Przetargi

Odpowiedzi na pytania do SIWZ dotyczące przetargu na udzielenie i obsługę kredytu FIN.271.1.2018.ES II

Starogard Gdański, 07.09.2018

 

Znak sprawy: FIN.271.1.2018.ES

 

 

                                                                                                             Uczestnicy postępowania

                                                                                                          przetargowego

 

Gmina Starogard Gdański informuje, iż wpłynęły pytania do SIWZ dotyczące przetargu na udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego do wysokości 9.000.000 PLN na finansowanie planowanego deficytu i spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów.

Pytanie:

  1. Czy Zamawiający wyraża zgodę aby podstawą wypłaty kredytu była papierowa dyspozycja złożona na wzorze obowiązującym w Banku Wykonawcy zamówienia?

Odpowiedź: Forma złożenia dyspozycji przelania środków z kredytu zostanie uzgodniona z wykonawcą wybranym w postępowaniu.

Pytanie:

  1. Prosimy o potwierdzenie, że ostateczny termin uruchomienia kredytu przypada 31.12.2018r.

Odpowiedź: Termin uruchamiania kredytu opisano w cz. III, pkt 1, lit e) SIWZ.

Pytanie:

  1. Prosimy o informację jaka kwota z przedmiotowego kredytu zostanie przeznaczona na pokrycie deficytu a jaka na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów.

Odpowiedź: Na pokrycie deficytu 6.531.000 zł, na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów 2.469.000zł.

Pytanie:

  1. Czy zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych Kredytobiorca przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następującym zakresie:

a)        wydłużenie lub skrócenie terminu realizacji przedmiotu umowy w zakresie udzielonego kredytu,

b)        zmiana harmonogramu spłat kredytu w zakresie terminów płatności i wysokości rat.

Odpowiedź: Możliwość dokonywania zmian postanowień umowy została opisana w cz. XVI SIWZ.

Pytanie:

  1. Czy zmiana postanowień umowy kredytowej będzie możliwa w przypadku wystąpienia istotnej zmiany warunków finansowych Zamawiającego, w szczególności w wypadku:

a)        zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa mającej wpływ na realizację   

        zamówienia,

b)        pogorszenia sytuacji ekonomiczno- finansowej Zamawiającego powodującego zagrożenie

       dla terminowej spłaty kredytu lub spełnienia przez Zamawiającego warunków określonych                     

       ustawą o finansach publicznych?

Odpowiedź: Możliwość dokonywania zmian postanowień umowy została opisana w cz. XVI SIWZ.

Pytanie

  1. Czy warunki wprowadzenia zmian do umowy będą następujące:

a)      zmiana może być inicjowana na wniosek złożony wraz z uzasadnieniem oraz wskazaniem podstawy prawnej i umownej,

b)      zmiana musi uzyskać aprobatę obu stron umowy,

c)      zmiana musi być wprowadzona w formie pisemnej pod rygorem nieważności,

d)      zmiana nie może spowodować wykroczenia usługi poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ?

Odpowiedź: Warunki wprowadzania zmian do umowy określono w cz. XVI pkt 2 i 3 SIWZ.

Pytanie:

  1. Prosimy o informację czy dopuszczają Państwo następujące postanowienie w umowie kredytu:

„Wysokość i termin spłaty kredytu/raty kredytu mogą być, w szczególnie uzasadnionym przypadku, zmienione, w drodze aneksu do umowy, na pisemny wniosek kredytobiorcy złożony wraz z odpowiednim uzasadnieniem na 15 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Oznaczony czas przesunięcia raty kapitałowej nie może wykraczać poza okres 1 roku kalendarzowego w poszczególnych latach kredytowania. Rata kapitałowa, której termin spłaty został przesunięty, wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na zasadach określonych w umowie kredytu.”.

Jeżeli nie dopuszczają Państwo powyższego postanowienia, to prosimy o złożenie propozycji analogicznego postanowienia.

Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza treść przytoczonego zapisu jako przykładową. Ostateczna wersja szczegółowych zapisów umowy może powstać po rozstrzygnięciu postępowania.

Pytanie:

  1. Czy w przypadku niepełnego wykorzystania kredytu, poszczególne raty kredytu określone w SIWZ w opisie przedmiotu zamówienia ust. 1, pkt h), będą proporcjonalnie obniżone o kwotę niewykorzystanej części kredytu czy też Zamawiający przewiduje inną opcję?

Odpowiedź: Zgodnie z zapisem w SIWZ cz. III pkt 1 lit. i).

Pytanie:

  1. Czy zmiana stawki WIBOR 3M będzie następowała pierwszego dnia kalendarzowego każdego kwartału kalendarzowego?

Odpowiedź: Zgodnie z zapisem w SIWZ cz. III pkt 1 lit. l).

Pytanie:

  1. Prosimy o informację, czy posiadacie Państwo zobowiązania wymagalne? Jeżeli tak, prosimy o podanie kwoty oraz informacji o przyczynach ich powstania

Odpowiedź: Zamawiający nie posiada zobowiązań wymagalnych.

Pytanie:

  1. Prosimy o wydłużenie terminu składania ofert do 18.09.2018r.

Odpowiedź: Zamawiający nie przewiduje wydłużenia terminu składania ofert.

 

Pytanie:

  1. Prosimy o informację, czy na Państwa rachunkach w bankach ciążą zajęcia egzekucyjne. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zajęć egzekucyjnych (w tys. PLN):

Odpowiedź: Zamawiający informuje, że na jego rachunkach bankowych nie ciążą zajęcia egzekucyjne.

Pytanie:

  1. Prosimy o informację, czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania finansowe w bankach. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań w bankach (w tys. PLN):

Odpowiedź: Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań finansowych w bankach.

Pytanie:

  1. Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich 18 miesięcy był prowadzony u Państwa   program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

Odpowiedź: W ciągu ostatnich 18 miesięcy nie prowadzono wobec Zamawiającego postępowania naprawczego.

Pytanie:

  1. Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich 36 miesięcy były prowadzone wobec Państwa za pośrednictwem komornika sądowego postępowania egzekucyjne wszczynane na wniosek banków.

Odpowiedź: W ciągu ostatnich 36 miesięcy nie prowadzono wobec Zamawiającego postępowań egzekucyjnych.

Pytanie:

  1. Prosimy o informację, czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania wobec ZUS lub US. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań wobec ZUS i US (w tys. PLN):

Odpowiedź: Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań wobec ZUS i US.

Pytanie:

  1. Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich dwóch lat została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu reprezentującemu Państwa jednostkę?

Odpowiedź: W ciągu ostatnich dwóch lat nie podjęto uchwały o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu.

a)      wartość nominalna wymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji (w tys. PLN):

Odpowiedź: Zamawiający nie posiada wymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji.

b)      wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji (w tys. PLN):

Odpowiedź: Zamawiający nie posiada niewymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji.

c)      wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych z budżetu państwa (w tys. PLN):

Odpowiedź: Zamawiający nie zaciągał pożyczek i kredytów z budżetu państwa, związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków z UE.

d)      wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych z innych źródeł (w tys. PLN):

Odpowiedź: Zamawiający nie zaciągał kredytów i pożyczek z innych źródeł, związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków UE.

Pytanie:

  1. Jeżeli wśród podmiotów powiązanych z Państwem  znajduje się szpital/-le SPZOZ, prosimy o podanie, oddzielnie dla każdego z nich, następujących informacji:

1)      Prosimy o informację, czy szpital realizuje program naprawczy?

2)      Prosimy o informację, czy szpital korzysta z kredytów (w tym poręczonych przez Państwa)?

a)      Prosimy o podanie kwoty kredytu (w tys. PLN):

b)      Prosimy o podanie okresu kredytowania

c)      Prosimy o podanie kwoty poręczenia (w tys. PLN):

d)      Prosimy o podanie okresu poręczenia

3)      Prosimy o informację, czy Państwo w jakikolwiek sposób wspieracie szpital finansowo (dopłaty na kapitał lub dopłaty do działalności bieżącej/inwestycyjnej).

a)      Prosimy o podanie kwoty wsparcia finansowego szpitala (w tys. PLN):

b)      Prosimy o podanie okresu wsparcia finansowego szpitala

Odpowiedź: Wśród podmiotów powiązanych z Zamawiającym nie znajduje się szpital/-le SPZOZ.

Pytanie:

  1. Prosimy o informację, czy w okresie obowiązywania ekspozycji kredytowej w Banku przewidywane jest przejęcie zobowiązań powstałych w wyniku likwidacji zakładu opieki zdrowotnej przez Państwo po przeniesieniu działalności medycznej ZOZ do innego pomiotu (komercjalizacja, prywatyzacja, dzierżawa itp.). Jeżeli tak, prosimy o podanie poniesionych lub ewentualnych szacowanych skutków wyżej wymienionych zmian dla Państwa budżetu.

Odpowiedź: Wśród podmiotów powiązanych z Zamawiającym nie znajduje się szpital/-le SPZOZ.

Pytanie:

  1. Prosimy o informację, czy przeprowadzili lub przewidują Państwo likwidację jakiegokolwiek szpitala wraz z przejęciem jego długu. Jeżeli tak, to prosimy o podanie łącznej kwoty przejętego długu.

Odpowiedź: Wśród podmiotów powiązanych z Zamawiającym nie znajduje się szpital/-le SPZOZ.

Pytanie:

  1. Prosimy o informację, czy w przeszłości wystąpiły lub planowane są przejęcia z mocy prawa przez Państwo zadłużenia:

-        po podmiocie, dla którego Państwo byli podmiotem założycielskim,

-        na podstawie umowy z wierzycielem spółki prawa handlowego,

-        stowarzyszenia,

tj. Państwo wstąpili/wstąpią na miejsce dłużnika, który został/zostanie z długu zwolniony.

Odpowiedź: W przeszłości nie wystąpiły i nie są planowane przejęcia zadłużenia z mocy prawa.

Pytanie:

  1. Prosimy o wyjaśnienie przyczyn spadku wartości dochodów bieżących planowanych do zrealizowania w 2019 i 2020 r..

Odpowiedź: Kwota dochodów bieżących planowanych do uzyskania w latach 2019 -2020 wiąże się z wysokością dotacji na realizację zadań zleconych.

Pytanie:

  1. Prosimy o wyjaśnienie z czego wynika zakładany w 2018 r. wzrost wynagrodzeń (wzrost o 16% w porównaniu do 2017r.)?

Odpowiedź: Wzrost wydatków na wynagrodzenia wynika z regulacji dotyczących wynagrodzeń w tym ze zwiększonej liczby odpraw emerytalnych i nagród jubileuszowych.

Pytanie:

  1. Wykaz zaangażowania klienta.

Odpowiedź: Odpowiedź na stronie www.bibp.ugstarogard.pl w zakładce „Przetargi” gdzie zamieszczono już odpowiedzi na pytania, które wpłynęły wcześniej.

Pytanie:

  1. Prosimy o dostarczenie lub zamieszczenie na BIP następujących dokumentów niezbędnych do oceny zdolności kredytowej Zamawiającego:

1)      Ostatniej zmiany do uchwały budżetowej na 2018 rok wraz z załącznikami, jeżeli miały miejsce po 20.08.2018 roku.

2)      Ostatniej zmiany do WPF na lata 2018-2030 wraz załącznikami, jeżeli miały miejsce po 26.07.2018 roku.

3)      Zaświadczenie o wyborze Wójta Gminy Starogard Gdański.

Odpowiedź: Zamawiający informuje, że po wyżej wymienionych datach dokonywano zmian do uchwały budżetowej i WPF i zostały opublikowane w BIP, zaświadczenie o wyborze Wójta Gminy Starogard Gdański znajduje się na stronie www.bip.ugstarogard.pl w zakładce „Wójt”

 

Wójt

Stanisław Połom

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 07 września 2018 13:56
Dokument wprowadzony do BIP przez: Elżbieta Sadowska
Ilość wyświetleń: 1628
07 września 2018 13:57 (Elżbieta Sadowska) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
07 września 2018 13:56 (Elżbieta Sadowska) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany