Zamawiający upoważniony – Gmina Starogard Gdański ogłasza odpowiedzi na pytania Wykonawców, złożone do przetargu nieograniczonego nr ref. RGM.10.2017.AS na „Dostawę monitorów w zamówieniu wspólnym”
Pytanie nr 1:
Czy zamawiający zgodzi się na monitor interaktywny, który posiada czas reakcji 8 ms?
Uważam, iż różnice pomiędzy 6 ms, a 8 ms są nie zauważalne i nie pogorszą standardu pracy na monitorze.
Odpowiedź Zamawiającego upoważnionego:
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę przedmiotowego parametru i dokonuje odpowiednich zapisów w SIWZ.
Pytanie nr 2:
Czy zamawiający zgodzi się na wykreślenie w minimalnych wymaganiach dla monitorów interaktywnych z poz. 21 obsługiwane formaty plików Video zapis WEBM, który jest bardzo rzadko spotykany lub zmianę na Divix, który jest znacznie bardziej rozpowszechniony?
Odpowiedź Zamawiającego upoważnionego:
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę przedmiotowego parametru i dokonuje odpowiednich zapisów w SIWZ.
Pytanie nr 3:
Czy zamawiający zgodzi się na wykreślenie w minimalnych wymaganiach dla monitorów interaktywnych z poz. 23 obsługiwane formaty plików audio zapis WAV, gdyż jest to cyfrowy format jaki jest zapisywany na płytach CD i obecnie jest już praktycznie nie wykorzystywany na poczet formatów MP3, AAC czy WMA?
Odpowiedź Zamawiającego upoważnionego:
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę przedmiotowego parametru i dokonuje odpowiednich zapisów w SIWZ.
Pytanie nr 4:
Czy zamawiający zgodzi się na wykreślenie w minimalnych wymaganiach dla monitorów interaktywnych z pozycji 24 obsługiwane formaty plików graficznych zapis GIF gdyż jest to bardzo stary format bardzo rzadko spotykany, lub zmianę na bardzo powszechny format BMP?
Odpowiedź Zamawiającego upoważnionego:
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę przedmiotowego parametru i dokonuje odpowiednich zapisów w SIWZ.
Pytanie nr 5:
Czy zamawiający dopuszcza złożenie oferty do części II – dostawa 3 sztuk monitorów interaktywnych ze stawką 0% VAT? Posiadamy indywidualna interpretację Izby Skarbowej umożliwiającą sprzedaż do placówek edukacyjnych monitorów interaktywnych ze stawką VAT 0%. Warunkiem jest potwierdzenie przez organ prowadzący wykorzystania monitorów do celów edukacyjnych.
Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający informuje, że w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wskazał w Rozdziale I, pkt I, ppkt 2 - cyt.:
"Przedmiot zamówienia dotyczy towarów wymienionych w załączniku nr 8 do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług ( Dz. U. z 2016r., poz. 710 ze zm.), tj. dostawy towarów z zastosowaniem przepisów art. 83 ust.1 pkt 26 lit. a) oraz ust. 13 i ust. 14 pkt 1):
„Art. 83. 1. Stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się do:
26) dostaw sprzętu komputerowego:
a) dla placówek oświatowych,
b) dla organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych w celu dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym
- przy zachowaniu warunków, o których mowa w ust. 13-15.
13. Opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 0% podlegają towary wymienione w załączniku nr 8 do ustawy.
14. Dokonujący dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26, stosuje stawkę podatku 0%, pod warunkiem:
1) posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami - w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. a;”
Zamawiający upoważniony jest organem nadzorującym placówki oświatowe, którym przekaże zakupione monitory.
Zamawiający wspólny jest organem nadzorującym placówki oświatowe, którym przekaże zakupione monitory."
oraz w ppkt.1 cyt.:
"Przedmiot zamówienia przekazany będzie jednostkom oświatowym – szkołom publicznym, bezpośrednio po odbiorze zamówienia"
W związku z powyższym, Zamawiający dokonując zakupu, składają zamówienie publiczne poprzez zawarcie umowy na dostawę monitorów przeznaczonych dla placówek oświatowych, dla których jest organem nadzorującym wg przepisów właściwych, a sprzęt ten służyć będzie do celów dydaktycznych, obligatoryjnie uznaje, że spełnia przesłanki w/w przepisów.
Wykonawca, który złoży ofertę z zastosowaniem 0% VAT i posiada indywidualną interpretację Izby Skarbowej dla oferowanych towarów objętych zamówieniem publicznym RGM.271.10.2017.AS, może załączyć ją do swej oferty.
Zamawiający upoważniony dokonuje doprecyzowania stosowania stawki VAT 0% w SIWZ.
Pytanie nr 6
Zamawiający wymaga podania daty wykonania zamówienia w formularzu oferty dla części nr 2. Jednym z kryteriów wyboru najkorzystniejszej oferty jest termin realizacji, który ma wpływ na ogólną punktację w postępowaniu. Zamawiający nie precyzuje w jakim terminie od daty ogłoszenia wyników postępowania nastąpi podpisanie umowy. Obecny zapis SIWZ umożliwia podpisanie umowy z wykonawcą w dowolnym terminie do 09.06.2017. W związku z czym wykonawca nie może dokładnie określić terminu realizacji zamówienia. Bardzo proszę o doprecyzowanie daty podpisania umowy.
Odpowiedź Zamawiającego upoważnionego:
Zamawiający uwzględnia podnoszony problem i dokonuje odpowiedniej zmiany w SIWZ.
Zamawiający informuje, że zmianei nie ulega termin składania ofert.
Załaczniki:
1. SIWZ zmiany z dn. 28.04.2017
2. Zał. nr 1 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zmiany z dn. 28.0.42017
3. Zał. nr 3a do SIWZ - część nr 1 - formularz ofertowy zmiany z dn. 28.04.2017
4. Zał. nr 3b do SIWZ - część nr 2 - formularz ofertowy zmiany z dn. 28.04.2017
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Gmina Wiejska Starogard Gdański