni rewizyjnych DN 1000 – 12 szt, natomiast w przedmiarze ujęto 8 szt. Proszę o wyjaśnienie rozbieżności. (cz.2)

Odp. Przedmiar stanowi materiał pomocniczy do sporządzenia oferty.

  1. W opisie przedmiotu zamówienia w SIWZ pkt 1.2 dla zlewni 9 określono że do wykonania jest studni rewizyjnych DN 1200 – 11 szt, natomiast w przedmiarze ujęto 7 szt. Proszę o wyjaśnienie rozbieżności. (cz.2)

Odp. Przedmiar stanowi materiał pomocniczy do sporządzenia oferty.

  1. W opisie przedmiotu zamówienia w SIWZ pkt 1.2 dla zlewni 9 określono że do wykonania jest studni rewizyjnych DN 1500 – 2 szt, natomiast w przedmiarze ujęto 1 szt. Proszę o wyjaśnienie rozbieżności. (cz.2)

Odp. Przedmiar stanowi materiał pomocniczy do sporządzenia oferty.

  1. W opisie przedmiotu zamówienia w SIWZ pkt 1.2 dla zlewni 9 określono że do wykonania jest studni tworzywowych DN 600– 6 szt, natomiast w przedmiarze ujęto 4 szt. Proszę o wyjaśnienie rozbieżności. (cz.2)

Odp. Przedmiar stanowi materiał pomocniczy do sporządzenia oferty.

  1. W opisie przedmiotu zamówienia w SIWZ pkt 1.2 dla zlewni 9 określono że do wykonania jest studni rozprężnych DN 800– 1 szt, natomiast w przedmiarze ujęto 2 szt. Proszę o wyjaśnienie rozbieżności. (cz.2)

Odp. Przedmiar stanowi materiał pomocniczy do sporządzenia oferty.

  1. Zamawiający w  załączniku nr 16 dla zlewni nr 6 określił, że do wykonania jest całość sieci systemu kanalizacji. Prosimy o potwierdzenie, że zakres zlewni nr 6 obejmuje rurociągi grawitacyjne w kierunku tłoczni T6/1 wraz z rurociągiem tłocznym do studni rozprężnej R6/1. (cz.2)

Odp. Zakres zlewni nr 6 obejmuje   tłocznię, rurociągi grawitacyjne w kierunku tłoczni T6/1 wraz z rurociągiem tłocznym i  studnią   rozprężną i wszystkie elementy niezbędne do funkcjonowania systemu .

 

  1. Zamawiający w  załączniku nr 16 dla zlewni nr 6 określił, że do wykonania jest całość sieci systemu kanalizacji. Prosimy o potwierdzenie, że zakres zlewni nr 8 obejmuje rurociągi grawitacyjne w kierunku tłoczni T8/1 wraz z rurociągiem tłocznym do studni rozprężnej R8/1. (cz.2)

Odp.  Zakres zlewni nr 8 obejmuje tłocznię,  rurociągi grawitacyjne w kierunku tłoczni T8/1 wraz z rurociągiem tłocznym  i  studnią rozprężną R8/1. i wszystkie elementy niezbędne do funkcjonowania systemu.

  1. Zamawiający dla zlewni 5 i 9 podał, że zlewnie te obejmują odcinki na trasie od wymienionych przez Zamawiającego studni. Wykonawca zwraca się z prośbą o określenie odcinków od studni do studni dla tych zlewni ze względu na to, iż na podstawie dostarczonych map wykonawca nie jest w stanie określić zakresu robót. (cz.2)

Odp. Zakres i długości  określono w załączniku nr 16 do SIWZ.  Zamawiający w odpowiedzi na I zestaw pytań w dniu 28.09.2017r umieścił. na stronie bip czytelne mapy obejmujące zamówiony zakresem  robót. Wykonawca na podstawie tych map ma możliwość  ustalenia  zakresu  zamówienia i ustalenia  ilości  robót niezbędnych do wykonania w tym zamówieniu.  Natomiast wobec zgłoszonych uwag,  Zamawiający wystąpił do projektanta o ponowne wykonanie wersji cyfrowej projektu, z odpowiednią nie budzącą wątpliwości jakością czytelności wszystkich elementów rysunków,  które ponownie zostaną umieszczone na stronie BIP w terminie późniejszym -  po otrzymaniu od projektanta. 

 

  1. Proszę o potwierdzenie, że kosztorys ofertowy należy przedłożyć na dzień przed podpisaniem umowy, zgodnie z zapisem par. 15  pkt.11 SIWZ.  (cz.2 i 3) .

Odp.  Zamawiający wyjaśnia zapisy w SIWZ ; 1. Zgodnie z par. 8 pkt 3.6. SIWZ,  Wykonawca , którego   oferta została najwyżej oceniona składa dokument w postaci „Szczegółowego kosztorysu ofertowego/kalkulacji…”.   

Z uwagi na  nieprecyzyjność w/w zapisu   zamawiający wyjaśnia; Na podstawie par. 8 pkt 3.6. SIWZ, należy złożyć kosztorys ofertowy  (sporządzony metodą kalkulacji uproszczonej z zestawieniem RMS.   Złożenie na w/w  wezwanie dotyczy tylko oferty na wykonanie   cz.1 i cz. 2  zamówienia.   

  Zamawiający wyjaśnia, iż  zgodnie z zapisem par. 15  pkt.11 SIWZ, złożenie kosztorysu ofertowego   dotyczy w tym przypadku tylko  cz. 3 zamówienia.  W tym zapisie w treści SIWZ  wystąpił błąd polegający na niedoprecyzowaniu  jakiej  części zamówienia dotyczy w/w zapis.    

  1.  Proszę o informacje, czy kosztorys, który należy załączyć przed podpisaniem umowy ma być  wykonany metodą kalkulacji uproszczonej z zestawieniem RMS czy szczegółowej, a może w formie kalkulacji własnej wykonawcy np. w programie exel.  (cz.2 i 3)

Odp. Kosztorys, który należy załączyć przed podpisaniem umowy dotyczący części 3 zamówienia,  może być  wykonany metodą kalkulacji uproszczonej z zestawieniem RMS. Dopuszcza się , także   sporządzenie go w formie kalkulacji własnej wykonawcy np. w programie exel.

  1. Proszę o informacje ze względu na niepełną czytelność oznaczeń na profilu wykonawca prosi o potwierdzenie, że w materiałach przetargowych znajdują się profile dla całości przedmiotu zamówienia. (cz.2)

Odp. Załączone profile umożliwiają    odczytania zakresu objętego  zamówieniem.  Jednocześnie umieszczamy  dodatkowo profile.  Natomiast wobec zgłoszonych uwag,  Zamawiający wystąpił do projektanta o ponowne wykonanie wersji cyfrowej projektu, z odpowiednią nie budzącą wątpliwości jakością czytelności wszystkich elementów rysunków,  które ponownie zostaną umieszczone na stronie BIP w terminie późniejszym -  po otrzymaniu od projektanta.  rys

  1. Czy Zamawiający dopuszcza wykonanie odcinków, które zaprojektowano metodą bezwykopową wykonać  rurą przewodową warstwową RC bez użycia rury osłonowej? (CZ.2 I 3)

Odp.  Zamawiający nie  dopuszcza wykonanie odcinków, które zaprojektowano metodą   bezwykopową,  bez użycia rury osłonowej.  Użycie rur osłonowych na rurociągach wynika między innymi  z uzgodnień  projektu z zarządcami dróg.

  1. Proszę o potwierdzenie, że dostarczone w lepszej rozdzielczości mapy obejmują cały zakres przedmiotu zamówienia. (cz.2)

Odp. Umieszczone  na stronie bip mapy z zaprojektowaną siecią k.s. obejmują zakres zamówienia, który jest wyszczególniony z w zał.nr 16 do SIWZ .  Szczegółowy zakres do realizacji  budowy poszczególnych odcinków sieci jest opisany w w/w załączniku i jest  możliwy do zlokalizowania na umieszczonych  mapach.

Natomiast wobec zgłoszonych uwag,  Zamawiający wystąpił do projektanta o ponowne wykonanie wersji cyfrowej projektu, z odpowiednią nie budzącą wątpliwości jakością czytelności wszystkich elementów rysunków,  które ponownie zostaną umieszczone na stronie BIP w terminie późniejszym -  po otrzymaniu od projektanta. 

 

  1. Czy na trasie budowanej kanalizacji i wodociągu podsypkę i obsypkę należy wykonać z materiału kupionego i dowiezionego ? (cz. 2 i 3)

Odp.  Zamówienie nie obejmuje budowy sieci wodociągu.  Materiał na  obsypke  i podsypkę na trasie budowanego systemu kanalizacji sanitarnej zapewnia wykonawca.

  1. Wykonawca zwraca się z ogromną prośbą o możliwość przedłużenia terminu składania ofert o jeden tydzień, ze względu na szeroki zakres zamówienia oraz zróżnicowaną specyfikę przedmiotu zamówienia. Wykonawca nie jest w stanie zająć się obecnie wyceną wszystkich elementów przetargu, a czas który pozostanie wykonawcy, od czasu w którym zamawiający umieści powyższe odpowiedzi może się okazać niewystarczający. Nadmieniam, iż Wykonawca nie jest w stanie na podstawie dostarczonych materiałów określić w odniesieniu do map sytuacyjnych zakresu przedmiotu zamówienia.

Odp. Zamawiający  zmienił termin składania ofert na dzień 18.10.2017r. miedzy innymi z powodu   konieczności uzyskania  dodatkowych materiałów od projektanta budowy sieci kanalizacji sanitarnej w Rokocinie.

 Załączniki; 

- mapa usytuowaniem sieci gazowej,

- postanowienie WUOZ w Gdańsku i mapki zabytków/stanowisk archeologicznych objętych ochroną,

- dodatkowe rys.  profili dot. cz.2 zamówienia.

 

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 06.10.2017
Dokument wytworzony przez: Wydział Gospodarki Komunalnej i Inwestycji
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Marian Firgon
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 06 października 2017 13:58
Dokument wprowadzony do BIP przez: Marian Firgon
Ilość wyświetleń: 2171
06 października 2017 14:08 (Marian Firgon) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
06 października 2017 14:07 (Marian Firgon) - Dodanie załącznika [postwuoz_i_karty_zabytku_ze_wskaz_stan_archeolog.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
06 października 2017 14:05 (Marian Firgon) - Dodanie załącznika [profile_dodatk.zip] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany