Przetargi

Odpowiedzi na pytania Wykonawców ws. zamówienia publicznego RGM.271.10.2017.AS na "Dostawę monitorów w zamówieniu wspólnym"

Zamawiający upoważniony – Gmina Starogard Gdański ogłasza odpowiedzi na pytania Wykonawców, złożone do przetargu nieograniczonego nr ref. RGM.10.2017.AS na „Dostawę monitorów w zamówieniu wspólnym”

 

Pytanie nr 1:

Czy zamawiający zgodzi się na monitor interaktywny, który posiada czas reakcji 8 ms?

Uważam, iż różnice pomiędzy 6 ms, a 8 ms są nie zauważalne i nie pogorszą standardu pracy na monitorze.

 

Odpowiedź Zamawiającego upoważnionego:

Zamawiający wyraża zgodę na zmianę przedmiotowego parametru i dokonuje odpowiednich zapisów w SIWZ.

 

Pytanie nr 2:

Czy zamawiający zgodzi się na wykreślenie w minimalnych wymaganiach dla monitorów interaktywnych z poz. 21 obsługiwane formaty plików Video zapis WEBM, który jest bardzo rzadko spotykany lub zmianę na Divix, który jest znacznie bardziej rozpowszechniony?

 

Odpowiedź Zamawiającego upoważnionego:

Zamawiający wyraża zgodę na zmianę przedmiotowego parametru i dokonuje odpowiednich zapisów w SIWZ.

 

Pytanie nr 3:

Czy zamawiający zgodzi się na wykreślenie w minimalnych wymaganiach dla monitorów interaktywnych z poz. 23 obsługiwane formaty plików audio zapis WAV, gdyż jest to cyfrowy format jaki jest zapisywany na płytach CD i obecnie jest już praktycznie nie wykorzystywany na poczet formatów MP3, AAC czy WMA?

 

Odpowiedź Zamawiającego upoważnionego:

Zamawiający wyraża zgodę na zmianę przedmiotowego parametru i dokonuje odpowiednich zapisów w SIWZ.

 

Pytanie nr 4:

Czy zamawiający zgodzi się na wykreślenie w minimalnych wymaganiach dla monitorów interaktywnych z pozycji 24 obsługiwane formaty plików graficznych zapis GIF gdyż jest to bardzo stary format bardzo rzadko spotykany, lub zmianę na bardzo powszechny format BMP?

 

Odpowiedź Zamawiającego upoważnionego:

Zamawiający wyraża zgodę na zmianę przedmiotowego parametru i dokonuje odpowiednich zapisów w SIWZ.

 

Pytanie nr 5:

Czy zamawiający dopuszcza złożenie oferty do części II – dostawa 3 sztuk monitorów interaktywnych ze stawką 0% VAT? Posiadamy indywidualna interpretację Izby Skarbowej umożliwiającą sprzedaż do placówek edukacyjnych monitorów interaktywnych ze stawką  VAT 0%. Warunkiem jest potwierdzenie przez organ prowadzący wykorzystania monitorów do celów edukacyjnych.

 

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający informuje, że w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wskazał w Rozdziale I, pkt I, ppkt 2 - cyt.:


"Przedmiot zamówienia dotyczy towarów wymienionych w załączniku nr 8 do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług ( Dz. U. z 2016r., poz. 710 ze zm.), tj. dostawy towarów z zastosowaniem przepisów art. 83 ust.1 pkt 26 lit. a) oraz ust. 13 i ust. 14 pkt 1):

 

„Art.  83. 1. Stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się do:

26) dostaw sprzętu komputerowego:

a) dla placówek oświatowych,

b) dla organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych w celu dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym

- przy zachowaniu warunków, o których mowa w ust. 13-15.

13. Opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 0% podlegają towary wymienione w załączniku nr 8 do ustawy.

14. Dokonujący dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26, stosuje stawkę podatku 0%, pod warunkiem:

1) posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami - w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. a;”

 

Zamawiający upoważniony jest organem nadzorującym placówki oświatowe, którym przekaże zakupione monitory.

Zamawiający wspólny jest organem nadzorującym placówki oświatowe, którym przekaże zakupione monitory."

 

oraz w ppkt.1 cyt.:

 

"Przedmiot zamówienia przekazany będzie jednostkom oświatowym – szkołom publicznym, bezpośrednio po odbiorze zamówienia"


W związku z powyższym, Zamawiający dokonując zakupu, składają zamówienie publiczne poprzez zawarcie umowy na dostawę monitorów przeznaczonych dla  placówek oświatowych, dla których jest organem nadzorującym wg przepisów właściwych, a sprzęt ten służyć będzie do celów dydaktycznych, obligatoryjnie uznaje, że spełnia przesłanki w/w przepisów.

 

Wykonawca, który złoży ofertę z zastosowaniem 0% VAT i posiada indywidualną interpretację Izby Skarbowej dla oferowanych towarów objętych zamówieniem publicznym RGM.271.10.2017.AS, może załączyć ją do swej oferty.

 

Zamawiający upoważniony dokonuje doprecyzowania stosowania stawki VAT 0% w SIWZ.

 

Pytanie nr 6

Zamawiający wymaga podania daty wykonania zamówienia w formularzu oferty dla części nr 2. Jednym z kryteriów wyboru najkorzystniejszej oferty jest termin realizacji, który ma wpływ na ogólną punktację w postępowaniu. Zamawiający nie precyzuje w jakim terminie od daty ogłoszenia wyników postępowania nastąpi podpisanie umowy. Obecny zapis SIWZ umożliwia podpisanie umowy z wykonawcą w dowolnym terminie do 09.06.2017. W związku z czym wykonawca nie może dokładnie określić terminu realizacji zamówienia. Bardzo proszę o doprecyzowanie daty podpisania umowy.

 

Odpowiedź Zamawiającego upoważnionego:

Zamawiający uwzględnia podnoszony problem i dokonuje odpowiedniej zmiany  w SIWZ.

 

Zamawiający informuje, że zmianei nie ulega termin składania ofert.

 

Załaczniki:

1. SIWZ zmiany z dn. 28.04.2017

2. Zał. nr 1  Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zmiany z dn. 28.0.42017

3. Zał. nr 3a do SIWZ - część nr 1 - formularz ofertowy zmiany z dn. 28.04.2017

4. Zał. nr 3b do SIWZ - część nr 2 - formularz ofertowy zmiany z dn. 28.04.2017

Wiadomości powiązane

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 28.04.2017
Dokument wytworzony przez: Wydział Rozwoju Gminy
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Anita Schleser
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 28 kwietnia 2017 09:33
Dokument wprowadzony do BIP przez: Anita Schleser
Ilość wyświetleń: 2196
28 kwietnia 2017 10:05 (Anita Schleser) - Dodanie załącznika [siwz_zmiany_z_dn_28042017.doc] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
28 kwietnia 2017 10:05 (Anita Schleser) - Usunięcie załącznika [siwz_zmiany_z_dn_28042017.doc] z dokumentu. (Dokument opublikowany)
28 kwietnia 2017 09:36 (Anita Schleser) - Dodanie załącznika [zal_nr_3b_do_siwz__czesc_nr_2__formularz_ofertowy_zmiany_z_dn_2804201 7.doc] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany