Przetargi

Odpowiedzi na zapytania wykonawców - przetarg nieograniczony - Rozbudowa drogi gminnej Janowo - Owidz

Odpowiedzi na zapytania Wykonawców

  1. W nawiązaniu do postanowienia pkt. 3.1 tiret ósme SIWZ prosimy o wyjaśnienie i potwierdzenie, że Zamawiający dysponuje pozwoleniem na rozbiórkę budynku gospodarczego, o którym mowa w tym postanowieniu SIWZ oraz że wszelkie roszczenia właścicieli budynku z tym związane zostały przez Zamawiającego uregulowane i Wykonawca nie dozna żadnych przeszkód związanych z realizacją tego zakresu robót. Prosimy również o potwierdzenie, że Zamawiający dysponuje danymi właścicieli oraz ich aktualnym adresem, pod którym możliwe będzie poinformowanie ich zgodnie z tym postanowieniem SIWZ o terminie rozpoczęcia prac rozbiórkowych, zaś wszelkie braki w tym zakresie nie obciążą Wykonawcy i pomimo braku możliwości poinformowania właścicieli Wykonawca będzie mógł realizować ten zakres prac. Prosimy również o potwierdzenie, ze Zamawiający przekaże wybranemu wykonawcy ww. dane niezwłocznie po podpisaniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Ad. 1. Zamawiający potwierdza iż dysponuje pozwoleniem na rozbiórkę budynku gospodarczego oraz że znane mu są  dane właścicieli nieruchomości. Zamawiający przekaże dane właścicieli nieruchomości Wykonawcy niezwłocznie po podpisaniu umowy na wykonanie robót. Rekompensata za wyburzenie budynku gospodarczego leży po stronie gminy.

 2. W związku z żądaniem wykazania w ofercie części zamówienia, której wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom (pkt. 3.2 lit. e SIWZ) prosimy o potwierdzenie, że dotyczy to wyłącznie podwykonawców robót budowlanych.

       Ad. 2. Potwierdzamy, że oświadczenie winno dotyczyć tylko części zamówienia przewidzianego do

       powierzenia podwykonawcom robót budowlanych.

3. W nawiązaniu do treści pkt. 3.3 SIWZ, prosimy o wskazanie kryteriów równoważności poprzez określenie wymaganych przez Zamawiającego cech i parametrów stanowiących kryterium oceny, czy zaoferowane wyroby/materiały/urządzenia spełniają wymogi równoważności.

Ad.3. Jak orzekła Krajowa Izba Odwoławcza w wyroku z dnia 12 sierpnia 2009 roku (KIO/UZP 984/09) dopuszczenie w SIWZ rozwiązania równoważnego nie może oznaczać, że inne zaproponowane w ramach tej równoważności urządzenie ma spełniać wszystkie parametry konkretnego urządzenia, określonego producenta, przyjętego przez projektanta. Wykazanie równoważności nie polega na dowodzeniu, że zaoferowany produkt jest lepszy, czy że nie jest gorszy niż ten, którego wymaga zamawiający, ale że umożliwia uzyskanie efektu założonego przez zamawiającego za pomocą innych rozwiązań technicznych.

Opis przedmiotu zamówienia powinien pozwolić z jednej strony Wykonawcom na przygotowanie oferty i obliczenie ceny z uwzględnieniem wszystkich czynników na nią wpływających, z drugiej zaś Zamawiającemu na dokonanie obiektywnej oceny ofert.

Stosowanie wyrobów, urządzeń równoważnych nie może powodować konieczności przeprojektowania rozwiązań zawartych w dokumentacji projektowej.

 4. Prosimy o potwierdzenie, że cena oferty, o której mowa w pkt. 12 SIWZ, pozostaje stała w zakresie robót ujętych w dokumentacji załączonej do SIWZ, natomiast nie obejmuje robót tam nieprzewidzianych, a ponadto, iż obowiązek uwzględnienia w wynagrodzeniu wszelkich kosztów związanych z realizacją przedmiotu umowy dotyczy wyłącznie kosztów możliwych do oszacowania na podstawie dostarczonej przez Zamawiającego dokumentacji, nie obejmuje zaś kosztów niemożliwych do przewidzenia na etapie oferowania, w szczególności wynikających z błędów/braków w dokumentacji, odmiennych od wskazanych w dokumentacji warunków gruntowych, wodnych, archeologicznych, ujawnienia się niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych instalacji podziemnych itp., oraz że w przypadku konieczności wykonania robót wynikających z zaistnienia ww. okoliczności wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe. Rozszerzenie zakresu zamówienia o roboty nieprzewidziane w dokumentacji projektowej lub koszty niemożliwe do wyceny na etapie ofertowania byłoby sprzeczne z art. 140 ust. 3 PZP w związku z art. 58 § 1 KC, jako wykraczające poza określenie przedmiotu zamówienia w SIWZ. Prace nieprzewidziane w dokumentacji projektowej nie stanowią bowiem przedmiotu zamówienia objętego ceną oferty.

Ad. 4. Potwierdzamy powyższe.

5. Prosimy o wyjaśnienie i wskazanie podstawy prawnej dla żądania od Wykonawcy uwzględnienia w cenie oferty zakresie prac nie ujętych w SIWZ i załącznikami do SIWZ (pkt. 12.3 SIWZ). Wykonawca nie może ująć w cenie ofertowej kosztów robót, których wykonania nie przewiduje opis przedmiotu zamówienia i dokumentacja dostarczona przez Zamawiającego. Zgodnie z art. 29 ust. 1 PZP, obowiązkiem Zamawiającego jest opisanie przedmiotu zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty. Oznacza to, że opis przedmiotu zamówienia powinien być dokonany w sposób, który zapewnia, że wykonawcy będą w stanie, bez dokonywania dodatkowych interpretacji, zidentyfikować, co jest przedmiotem zamówienia i że wszystkie elementy istotne dla wykonania zamówienia będą w nim uwzględnione. Opis przedmiotu zamówienia powinien pozwolić wykonawcom na przygotowanie oferty i obliczenie ceny z uwzględnieniem wszystkich czynników wpływających na nią. Ustawa podaje także, że opisu należy dokonać za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń oraz uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty (tak: Małgorzata Stachowiak w: Włodzimierz Dzierżanowski, Jarosław Jerzykowski, Małgorzata Stachowiak, komentarz do art. 29 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, LEX, 2010, wyd. IV. W wyroku z dnia 18 czerwca 2010 r. w sprawie KIO/UZP 1087/10 Krajowa Izba Odwoławcza przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych uznała, iż „to na Zamawiającym spoczywa obowiązek dokonania opisu przedmiotu zamówienia, nie może on być przerzucany na wykonawców, zaś Zamawiający nie ma prawa do przerzucania w całości ryzyka gospodarczego na wykonawców”.

         W wyroku KIO w sprawie KIO/UZP 184/10) Izba wskazała, co następuje:

         „Nie jest dopuszczalne i możliwe zawarcie z góry w SIWZ i we wzorze umowy, zastrzeżenia, iż umowa obejmuje zakres prac, który obojętnie z jakich przyczyn został pominięty na etapie projektowania lub też obejmuje bez obustronnego porozumienia zakres wszelkich prac dodatkowych czy zamiennych, wynikający z ujawnionych w trakcie budowy wad projektu oraz wynikających ze znacząco odmiennych warunków geologiczno - gruntowych, niż zakładane przy opracowaniu dokumentacji projektowej. Taki rozszerzony zakres zamówienia i postanowienia umowy byłyby nieważne z mocy art. 140 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych w związku z art. 58 § 1 KC, jako wykraczające poza określenie przedmiotu zamówienia w SIWZ. Prace nieprzewidziane w dokumentacji projektowej nie stanowią przedmiotu zamówienia, objętego ceną oferty.”

W powyższym wyroku Izba stwierdziła, iż:

a) „Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za błędy w dokumentacji. Odpowiedzialność przedmiotowa ciąży na projektancie, z którym Zamawiający podpisał umowę na sporządzenie dokumentacji projektowej. Jeśli Zamawiający chciał nałożyć odpowiedzialność za dokumentację na wykonawcę winien przeprowadzić postępowanie, którego przedmiotem będzie „zaprojektuj i wybuduj”;

b) Wykonawca może przyjąć na siebie odpowiedzialność szerszą, niż wynikająca z przepisów prawa, jednakże może przyjąć odpowiedzialność w zakresie nienależytego wykonania, a nie odpowiedzialność za błędy podmiotów trzecich;

c) wykonawca nie może skalkulować w cenie oferty ryzyka odmiennych warunków geologicznych w zakresie rodzaju gruntu i w zakresie prowadzenie prac geologicznych;

d) Zakres przedmiotu zamówienia objęty dokumentacją projektową stanowi podstawę skalkulowania ceny oferty;

e) Ryczałt nie może obejmować tego, czego zamawiający nie przewidział w dokumentacji projektowej, a także tego, czego nie można było przewidzieć na etapie przygotowania oferty, są to bowiem przesłanki do udzielenia zamówienia w trybie art. 67 ust. 5 ustawy PZP na roboty dodatkowe”.

Ad. 5.  Zgodnie z zapisami art. 12.3 SIWZ należy ustalić cenę ofertową o dostępną dokumentację przetargową.

6. W nawiązaniu do postanowienia pkt. 15.3 SIWZ oraz § 11 ust. 2 lit. b) projektu umowy prosimy o wykreślenie z tego postanowienia umowy zwrotu „gwarancji jakości i”, albowiem w obecnym brzmieniu postanowienie to jest niezgodne z treścią bezwzględnie obowiązującego art. 151 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, z którego wynika, że 30 % wysokości zabezpieczenia należytego wykonania umowy służy wyłącznie zabezpieczeniu roszczeń z tytułu rękojmi za wady, a nie roszczeń z tytułu udzielonej gwarancji jakości.

Ad. 6. Zamawiający zmienia zapisy pkt. 15.3 SIWZ oraz § 11.2.b projektu umowy na poniższe.

Zamawiający zwróci zabezpieczenie w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane. Kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu  rękojmi za wady wyniesie 30% wysokości zabezpieczenia i zostanie zwrócona nie później niż w 15 dniu po upływie rękojmi za wady  w  przedmiocie zamówienia.

§ 11 uat. 2 lit. b -  30% - stanowiące kwotę …………………… w ciągu 15 dni po upływie terminu rękojmi za wady w przedmiocie zamówienia oraz potwierdzeniu przez wykonawcę usunięcia stwierdzonych wad w trakcie w.w. okresu.

 7. W nawiązaniu do postanowienia pkt. 16.4 SIWZ prosimy o wyjaśnienie, na podstawie jakich kryteriów Zamawiający będzie dokonywał akceptacji harmonogramu?

Ad.7. Zamawiający dokona akceptacji harmonogramu na podstawie następujących kryteriów:

- realizacja etapów zadania w terminach umożliwiających jego całkowite wykonanie zgodnie z SIWZ.

8. W nawiązaniu do postanowienia pkt. 18.1 tiret ósme SIWZ prosimy o wyjaśnienie, czy na tym etapie Zamawiający przewiduje wykonywania robót rzez innego wykonawcę na terenie budowy niniejszego zadania lub w jego sąsiedztwie, które mogą mieć wpływ na realizację robót objętych niniejszym postępowaniem przetargowym, a jeśli tak, prosimy o wskazanie nazwy tego wykonawcy bądź zakresu robót, które będą realizowane.

Ad. 8. W okresie realizacji inwestycji będzie kontynuowana realizacja zadania związana z przebudową drogi wojewódzkiej DW222 na odcinku Jabłowo – Starogard Gd. Wykonawcą robót jest firma SKANSKA S.A. Oddział Budownictwa Inżynieryjnego w Gdańsku.

9. W nawiązaniu do treści pkt. 18 SIWZ, prosimy o rozszerzenie katalogu dopuszczalnych zmian umowy w taki sposób, aby wystąpienie okoliczności uzasadniających zmianę terminu realizacji zamówienia stanowiło jednocześnie przesłankę do zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w sytuacji, gdy generuje dodatkowe koszty po stronie Wykonawcy zamówienia. Wystąpienie okoliczności uzasadniających zmianę terminu realizacji zamówienia w praktyce często wiąże się z koniecznością poniesienia dodatkowych kosztów, których Wykonawca nie miał możliwości przewidzieć, a zatem nie są one objęte wynagrodzeniem ryczałtowym. Tym samym, wykonawca ponosi nieuzasadnione koszty dodatkowe wykonania zamówienia, które nie były wkalkulowane w cenie ofertowej. Powyższe przypadki mogą mieć miejsce w toku realizacji umowy, zaś brak stosownych przesłanek uniemożliwi jej zmianę (ze względu na brzmienie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych).

Ad. 9. Wynagrodzenie za przedmiot zamówienia jest ryczałtowe zatem niedoszacowanie , pominiecie lub brak rozpoznania zakresu przedmiotu umowy nie będą podstawą do żądania zmiany wynagrodzenia  - patrz punkt 12.3 SIWZ.

Jeżeli rzeczywisty rozmiar lub koszt prac koniecznych do wykonania zamówienia przewyższy planowany, wykonawcy nie będzie przysługiwać z tego tytułu roszczenie o podwyższenie wynagrodzenia. Zatem na etapie przygotowania oferty wykonawca winien przewidzieć możliwość zaistnienia wskazanych w pytaniu okoliczności. Tylko w przypadku wystąpienia robót nowych wykraczających poza przedmiot zamówienia podstawowego Zamawiający może udzielić zamówienia w odrębnym trybie zamówienia z wolnej ręki, po ścisłym spełnieniu przesłanek określonych w art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy

10. W nawiązaniu do postanowienia § 1 ust. 2 projektu umowy prosimy o wprowadzenie do umowy postanowień przewidujących zasady rozliczenia robót dodatkowych lub zamiennych na wypadek zmiany lub zwiększenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy.

Ad. 10. W proponowanym zakresie Zamawiający nie zmienia zakresu umowy.

11. W nawiązaniu do postanowienia § 4 ust. 2 projektu umowy prosimy o potwierdzenie, że obowiązek uwzględnienia w wynagrodzeniu ryczałtowym ryzyka wykonawcy z tytułu oszacowania wszelkich kosztów realizacji zamówienia dotyczy wyłącznie czynników możliwych do zauważenia na podstawie przeprowadzonej wizji lokalnej oraz analizy dostarczonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej.

Ad.11. Odpowiedź jak w pkt. 9.

12. W nawiązaniu do treści § 7 ust. 3 wzoru umowy, prosimy o potwierdzenie, że termin wyznaczony na usuwanie wad stwierdzonych podczas odbioru lub w trybie rękojmi będzie uwzględniał możliwości techniczne, warunki atmosferyczne oraz wymogi bezpiecznego wykonywania prac i nie będzie krótszy niż 14 dni.

Ad. 12. Zamawiający będzie postępował zgodnie z wzorem umowy załączonej do SIWZ.

13. W nawiązaniu do postanowienia § 8 ust. 2 lit. a) projektu umowy prosimy o zastąpienie słowa „opóźnienia” słowem „zwłoka”. Obecne brzmienie tego postanowienia umożliwia Zamawiającemu naliczenie kary umownej również w przypadku, gdy opóźnienia w przypadkach opisanych w tym postanowieniu umowy nastąpią z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy, w tym z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, co nie znajduje żadnego uzasadnienia. Nie każde przekroczenie terminu (opóźnienie) wynika z okoliczności zależnych od wykonawcy, zatem nie każde opóźnienie jest jednoznaczne z niewłaściwym wykonaniem zobowiązania przez Wykonawcę. Zgodnie z zasadą ogólną wyrażoną w art. 471 kc, Wykonawca ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania powstałe wskutek okoliczności, za które ponosi on odpowiedzialność. Tym samym, prawo Zamawiającego do naliczenia kary umownej (stanowiącej surogat odszkodowania) powinno zostać ograniczone do przypadków opóźnienia powstałego z przyczyn, za które wykonawca ponosi odpowiedzialność (tj. przypadków zwłoki). Wykonawca nie powinien ponosić ryzyka zastosowania kar umownych zastrzeżonych na tę okoliczność w każdym przypadku powstania przekroczenia terminu niezależnego od wykonawcy.

Ad. 13. Zamawiający nie wyraża zgody na proponowaną zmianę.

14. W nawiązaniu do treści § 10 ust. 3 lit. a1) projektu umowy, prosimy o wyjaśnienie wątpliwości poprzez doprecyzowanie, że uprawnienie zamawiającego do odmowy odbioru ograniczone jest wyłącznie do stwierdzenia wad istotnych, polegających na niewykonaniu przedmiotu zamówienia lub wad uniemożliwiających prawidłową eksploatację przedmiotu zamówienia. Zwracamy uwagę, iż wykryte podczas odbioru wady podlegają usunięciu zgodnie z art. 637 i 638 k.c., ale nie ma to wpływu na obowiązek inwestora do odbioru robót (stanowisko to znajduje potwierdzenie w ugruntowanym orzecznictwie sądowym, w szczególności: wyrok SN z dnia 22.06.2007 r., sygn. akt V CSK 99/07 oraz wyroku z dnia 05.03.1997 r. w sprawie II CKN 28/97). Tym samym, w aktualnym brzmieniu postanowienie umowy jest niezgodne z treścią art. 647 Kodeksu cywilnego. Zgodnie z ugruntowanym orzecznictwem Sądu Najwyższego samo stwierdzenie istnienia wad robót przy ich odbiorze nie oznacza automatycznie, iż doszło do niewykonania zobowiązania, a co za tym idzie, do niepowstania po stronie Zamawiającego obowiązku zapłaty wynagrodzenia za wykonane roboty. Na gruncie umowy o roboty budowlane do niewykonania zobowiązania dochodzi w przypadku wad istotnych, uniemożliwiających użytkowanie przedmiotu zamówienia.  Jedynie wady istotne uzasadniają zatem odmowę odbioru robót, a co za tym idzie, rzutują na kwestię odmowy wypłaty wynagrodzenia. Drobne wady, usterki i niedoróbki w żaden sposób nie powodują, iż z przedmiotu zamówienia nie będzie można korzystać zgodnie z jego przeznaczeniem, a zatem uzależnianie uznania robót za wykonane, a co za tym idzie - zapłaty wynagrodzenia od podpisania protokołu odbioru, w którym nie stwierdzi się żadnych wad/usterek, pozbawione jest podstaw prawnych. Wady nieistotne oznaczają, iż zobowiązanie zostało wykonane, jedynie w sposób nienależyty co do jakości i inwestor może w takim przypadku domagać się ich usunięcia w oznaczonym terminie bądź obniżenia wynagrodzenia (tak Sąd Apelacyjny w Katowicach w wyroku z dnia 30.03.2006 r. w sprawie I ACa 1900/05). W przypadku wykonania umówionego zakresu robót i zgłoszenia ich do odbioru, po stronie Zamawiającego zawsze powstanie obowiązek zapłaty wynagrodzenia za wykonane roboty nawet jeśli w treści protokołu zostały zgłoszone nieistotne wady lub usterki. W takim przypadku Zamawiający powinien dokonać odbioru zgłoszonych robót, a w treści protokołu powinny zostać poczynione ustalenia co do zakresu wykonanych robót, ich jakości i ewentualnych stwierdzonych usterek oraz ich charakter wraz z terminem ich usunięcia (tak Sąd Najwyższy w wyroku z dnia 05.03.1997 r. w sprawie II CKN 28/97). W konsekwencji za zupełnie nieuzasadnione należy uznać uzależnienie podpisania protokołu odbioru, a co za tym idzie – wypłaty wynagrodzenia - od uznania, że prace zostały wykonane „bezusterkowo”. Protokół odbioru jest jedynie pokwitowaniem spełnienia świadczenia w określonym terminie (dzień zgłoszenia robót do odbioru) i podstawą dokonania rozliczeń pomiędzy stronami, zaś wykryte wady podlegają usunięciu stosownie do treści art. 637 i 638 Kodeksu cywilnego. W wyroku z dnia 22.06.2007 r., sygn. akt V CSK 99/07 Sąd Najwyższy wskazał, że „Inwestor ma obowiązek odbioru obiektu budowlanego wykonanego zgodnie z projektem i zasadami wiedzy technicznej. Strony umowy o roboty budowlane nie mogą uzależnić wypłaty wynagrodzenia należnego wykonawcy od braku jakichkolwiek usterek”. W przypadku postanowienia uzależniającego odbiór robót, a co za tym idzie zapłatę wynagrodzenia od bezusterkowego odbioru, każde odstępstwo od stanu idealnego (co do którego nie wiadomo, na podstawie jakich kryteriów byłby ustalany) dawałaby prawo inwestorowi odmowy odbioru obiektu. W ocenie Sądu Najwyższego takie postanowienie byłyby sprzeczne z naturą zobowiązania (art. 353 [1] K.c) i wskutek tego nieważne. Przedmiot umowy wykonany zgodnie z wymaganiami projektu i zasadami wiedzy technicznej, jeżeli projekt nie miał istotnych wad, nadaje się do użytkowania, natomiast ogólnikowe wykluczenie istnienia jakiejkolwiek wady w chwili oddania przedmiotu umowy do użytku naruszałoby równowagę między inwestorem a wykonawcą, pozostawiając tego ostatniego w niepewności odnośnie do wynagrodzenia.

Ad. 14. Procedura odbioru końcowego będzie się odbywać zgodnie z zapisami w § 10 ust.2,3,4 i 5 wzoru umowy stanowiącej załącznik do SIWZ, a stan faktyczny będzie właściwy do postępowania w granicach wyznaczonych w umowie.

15. Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający załączył do SIWZ całą dokumentację projektową i techniczną potrzebną do wykonania przedmiotu zamówienia oraz że dokumentacja ta jest kompletna i odzwierciedla stan faktyczny w zakresie warunków realizacji zamówienia, zaś brak jakichkolwiek dokumentów istotnych dla oceny warunków realizacji inwestycji nie obciąża Wykonawcy.

Ad. 15. Zamawiający załączył do SIWZ dokumentację projektową pozwalającą na realizację przedmiotu zamówienia, oddającą znany zamawiającemu na etapie przygotowywania zamówienia stan faktyczny w zakresie warunków realizacji zadania.

16. Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dysponuje wszelkimi wymaganymi prawem decyzjami administracyjnymi oraz uzgodnieniami potrzebnymi w celu wykonania zamówienia, które zachowują ważność na okres wykonania zadania, a skutki ewentualnych braków w tym zakresie nie obciążają Wykonawcy.

Ad. 16. Zamawiający potwierdza że dysponuje wszelkimi wymaganymi prawem decyzjami administracyjnymi , oraz ważnymi uzgodnieniami potrzebnymi do wykonania zamówienia.

17. Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku napotkania na niezinwentaryzowane lub błędnie zinwentaryzowane instalacje podziemne, w stosunku do stanu wynikającego z dokumentacji projektowej załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty, w przypadku konieczności dokonania ich przebudowy lub naprawy, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu.

Ad. 17. Odpowiedz. jak. w Ad. 9, przy czym wynagrodzenie i termin zamówienia może ulec zmianie zgodnie z zapisem w  pkt. 18 SIWZ.

18. Prosimy o potwierdzenie, że przypadku napotkania na niewybuchy, niewypały lub obiekty o znaczeniu historycznym, będzie to skutkowało stosownym przedłużeniem terminu wykonania zamówienia, co najmniej o czas, w którym wykonawca nie mógł realizować robót, a w przypadku konieczności wykonania robót nieprzewidzianych w dokumentacji załączonej do SIWZ na skutek zaistnienia ww. okoliczności, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe.

Ad. 18. Odpowiedź jak. w Ad. 9, przy czym wynagrodzenie i termin zamówienia może ulec zmianie zgodnie z zapisem w  pkt. 18 SIWZ.

19. Prosimy o potwierdzenie, iż w przypadku stwierdzenia odmiennych od wskazanych w dokumentacji warunków geologicznych lub gruntowo-wodnych, w szczególności w przypadku konieczności wykonania robót odwodnieniowych lub ziemnych w zakresie przekraczającym zakres przyjęty do wyceny oferty na podstawie załączonej do SIWZ dokumentacji, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu.

Ad.19.  Odpowiedź jak. w Ad. 9, przy czym wynagrodzenie i termin zamówienia może ulec zmianie zgodnie z zapisem w  pkt. 18 SIWZ.

20. Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku wystąpienia braków lub błędów w zakresie opisu przedmiotu zamówienia określonego w dokumentacji załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty, w przypadku konieczności wykonania robót wynikających z zaistnienia ww. okoliczności wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu.

Ad.20. Odpowiedź jak. w Ad. 9, przy czym wynagrodzenie i termin zamówienia może ulec zmianie zgodnie z zapisem w  pkt. 18 SIWZ.

21. Prosimy o udostępnienie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach obejmującej cały zakres planowanego do realizacji przedsięwzięcia.

Ad. 21. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach stanowi załącznik do odpowiedzi Zamawiającego.

22. Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie drzewa i krzewy  przeznaczone do wycinki leżą na działkach objętych decyzją ZRID. W przeciwnym razie prosimy o potwierdzenie, że uzyskanie zezwolenia na wycinkę będzie obowiązkiem Zamawiającego, a koszty z tym związane nie obciążą Wykonawcy oraz, że ewentualne warunki realizacji wskazane przez organ administracji zostaną uwzględnione w harmonogramie prac poprzez modyfikację terminu zakończenia realizacji inwestycji.

Ad. 22. Zamawiający potwierdza, że drzewa i krzewy przeznaczone do wycinki usytuowane są na działkach objętych decyzją ZRID.

23. Zwracamy uwagę, że termin prowadzenia wycinki drzew i krzewów  możliwy jest  poza sezonem lęgowym ptaków, który trwa od 1 marca do 15 października. Realizacja zadania przewidziana jest na 8 miesięcy ( kwiecień –listopad  2016).  Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku stwierdzenia w czasie wykonywania robót osobników i siedlisk gatunków chronionych  zapewnienie nadzoru przyrodniczego oraz uzyskanie decyzji w trybie art. 56 Ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz.U. 2015/1651 j.t.) na odstępstwa od zakazów w stosunku do gatunków objętych ochroną  określonych w art. 51 i 52, leży po stronie Zamawiającego, a koszty z tym związane nie obciążają Wykonawcy. Ponadto, prosimy o potwierdzenie, że w przypadku wydłużających się procedur administracyjnych Zamawiający przedłuży termin realizacji zamówienia.

Ad. 23. Zamawiający nie przewiduje konieczności nadzoru ornitologa.

24. Prosimy o przekazanie Decyzji o pozwoleniu na budowę oraz kompletu uzgodnień dokumentacji, ponieważ udostępnione przez Zamawiającego materiały przetargowe takowych nie zawierają.

Ad. 24. Zamawiający dołącza komplet uzgodnień rozbudowanej drogi, ronda oraz otrzymane Decyzj

25. Prosimy o potwierdzenie, że zamawiający dysponuje środkami finansowymi na realizację przedmiotu zamówienia.

Ad. 25. Zamawiający na wykonanie zadania ma zabezpieczone środki finansowe w budżecie Gminy

26. Prosimy o informację, czy Zamawiający zawarł z Zakładem Linii Kolejowych w Gdyni - gestorem linii kolejowej nr 243, przebudowa skrzyżowania z którą wchodzi w zakres zadania, stosowne porozumienie regulujące zasady uzgodnień, wejścia na budowę, przekazania terenu, odbiorów, rozliczania i płatności z Wykonawcą? W przypadku potwierdzenia prosimy o przekazanie takiego dokumentu.

Ad. 26. Zamawiający dołącza do kompletu uzgodnień uzgodnienie z Zakładem Linii Kolejowych w Gdyni, które to określa zasady robót budowlanych na przejeździe kolejowym.

27. W nawiązaniu do § 6 projektu umowy, prosimy o dopuszczenie możliwości składania Zamawiającemu projektów umów o podwykonawstwo, których przedmiotem są roboty budowlane oraz projektów ich zmian drogą elektroniczną na wskazany uprzednio przez Zamawiającego adres mailowy. Taki sposób kontaktu w znaczący sposób ułatwi Wykonawcy komunikację z Zamawiającym a także przyczyni się do ochrony naszych zasobów naturalnych.

Ad. 27. Zamawiający podtrzymuje możliwość składania projektów umów o podwykonawstwo drogą elektroniczną.

28. W nawiązaniu do pkt. 16.4 SIWZ prosimy o informację, a jakim terminie Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu harmonogramu wykonania robót, oraz w jakim terminie Zamawiający winien jest poinformować Wykonawcę o akceptacji harmonogramu bądź wnieść uwagi do jego treści.

Ad. 28. Wykonawca przedkłada Zamawiającemu harmonogram realizacji inwestycji na trzy dni przed podpisaniem umowy na jej  realizację.

29. W nawiązaniu do zapisów §1 pkt. 1 projektu umowy prosimy o potwierdzenie, że ewentualna odbudowa osnowy geodezyjnej lub kamieni granicznych dotyczy jedynie tych elementów, których zniszczenie, bądź usunięcie nastąpi wyłącznie wskutek prowadzonych przez Wykonawcę robót budowlanych.

Ad. 29. Zamawiający potwierdza powyższe.

30. W nawiązaniu do zapisów §2 pkt. 2 ppkt. 2) projektu umowy prosimy o zmianę słowa ostatecznego na końcowego, gdyż Wykonawca odpowiada za teren budowy do chwili oddania go inwestorowi.

Analogicznie, w §2 pkt. 2 ppkt. 14) projektu umowy prosimy o skrócenie terminu obowiązywania ubezpieczenia do momentu podpisania końcowego protokołu odbioru.

Ad. 30. W § 2.2.2 Zamawiający wyraża zgodę na zmianę słowa „odbiór ostateczny” na „odbiór końcowy” oraz zmianę w § 2.2.14 – ubezpieczenie obejmuje czas od momentu podpisania umowy do odbioru końcowego.

31. W nawiązaniu do zapisów §3 pkt. 3 projektu umowy prosimy o zmianę zapisów na wskazujące, że „..brak oświadczenia Zamawiającego o akceptacji proponowanej przez Wykonawcę zmiany harmonogramu uważane jest za wyrażenie zgody na jego zmianę”. Zdaniem Wykonawcy milczenie Zamawiającego powinno w takim przypadku oznaczać zgodę, ponieważ w przeciwnym razie (czyli obecnym brzmieniu) Wykonawca nie ma możliwości wyegzekwowania od Zamawiającego akceptacji harmonogramu.

Ad. 31. Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.

32. Prosimy Zamawiającego o udostępnienie jako element Dokumentacji Projektowej opinii geotechnicznej wraz z dokumentacją odwiertów przez konstrukcję nawierzchni oraz badań gruntów w podłożu wykonane przez firmę GEOTEST Badania Geologiczne i Geotechniczne Szczepańska, Szczęch Spółka Jawna, 80-264 Gdańsk, Al. Grunwaldzka 135A..

Ad. 32. Zamawiający udostępnia badania geologiczne inwestycji – stanowią one załącznik do odpowiedzi na zapytania Wykonawców.

33. Prosimy Zamawiającego o udostępnienie jako element Dokumentacji Projektowej przekrojów poprzecznych wraz z tabelą robót ziemnych odcinek rondo Owidz.

Ad. 33. Zamawiający udostępnia przekroje poprzeczne odcinka robót Rondo Owidz – stanowią one załącznik do odpowiedzi na zapytania Wykonawców.

34. Prosimy Zamawiającego o udostępnienie jako element Dokumentacji Projektowej projektu Docelowej Organizacji Ruchu dla odcinka A-B, C-D oraz rondo Owidz.

Ad. 34. Zamawiający udostępnia Docelową organizację ruchu – stanowi ona załącznik do odpowiedzi na zapytania Wykonawców.

35. Prosimy Zamawiającego o potwierdzenie, że docelowe oznakowanie poziome na odcinkach A-B, C-D oraz rondo Owidz należy wykonać grubowarstwowo.

Ad. 35. Docelowe oznakowanie poziome wykonujemy grubowarstwowo.

36. W związku z rozbieżnościami w Dokumentacji Projektowej, prosimy Zamawiającego o potwierdzenie, że projektowane zatoki autobusowe, zabruki (pierścienie, pachwiny) na odcinku A-B, C-D oraz rondo Owidz należy wykonać z kostki kamiennej grubości 18-20 [cm].

Ad. 36. - kostka kamienna 18-20 na: - zatoki autobusowe, - pierścień ronda, - wyspy kanalizujące, - zabruki   (przy skrzyżowaniu z drogą powiatową)

- kostka kamienna 7-9 na: - zabrukach ( między krawężnikiem jezdni a nawierzchnią chodnika lub                                                       ciągu rowerowego)

 37. W związku z rozbieżnościami w Dokumentacji Projektowej, prosimy Zamawiającego o potwierdzenie, że projektowane zjazdy w odcinku:

- A-B w km ok. 1+008,00 str. L i P,

- C-D w km ok. 0+007,00 str. L,

- C-D w km ok. 0+309,00 str. L,

- C-D w km ok. 1+186,00 str. L,

należy wykonać jako zjazd wzmocniony z kostki betonowej dwuteowej czerwonej grubości 8 [cm].

 

Ad. 37. - wskazane zjazdy, zgodnie z legendą na planie sytuacyjnym są zjazdami o nawierzchni asfaltowej, o warstwach konstrukcyjnych (konstrukcja jest ujęta w załączonych przedmiarach, dołącza się uzupełniony opis techniczny):

  •  ścieralna AC11 S gr 4cm
  • wiążąca AC11 W gr 4cm
  • kruszywo niezwiązane C50/30 – 25cm
  • warstwa odcinająca z kruszywa niezwiązanego Cnr -15cm

 

 38. W związku z rozbieżnościami w Dokumentacji Projektowej, prosimy Zamawiającego o jednoznaczne określenie rodzaju oraz koloru nawierzchni warstw ścieralnych poniższych projektowanych elementów:

- chodnik (ciąg pieszy),

- ścieżka rowerowa (ciąg rowerowy),

- ciąg pieszo-rowerowy,

- zjazdy,

- zjazdy wzmocnione,

dla odcinków A-B, C-D oraz rondo Owidz.

 

Ad. 38. ścieżka rowerowa z kostki bet. bez faz  – grafitowa

  • chodnik z kostki betonowej – szara
  • ciąg rowerowy asfaltowy - czarny
  • zjazdy z kostki betonowej– czerwony
  • zjazd wzmocniony z kostki bet. dwuteowej – czerwony

 39. Prosimy Zamawiającego o jednoznaczne określenie okresu, w jakim Wykonawca Zamówienia, licząc od dnia odbioru końcowego zadania, zobowiązany będzie dokonywać pielęgnacji projektowanych terenów zielonych oraz zrekultywowanych. Jednocześnie prosimy o określenie szczegółowego zakresu pielęgnacji wraz z częstotliwością jej wykonywania.

Ad. 39. Po odbiorze końcowym pielęgnacją zieleni zajmuje się Zamawiający.

40. W związku z zapisem Opisu Technicznego (odcinek A-B, C-D) pkt. 4.3 „W miejscach, w których występują zapadnięcia i wyboje, przewiduje się pełną rozbiórkę istniejącej konstrukcji jezdni, ewentualne wzmocnienie istniejącego podłoża gruntowego, ułożenie warstwy odcinającej z pospółki, oraz nowej podbudowy z betonu cementowego C16/20, pozostałych warstw konstrukcyjnych jezdni”, prosimy Zamawiającego o jednoznaczne określenie rodzaju, dokładnej lokalizacji wraz z podaniem ilości wzmocnienia istniejącego podłoża.

Ad. 40. Przyjęto remonty wgłębne krawędzi na całej długości odcinków A-B i C-D. Szerokości wejścia
w istn. konstrukcję zgodnie z przekrojami poprzecznymi, konstrukcja w układzie jak dla poszerzeń, z uwzględnieniem zmian, wynikających z innych odpowiedzi.

41. W związku z rozbieżnością Dokumentacji Projektowej odcinek A-B oraz C-D, prosimy Zamawiającego o potwierdzenie że na poszerzeniu istniejącej oraz nowej konstrukcji jezdni (km ok. 0+820,00 – 1+010,00) warstwę podbudowy należy wykonać z betonu cementowego C16/20.

Ad. 41. Zamawiający potwierdza -  skorygowany opis techniczny w załączeniu

42. Zgodnie z projektem remont nawierzchni jezdni ma polegać na wykonaniu warstwy wyrównawczej AC 11 W oraz warstwy ścieralnej SMA 8 S. Natomiast na poszerzeniu oraz przy wykonaniu pełnej konstrukcji warstwa ścieralna ma zostać wykonana z SMA 11 S. Czy Wykonawca w celu starannego wykonania warstwy ścieralnej, może ją wykonać z jednego rodzaju mieszanki SMA.

Ad. 42. Warstwę ścieralną jezdni należy wykonać w całości z SMA 11S

43. Zgodnie z projektem warstwę ścieralna należy wykonać z mieszanki SMA8 (remont nawierzchni) oraz SMA11S (poszerzenie oraz pełna konstrukcja), natomiast zgodnie z SST nawierzchnie należy wykonać z SMA11S. Prosimy o jednoznaczne określenie rodzaju mieszanki na warstwę ścieralną.

Ad. 43. Warstwę ścieralną jezdni należy wykonać w całości z SMA 11S

 44. Zgodnie z punktem 4.3 projektu do warstwy ścieralnej przewidziano tylko jeden rodzaj asfaltu – asfalt modyfikowany 45/80-65. Natomiast Wytyczne Techniczne oraz zgodnie z normą możliwe jest zastosowanie również asfaltów drogowych oraz innych asfaltów modyfikowanych. Czy Wykonawca może zastosować również asfalt drogowy lub inny asfalt modyfikowany do mieszanki SMA przy spełnieniu pozostałych parametrów określonych przez Specyfikację?

Ad. 44. Należy zastosować asfalt zgodnie z projektem

45. Zgodnie z projektem warstwę wyrównawczą oraz warstwę wiążącą na poszerzeniach należy wykonać z mieszanki AC11W. Natomiast SST zakłada tylko warstwę wiążącą z AC16W. Prosimy o jednoznaczne określenie rodzaju mieszanki na warstwę wiążącą oraz warstwę wyrównawczą.

Ad. 45. Należy wykonać mieszankę AC16W

46. Zgodnie z projektem przebudowy drogi nr 213039G w celu wykonania pełnej konstrukcji należy wykonać pakiet warstw bitumicznych składający się z warstwy podbudowy, warstwy wiążącej oraz warstwy ścieralnej. Prosimy o udostępnienie SST na warstwę podbudowy oraz na warstwę ścieralną SMA dla tego zadania.

Ad. 46. Komplet specyfikacji na drogę w załączeniu

47. Prosimy o potwierdzenie kategorii ruchu dla przebudowywanej drogi nr 213039G, oraz nowo budowanego ronda w miejscowości Owidz.

Ad. 47. Parametry mieszanek do konstrukcji jezdni dla ronda wraz z wlotami należy przyjąć jak dla kategorii ruchu KR3, natomiast dla pozostałych odcinków jezdni minimum jak dla KR2 (remont). Dopuszcza się zastosowanie na całości mieszanki o parametrach jak KR3.

48. Dot. Ronda Owidz, SST D-02.03.01c WZMOCNINIE GEOSYNTETYKIEM NASYPU NA GRUNCIE SŁABONOŚNYM. Prosimy o informację, jak ma wyglądać konstrukcja wzmocnienia podłoża geosyntetykiem. Wg ST materiałem do wbudowania jest „pospółka 0/32mm”, natomiast na przekrojach konstrukcyjnych widać, że bezpośrednio na geosyntetyku leży warstwa gruntu stabilizowanego cementem Rm=2,5MPa.

Ad. 48. Na geosyntetyku należy ułożyć warstwę gruntu stabilizowanego cementem.

49. Dot. Ronda Owidz, SST D-04.04.02b PODBUDOWA Z KRUSZYWA NIEZWIĄZANEGO. Prosimy o zweryfikowanie i potwierdzenie częstotliwości badań i pomiarów mieszanki, jakie należy wykonać w czasie robót (pkt. 6.3., tablica 5.). Wykonawca proponuje odnieść się do Wytycznych Technicznych WT-4.

Ad. 49.  Należy odnieść się do wytycznych WT-4

50. Dot. drogi gminnej Janowo – Owidz, SST D–04.04.00a PODŁOŻE ULEPSZONE Z MIESZANKI KRUSZYWA NIEZWIĄZANEGO. Prosimy o zweryfikowanie i potwierdzenie częstotliwości badań i pomiarów mieszanki, jakie należy wykonać w czasie robót (pkt. 6.3., tablica 3.). Zdaniem Wykonawcy częstotliwość jest zbyt wysoka. Wykonawca proponuje odnieść się do Wytycznych Technicznych WT-4.

Ad. 50.  Należy odnieść się do wytycznych WT-4

51.Dot. drogi gminnej Janowo – Owidz, SST D-04.04.02b PODBUDOWA Z MIESZANKI KRUSZYWA NIEZWIĄZANEGO. Prosimy o zweryfikowanie i potwierdzenie częstotliwości badań i pomiarów mieszanki, jakie należy wykonać w czasie robót (pkt. 6.3., tablica 5.). Zdaniem Wykonawcy częstotliwość jest zbyt wysoka. Wykonawca proponuje odnieść się do Wytycznych Technicznych WT-4.

Ad.51.  Należy odnieść się do wytycznych WT-4

52. W związku z tym, że oferowany odcinek swoim zakresem dowiązuje się do rozwiązań projektowych przebudowywanej DW222 i że obie inwestycje mają różne terminy zakończenia (DW222-późniejszy), prosimy o informacje czy włączenie drogi gminnej (wg rozwiązania projektowego) w km 0+66,53 nie koliduje z robotami na DW222. Prosimy o informację czy możliwe jest zakończenie oferowanej inwestycji bez zakończenia przebudowy skrzyżowania (zakresu) z przebudowy DW222.

Ad. 52. Początek remontu/przebudowy jezdni drogi gminnej należy przyjąć na km 0+126.35 (zgodnie z rysunkiem 2.1 projektu zagospodarowania terenu branży drogowej). W miejscu tym kończy się zakres opracowanej dokumentacji drogowej dla przebudowy DW222, która w tym miejscu dowiązuje się do istniejącej obecnie jezdni drogi gminnej. Zatem brak zakończenia przebudowy skrzyżowania z DW222, nie powinien mieć wpływu na możliwość zakończenia oferowanej inwestycji.

53. W związku z koniecznością wykonania projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas robót drogi gminnej, mając na uwadze trwającą przebudowę DW222/DW229 i związane z nią dużymi utrudnieniami w ruchu ( między innymi częste zamknięcia, zmiany organizacji ruchu), prosimy o informacje czy możliwe byłoby wykorzystanie DW222 jako objazdu budowy drogi gminnej. Prosimy o informację, z kim należałby uzgodnić propozycję organizacji ruchu?

Ad. 53. Zamawiający posiada zatwierdzony przez starostę projekt organizacji ruchu na czas robót budowlanych dot. drogi gminnej (w załączeniu). Ewentualne zmiany należy uzgodnić z właściwymi zarządami dróg i uzyskać zatwierdzenie zarządcy - zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. Posiadany projekt tymczasowej organizacji ruchu nie zakłada objazdu drogą wojewódzką nr 222. Możliwość wprowadzenia takiego rozwiązania należy uzgadniać  z jej zarządcą.

54. Prosimy o podanie sposobu regulacji istniejącego uzbrojenia poziemnego - włazów kanalizacji oraz skrzynek wodociągowych, czy należy wbudować nowy materiał?

Ad. 54. Regulacja z wykorzystaniem istniejących pokryw i włazów. Zastosować nowe materiały do stabilizacji elementów – beton, itp.

55. Prosimy o informację czy studnie w drodze powinny być wykonane jako studnie z pierścieniem odciążającym.

Ad. 55.  Tak – studnie z pierścieniem odciążającym.

56. Prosimy o informację czy na istniejących wodociągach należy zamontować rury osłonowe dwudzielne?

Ad. 56. W przypadku odkrycia wodociągów na głębokości nienormatywnej - założyć rury ochronne (zgodnie z uzgodnieniem  z GZUK Jabłowo).  Ze względu na brak odnośnie rzędnych posadowienia wodociągów, zaleca się przyjęcie zabezpieczenia wszystkich kolidujących odcinków (ok. 250mb)

57. Prosimy o dołączenie do Dokumentacji Projektowej planu sytuacyjnego oraz szczegółu wykonania odwodnień liniowych szczelinowych w zatokach oraz na przejeździe kolejowym (dot. poz. 38 i poz. 39 przedmiaru branża drogowa).

Ad. 57. Lokalizacja określona na planach sytuacyjnych, oraz na rysunkach 3.2 i 6.2. Odwodnienia liniowe posadowić i zabezpieczyć zgodnie z wymaganiami producenta wybranego systemu odwodnienia liniowego. Stosować elementy dostosowane do wymagań ruchu ciężkiego.

58. Prosimy o wyjaśnienie, na jakiej podstawie prawnej Zamawiający żąda podania w załączniku nr 6 do SIWZ danych dotyczących podania numerów telefonów, fax oraz e-mail wszystkich podmiotów z grupy kapitałowej, albowiem art. 26 ust. 2d nie uprawnia Zamawiającego do żądania tak szerokiego zakresu danych. W uzasadnieniu zwracamy uwagę, iż lista podmiotów należących do grupy kapitałowej ma służyć identyfikacji przez Zamawiającego podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w celu wykluczenia z postępowania wykonawców należących do tej samej grupy kapitałowej, którzy złożyli odrębne oferty w tym postępowaniu. Z załączonej listy musi zatem wynikać jednoznacznie, czy podmioty należące do tej samej grupy kapitałowej złożyły odrębne oferty w przedmiotowym postępowaniu. Lista nazw podmiotów z adresami należących do tej samej grupy kapitałowej załączona przez wykonawcę do oferty (bez wskazania numerów telefonów, fax oraz e-mail) jest dokumentem wystarczającym dla Zamawiającego w celu oceny, czy podmioty należące do tej samej grupy kapitałowej złożyły odrębne oferty w przedmiotowym postępowaniu. Tym samym brak nie tylko podstawy prawnej, ale i uzasadnienia merytorycznego dla żądania tak szerokiego zakresu danych.

Ad. 58. Zamawiający odstępuje w załączniku nr 6 do SIWZ danych dotyczących podania numerów telefonów, fax oraz e –mail wszystkich podmiotów z grupy kapitałowej.

59. Jaki jest okres rękojmi?

Ad. 59. Okres rękojmi za wady wynosi 1 rok od daty podpisania protokołu końcowego odbioru robót.

60. Czy Zamawiający potwierdza , że zamieścił całą dokumentację projektową/techniczną potrzebną do realizacji zadania w szczególności branże : teletechniczne, elektryczna, wodno-kanalizacyjną, zieleń, mała architektura.

Ad. 60. Zamawiający potwierdza.

61. Czy w zakres zadania wchodzi budowa ronda w Owidzu ( zgodnie z zapisami SIWZ? Jeśli tak to zwracamy się z prośbą o zamieszczenie dokumentacji projektowej/technicznej.

Ad. 61. Dokumentacja budowlana w całości została zamieszczona na stronie BIP w trzech częściach – Rozbudowa drogi gminnej Janowo – Owidz – część I z III, II z III i III z III. Należy korzystać ze wszystkich zamieszczonych przez Zamawiającego dokumentów oraz z dokumentów uzupełniających zamieszczonych w odpowiedziach zamawiającego.

62. Zwracamy się z prośbą o:

- podanie jaka jest kategoria ruchu części drogowej odcinek AB i CD

- udostępnienie specyfikacji technicznych dla wszystkich warstw bitumicznych dla części drogowej odcinek AB i CD

- podanie hierarchii ważności dokumentów ( specyfikacja techniczna, dokumentacja projektowa, przedmiar) w przypadku występowania w nich sprzecznych zapisów.

Ad. 62. Kategoria ruchu części drogowej odcinek AB i CD – KR II

Zamawiający umieszcza Specyfikacje Techniczne dla wszystkich warstw bitumicznych części drogowych.

Dokumentacja projektowa której dopełnieniem jest Specyfikacja Techniczna, przedmiar robót jest materiałem pomocniczym do złożenia oferty.

 

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 13.04.2016
Dokument wytworzony przez: Wydział Gospodarki Komunalnej i Inwestycji
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Urszula Szopińska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 13 kwietnia 2016 12:04
Dokument wprowadzony do BIP przez: Dariusz Szczubełek
Ilość wyświetleń: 2539
13 kwietnia 2016 12:35 (Dariusz Szczubełek) - Dodanie załącznika [geologia_pdf_rondo_owidz.rar] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
13 kwietnia 2016 12:35 (Dariusz Szczubełek) - Dodanie załącznika [badania_geotechniczneowidz.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
13 kwietnia 2016 12:22 (Dariusz Szczubełek) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany