Komunikaty

AZBEST 2024 - NABÓR WNIOSKÓW O UDZIELENIE DOTACJI

Gmina Starogard Gdański informuje o rozpoczęciu *od dnia 5 lutego do 15 marca 2024 r. naboru wniosków o udzielenie dotacji celowej na zadania inwestycyjne realizowane w 2024 r.*, polegające na likwidacji pokryć dachowych i elewacyjnych zawierających azbest z budynków mieszkalnych, gospodarczych oraz garażowych położonych na terenie Gminy Starogard Gdański, obejmujące demontaż, transport oraz unieszkodliwienie poprzez składowanie odpadów na uprawnionym składowisku.

O udzielenie dotacji mogą ubiegać się osoby fizyczne lub wspólnoty mieszkaniowe, zwane dalej Wnioskodawcami, które:

1. posiadają tytuł prawny do nieruchomości znajdującej się na terenie
   Gminy Starogard Gdański, zabudowanej budynkiem mieszkalnym,
   gospodarczym lub garażowym, na którym znajdują się materiały
   zawierające azbest oraz pisemną zgodę właściciela/współwłaścicieli
   nieruchomości na wykonanie zadania inwestycyjnego, a w przypadku
   współposiadania również pisemną zgodę współposiadaczy;
2. zamierzają zlikwidować pokrycie dachowe lub elewacyjne zawierające
   azbest z budynku mieszkalnego, gospodarczego lub garażowego, z
   zastrzeżeniem, że w roku złożenia wniosku nieruchomość, na której
   znajduje się budynek, na którym zamierza się zdemontować wyroby
   zawierające azbest – nie jest wykorzystywana na cele działalności
   gospodarczej, bez względu na jej formę prawną oraz sposób realizacji.

Dotacje dla Wnioskodawców udzielane będą do wyczerpania środków założonych na rok 2023 w budżecie Gminy.

Dotacja przysługuje na zadania inwestycyjne planowane do realizacji po dacie podpisania umowy z Wykonawcą wybieranym przez Gminę Starogard Gdański, jednak nie później niż do dnia 30 września 2024 r. i jest udzielana jednorazowo w wysokości 100% kosztów demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest, w tym podatku VAT.

Dofinansowanie nie przysługuje na zadania zrealizowane przed złożeniem wniosku.

Zainteresowani usunięciem wyrobów zawierających azbest ze swoich posesji powinni przesłać lub złożyć osobiście kompletny wniosek wraz z niezbędnymi załącznikami (z dopiskiem "Azbest 2024") w Urzędzie Gminy Starogard Gdański przy ul. Sikorskiego  9, *w nieprzekraczalnym terminie do 15 marca 2024 r.*

Informacje dot. udzielania dotacji, w tym formularze: wniosku i niezbędnych załączników, dostępne są w Wydziale Gospodarki Komunalnej - pokój nr. 303 oraz załączone do niniejszego ogłoszenia.


Załączniki

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Wydział Gospodarki Komunalnej
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 02 lutego 2024 12:30
Dokument wprowadzony do BIP przez: Sebastian Rogowski
Ilość wyświetleń: 587
06 lutego 2024 10:08 (Sebastian Rogowski) - Dodanie załącznika [informacje_o_wyrobach_zawierajacych_azbest.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
06 lutego 2024 10:08 (Sebastian Rogowski) - Usunięcie załącznika [informacje_o_wyrobach_zawierajacych_azbest.pdf] z dokumentu. (Dokument opublikowany)
02 lutego 2024 12:44 (Sebastian Rogowski) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany