Przetargi

Odpowiedzi na pytania do SIWZ dotyczące przetargu na udzielenie i obsługę kredytu FIN.271.1.2016.ES

Starogard Gdański, 22.11.2016

 

Znak sprawy: FIN.271.1.2016.ES

 

 

                                                                                                             Uczestnicy postępowania

                                                                                                          przetargowego

 

Gmina Starogard Gdański informuje, iż wpłynęły pytania do SIWZ dotyczące przetargu na udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego do wysokości 3.000.000 PLN na finansowanie planowanego deficytu i spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów.

Pytanie:

1. Prosimy o informację, czy zostanie złożone oświadczenie o poddaniu się egzekucji, zgodnie z art. 777 k.p.c., którego koszty poniesie Zamawiający?

Odpowiedź: Zgodnie z zapisem w SIWZ cz. III pkt 1 lit. o)

Pytanie:

2. W związku z możliwością dokonania zmian postanowień umowy w zakresie zmiany harmonogramu spłat rat kredytu na wniosek Zamawiającego, czy Zamawiający potwierdza, że taka zmiana będzie możliwa jedynie w przypadku posiadania przez Zamawiającego bieżącej i perspektywicznej zdolności kredytowej?

Odpowiedź: Możliwość dokonywania zmian harmonogramu spłat rat kredytu przewidziano w przypadku wcześniejszej spłaty rat lub w przypadku konieczności spełnienia warunku limitu spłat w poszczególnych latach.

Pytanie:

3. W związku z możliwością dokonania zmian postanowień umowy w zakresie zmiany harmonogramu spłat rat kredytu na wniosek Zamawiającego, czy Zamawiający potwierdza, że taka zmiana będzie możliwa jedynie w okresie objętym kredytowaniem, tj. do 31.12.2021 r.?

Odpowiedź: Zamawiający potwierdza, ze zmiana harmonogramu będzie możliwa do 31.12.2021 r.

Pytanie:

4. Czy zmiana postanowień umowy kredytowej będzie możliwa w przypadku wystąpienia istotnej zmiany warunków finansowych Zamawiającego, w szczególności w wypadku:

a)        zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa mającej wpływ na realizację   

        zamówienia,

b)        pogorszenia sytuacji ekonomiczno- finansowej Zamawiającego powodującego zagrożenie

       dla terminowej spłaty kredytu lub spełnienia przez Zamawiającego warunków określonych                     

       ustawą o finansach publicznych?

Odpowiedź: Możliwość dokonywania zmian postanowień umowy została opisana w cz. XVI SWIZ.

Pytanie:

5. Czy warunki wprowadzenia zmian do umowy będą następujące:

a)      zmiana może być inicjowana na wniosek złożony wraz z uzasadnieniem oraz wskazaniem podstawy prawnej i umownej,

b)      zmiana musi uzyskać aprobatę obu stron umowy,

c)      zmiana musi być wprowadzona w formie pisemnej pod rygorem nieważności,

d)      zmiana nie może spowodować wykroczenia usługi poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ?

Odpowiedź: Warunki wprowadzania zmian do umowy określono w cz. XVI pkt 2 i 3 SIWZ.

Pytanie:

6. Prosimy o informację, na ile dni roboczych przed planowaną datą uruchomienia środków z kredytu Zamawiający złoży pisemną dyspozycję uruchomienia środków z  kredytu?

Odpowiedź: Termin złożenia dyspozycji przelania środków z kredytu zostanie uzgodniony z wykonawcą wybranym w postępowaniu.

Pytanie:

7. Prosimy o informację czy dopuszczają Państwo następujące postanowienie w umowie kredytu:

„Wysokość i termin spłaty kredytu/raty kredytu mogą być, w szczególnie uzasadnionym przypadku, zmienione, w drodze aneksu do umowy, na pisemny wniosek kredytobiorcy złożony wraz z odpowiednim uzasadnieniem na 15 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Oznaczony czas przesunięcia raty kapitałowej nie może wykraczać poza okres 1 roku kalendarzowego w poszczególnych latach kredytowania. Rata kapitałowa, której termin spłaty został przesunięty, wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na zasadach określonych w umowie kredytu.”.

Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza treść przytoczonego zapisu jako przykładową. Ostateczna wersja szczegółowych zapisów umowy może powstać po rozstrzygnięciu postępowania.

Pytanie:

8. Prosimy o informację, czy na Państwa rachunkach w bankach ciążą zajęcia egzekucyjne. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zajęć egzekucyjnych (w tys. PLN):

Odpowiedź: Zamawiający informuje, że na jego rachunkach bankowych nie ciążą zajęcia egzekucyjne.

Pytanie:

9. Prosimy o informację, czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania finansowe w bankach. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań w bankach (w tys. PLN):

Odpowiedź: Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań finansowych w bankach.

Pytanie:

10. Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich 18 miesięcy był prowadzony u Państwa   program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

Odpowiedź: W ciągu ostatnich 18 miesięcy nie prowadzono wobec Zamawiającego postępowania naprawczego.

Pytanie:

11. Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich 36 miesięcy były prowadzone wobec Państwa za pośrednictwem komornika sądowego postępowania egzekucyjne wszczynane na wniosek banków.

Odpowiedź: W ciągu ostatnich 36 miesięcy nie prowadzono wobec Zamawiającego postępowań egzekucyjnych.

Pytanie:

12. Prosimy o informację, czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania wobec ZUS lub US. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań wobec ZUS i US (w tys. PLN):

Odpowiedź: Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań wobec ZUS i US.

Pytanie:

13. Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich dwóch lat została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu reprezentującemu Państwa jednostkę?

Odpowiedź: W ciągu ostatnich dwóch lat nie podjęto uchwały o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu.

Pytanie:

14. Prosimy o informację dotyczącą następujących pozycji długu Państwa wg stanu planowanego na koniec bieżącego roku budżetowego:

a)      wartość zobowiązania ogółem według tytułów dłużnych (w tys. PLN):

Odpowiedź: Planowana wartość zobowiązań ogółem na koniec bieżącego roku, w przypadku uruchomienia całego kredytu będzie wynosiła: 9.532.000 PLN

b)      wartość nominalna wymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji (w tys. PLN):

Odpowiedź: Zamawiający nie posiada wymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji.

c)      wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji (w tys. PLN):

Odpowiedź: Zamawiający nie posiada niewymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji.

d)      wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych z budżetu państwa (w tys. PLN):

Odpowiedź: Zamawiający nie zaciągał pożyczek i kredytów z budżetu państwa, związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków z UE.

e)      wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych z innych źródeł (w tys. PLN):

Odpowiedź: Zamawiający nie zaciągał kredytów i pożyczek z innych źródeł, związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków UE.

Pytanie:

15. Jeżeli wśród podmiotów powiązanych z Państwem  znajduje się szpital/-le SPZOZ, prosimy o podanie, oddzielnie dla każdego z nich, następujących informacji:

1)      Prosimy o informację, czy szpital realizuje program naprawczy?

2)      Prosimy o informację, czy szpital korzysta z kredytów (w tym poręczonych przez Państwa)?

a)      Prosimy o podanie kwoty kredytu (w tys. PLN):

b)      Prosimy o podanie okresu kredytowania

c)      Prosimy o podanie kwoty poręczenia (w tys. PLN):

d)      Prosimy o podanie okresu poręczenia

3)      Prosimy o informację, czy Państwo w jakikolwiek sposób wspieracie szpital finansowo (dopłaty na kapitał lub dopłaty do działalności bieżącej/inwestycyjnej).

a)      Prosimy o podanie kwoty wsparcia finansowego szpitala (w tys. PLN):

b)      Prosimy o podanie okresu wsparcia finansowego szpitala

Odpowiedź: Wśród podmiotów powiązanych z Zamawiającym nie znajduje się szpital/-le SPZOZ.

Pytanie:

16. Prosimy o informację, czy w okresie obowiązywania ekspozycji kredytowej w Banku przewidywane jest przejęcie zobowiązań powstałych w wyniku likwidacji zakładu opieki zdrowotnej przez Państwo po przeniesieniu działalności medycznej ZOZ do innego pomiotu (komercjalizacja, prywatyzacja, dzierżawa itp.). Jeżeli tak, prosimy o podanie poniesionych lub ewentualnych szacowanych skutków wyżej wymienionych zmian dla Państwa budżetu.

Odpowiedź: Wśród podmiotów powiązanych z Zamawiającym nie znajduje się szpital/-le SPZOZ.

Pytanie:

17. Prosimy o informację, czy przeprowadzili lub przewidują Państwo likwidację jakiegokolwiek szpitala wraz z przejęciem jego długu. Jeżeli tak, to prosimy o podanie łącznej kwoty przejętego długu.

Odpowiedź: Wśród podmiotów powiązanych z Zamawiającym nie znajduje się szpital/-le SPZOZ.

Pytanie:

18.Prosimy o informację, czy w przeszłości wystąpiły lub planowane są przejęcia z mocy prawa przez Państwo zadłużenia:

-        po podmiocie, dla którego Państwo byli podmiotem założycielskim,

-        na podstawie umowy z wierzycielem spółki prawa handlowego,

-        stowarzyszenia,

tj. Państwo wstąpili/wstąpią na miejsce dłużnika, który został/zostanie z długu zwolniony.

Odpowiedź: W przeszłości nie wystąpiły i nie są planowane przejęcia zadłużenia z mocy prawa.

Pytanie:

19. Prosimy o wyjaśnienie głównych przyczyn wzrostu wartości dochodów bieżących planowanych do uzyskania w roku 2016 w stosunku do uzyskanych w roku 2015 (wzrost o 11,25 mln zł).

Odpowiedź: Główną przyczyną wzrostu dochodów bieżących planowanych do uzyskania w roku bieżącym w stosunku do roku poprzedniego jest zwiększenie dotacji na realizację zadań zleconych.

Pytanie:

20. Prosimy o wyjaśnienie głównych przyczyn wzrostu wartości wydatków bieżących planowanych do wykonania w roku 2016 w stosunku do wykonanych w roku 2015 (wzrost o 13,56 mln zł).

Odpowiedź: Wzrost wartości wydatków bieżących planowanych do wykonania w roku 2016 w stosunku do roku 2015 wynika ze zwiększenia zakresu realizowanych zadań zleconych.

Pytanie:

21. Prosimy o wyjaśnienie głównych przyczyn wzrostu wartości wydatków majątkowych planowanych do wykonania w roku 2016 w stosunku do wykonanych w roku 2015 (wzrost o 9,24 mln zł).

Odpowiedź: Wzrost wartości wydatków majątkowych planowanych do wykonania w roku 2016 w stosunku do wykonanych w roku 2015 wynika z ilości i wielkości zadań wprowadzonych do realizacji w roku 2016, w tym projektów realizowanych z udziałem środków z UE.

Pytanie:

22. Prosimy o przedstawienie założeń do prognozowanych dochodów ze sprzedaży majątku oraz informację czy majątek przeznaczony do sprzedaży:

a)      został jednoznacznie określony,

Odpowiedź: Majątek został jednoznacznie określony

b)      został wyceniony.

Odpowiedź: Majątek został częściowo wyceniony.

Pytanie:

23. Prosimy o informację:

a)      na jaką łączną minimalną kwotę zostały ogłoszone przetargi na sprzedaż majątku w bieżącym roku budżetowym,

Odpowiedź: W bieżącym roku budżetowym ogłoszono przetargi na łączną minimalną kwotę: 111.630PLN netto

b)      o łącznej szacowanej kwocie planowanej do uzyskania w wyniku sprzedaży majątku w procedurze przetargowej.

Odpowiedź: Łączna szacowana kwota planowana do uzyskania w wyniku sprzedaży wynosi 100.000PLN netto

Pytanie:

24. Prosimy o informację czy w przeszłości miała miejsce nieskuteczna próba sprzedaży tego majątku. Jeżeli tak to ile razy.

Odpowiedź: W przeszłości miały miejsce nieskuteczne próby sprzedaży tego majątku 7 razy

Pytanie:

25. Prosimy o przedstawienie założeń, których skutkiem jest wzrost wartości pozycji "Wydatki na wynagrodzenia i pochodne wynagrodzeń" w 2016 r. w stosunku do poniesionych w roku 2015 (wzrost o 1,62 mln zł).

Odpowiedź: Wzrost wydatków na wynagrodzenia wynika z regulacji dotyczących wynagrodzeń w tym ze zwiększonej liczby odpraw emerytalnych i nagród jubileuszowych.

Pytanie:

26. Prosimy o informację, czy posiadacie Państwo aktualnie zobowiązania wymagalne? Jeżeli tak, prosimy o podanie kwoty oraz informacji o przyczynach ich powstania.

Odpowiedź: Zamawiający nie posiada zobowiązań wymagalnych.

Pytanie:

27. Prosimy o wyjaśnienie wartości zobowiązań wymagalnych w roku bieżącym (wg Rb-Z 32,86 tys. zł), informację o przyczynach ich powstania, jaka jest ich aktualna wartość oraz jaki jest planowany termin ich uregulowania?

Odpowiedź: Zobowiązania wymagalne dotyczą Samorządowego Zakładu Budżetowego i są w miarę możliwości Zakładu regulowane.

Pytanie:

28. Prosimy o informację, jakie jest prawdopodobieństwo ściągnięcia należności wymagalnych Gminy? Czego dotyczą te należności, jaka jest ich aktualna wartość? Jakie działania Gmina podejmuje/ podjęła w celu ich ściągnięcia?

Odpowiedź: Prawdopodobieństwo ściągnięcia należności wymagalnych jest niewielkie. Prawie 50% z nich dotyczy świadczeń alimentacyjnych pozostała część to w większości należności podatkowe. Aktualna wartość należności wynosi 6.198 tys. PLN. Gmina podejmuje wszelkie wynikające z przepisów prawa działania windykacyjne.

Pytanie:

29. Prosimy o dostarczenie lub zamieszczenie na BIP następujących dokumentów niezbędnych do oceny zdolności kredytowej Zamawiającego:

1)      Uchwała w sprawie zmiany budżetu na rok 2016, jeżeli została podjęta po 04.11.2016  r.

2)      Uchwała w sprawie zmiany WPF na lata 2016-2034, jeżeli została podjęta po 27.10.2016  r.

Odpowiedź: Zamawiający informuje, że po wyżej wymienionych datach nie podejmowano uchwał w sprawie zmiany budżetu i WPF.

Wójt

Stanisław Połom

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 listopada 2016 10:38
Dokument wprowadzony do BIP przez: Elżbieta Sadowska
Ilość wyświetleń: 2154
22 listopada 2016 10:38 (Elżbieta Sadowska) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany