Starogard Gdański, 22.11.2016
Znak sprawy: FIN.271.1.2016.ES
Uczestnicy postępowania
przetargowego
Gmina Starogard Gdański informuje, iż wpłynęły pytania do SIWZ dotyczące przetargu na udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego do wysokości 3.000.000 PLN na finansowanie planowanego deficytu i spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów.
Pytanie:
1. Prosimy o informację, czy zostanie złożone oświadczenie o poddaniu się egzekucji, zgodnie z art. 777 k.p.c., którego koszty poniesie Zamawiający?
Odpowiedź: Zgodnie z zapisem w SIWZ cz. III pkt 1 lit. o)
Pytanie:
2. W związku z możliwością dokonania zmian postanowień umowy w zakresie zmiany harmonogramu spłat rat kredytu na wniosek Zamawiającego, czy Zamawiający potwierdza, że taka zmiana będzie możliwa jedynie w przypadku posiadania przez Zamawiającego bieżącej i perspektywicznej zdolności kredytowej?
Odpowiedź: Możliwość dokonywania zmian harmonogramu spłat rat kredytu przewidziano w przypadku wcześniejszej spłaty rat lub w przypadku konieczności spełnienia warunku limitu spłat w poszczególnych latach.
Pytanie:
3. W związku z możliwością dokonania zmian postanowień umowy w zakresie zmiany harmonogramu spłat rat kredytu na wniosek Zamawiającego, czy Zamawiający potwierdza, że taka zmiana będzie możliwa jedynie w okresie objętym kredytowaniem, tj. do 31.12.2021 r.?
Odpowiedź: Zamawiający potwierdza, ze zmiana harmonogramu będzie możliwa do 31.12.2021 r.
Pytanie:
4. Czy zmiana postanowień umowy kredytowej będzie możliwa w przypadku wystąpienia istotnej zmiany warunków finansowych Zamawiającego, w szczególności w wypadku:
a) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa mającej wpływ na realizację
zamówienia,
b) pogorszenia sytuacji ekonomiczno- finansowej Zamawiającego powodującego zagrożenie
dla terminowej spłaty kredytu lub spełnienia przez Zamawiającego warunków określonych
ustawą o finansach publicznych?
Odpowiedź: Możliwość dokonywania zmian postanowień umowy została opisana w cz. XVI SWIZ.
Pytanie:
5. Czy warunki wprowadzenia zmian do umowy będą następujące:
a) zmiana może być inicjowana na wniosek złożony wraz z uzasadnieniem oraz wskazaniem podstawy prawnej i umownej,
b) zmiana musi uzyskać aprobatę obu stron umowy,
c) zmiana musi być wprowadzona w formie pisemnej pod rygorem nieważności,
d) zmiana nie może spowodować wykroczenia usługi poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ?
Odpowiedź: Warunki wprowadzania zmian do umowy określono w cz. XVI pkt 2 i 3 SIWZ.
Pytanie:
6. Prosimy o informację, na ile dni roboczych przed planowaną datą uruchomienia środków z kredytu Zamawiający złoży pisemną dyspozycję uruchomienia środków z kredytu?
Odpowiedź: Termin złożenia dyspozycji przelania środków z kredytu zostanie uzgodniony z wykonawcą wybranym w postępowaniu.
Pytanie:
7. Prosimy o informację czy dopuszczają Państwo następujące postanowienie w umowie kredytu:
„Wysokość i termin spłaty kredytu/raty kredytu mogą być, w szczególnie uzasadnionym przypadku, zmienione, w drodze aneksu do umowy, na pisemny wniosek kredytobiorcy złożony wraz z odpowiednim uzasadnieniem na 15 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Oznaczony czas przesunięcia raty kapitałowej nie może wykraczać poza okres 1 roku kalendarzowego w poszczególnych latach kredytowania. Rata kapitałowa, której termin spłaty został przesunięty, wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na zasadach określonych w umowie kredytu.”.
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza treść przytoczonego zapisu jako przykładową. Ostateczna wersja szczegółowych zapisów umowy może powstać po rozstrzygnięciu postępowania.
Pytanie:
8. Prosimy o informację, czy na Państwa rachunkach w bankach ciążą zajęcia egzekucyjne. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zajęć egzekucyjnych (w tys. PLN):
Odpowiedź: Zamawiający informuje, że na jego rachunkach bankowych nie ciążą zajęcia egzekucyjne.
Pytanie:
9. Prosimy o informację, czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania finansowe w bankach. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań w bankach (w tys. PLN):
Odpowiedź: Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań finansowych w bankach.
Pytanie:
10. Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich 18 miesięcy był prowadzony u Państwa program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Odpowiedź: W ciągu ostatnich 18 miesięcy nie prowadzono wobec Zamawiającego postępowania naprawczego.
Pytanie:
11. Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich 36 miesięcy były prowadzone wobec Państwa za pośrednictwem komornika sądowego postępowania egzekucyjne wszczynane na wniosek banków.
Odpowiedź: W ciągu ostatnich 36 miesięcy nie prowadzono wobec Zamawiającego postępowań egzekucyjnych.
Pytanie:
12. Prosimy o informację, czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania wobec ZUS lub US. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań wobec ZUS i US (w tys. PLN):
Odpowiedź: Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań wobec ZUS i US.
Pytanie:
13. Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich dwóch lat została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu reprezentującemu Państwa jednostkę?
Odpowiedź: W ciągu ostatnich dwóch lat nie podjęto uchwały o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu.
Pytanie:
14. Prosimy o informację dotyczącą następujących pozycji długu Państwa wg stanu planowanego na koniec bieżącego roku budżetowego:
a) wartość zobowiązania ogółem według tytułów dłużnych (w tys. PLN):
Odpowiedź: Planowana wartość zobowiązań ogółem na koniec bieżącego roku, w przypadku uruchomienia całego kredytu będzie wynosiła: 9.532.000 PLN
b) wartość nominalna wymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji (w tys. PLN):
Odpowiedź: Zamawiający nie posiada wymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji.
c) wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji (w tys. PLN):
Odpowiedź: Zamawiający nie posiada niewymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji.
d) wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych z budżetu państwa (w tys. PLN):
Odpowiedź: Zamawiający nie zaciągał pożyczek i kredytów z budżetu państwa, związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków z UE.
e) wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych z innych źródeł (w tys. PLN):
Odpowiedź: Zamawiający nie zaciągał kredytów i pożyczek z innych źródeł, związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków UE.
Pytanie:
15. Jeżeli wśród podmiotów powiązanych z Państwem znajduje się szpital/-le SPZOZ, prosimy o podanie, oddzielnie dla każdego z nich, następujących informacji:
1) Prosimy o informację, czy szpital realizuje program naprawczy?
2) Prosimy o informację, czy szpital korzysta z kredytów (w tym poręczonych przez Państwa)?
a) Prosimy o podanie kwoty kredytu (w tys. PLN):
b) Prosimy o podanie okresu kredytowania
c) Prosimy o podanie kwoty poręczenia (w tys. PLN):
d) Prosimy o podanie okresu poręczenia
3) Prosimy o informację, czy Państwo w jakikolwiek sposób wspieracie szpital finansowo (dopłaty na kapitał lub dopłaty do działalności bieżącej/inwestycyjnej).
a) Prosimy o podanie kwoty wsparcia finansowego szpitala (w tys. PLN):
b) Prosimy o podanie okresu wsparcia finansowego szpitala
Odpowiedź: Wśród podmiotów powiązanych z Zamawiającym nie znajduje się szpital/-le SPZOZ.
Pytanie:
16. Prosimy o informację, czy w okresie obowiązywania ekspozycji kredytowej w Banku przewidywane jest przejęcie zobowiązań powstałych w wyniku likwidacji zakładu opieki zdrowotnej przez Państwo po przeniesieniu działalności medycznej ZOZ do innego pomiotu (komercjalizacja, prywatyzacja, dzierżawa itp.). Jeżeli tak, prosimy o podanie poniesionych lub ewentualnych szacowanych skutków wyżej wymienionych zmian dla Państwa budżetu.
Odpowiedź: Wśród podmiotów powiązanych z Zamawiającym nie znajduje się szpital/-le SPZOZ.
Pytanie:
17. Prosimy o informację, czy przeprowadzili lub przewidują Państwo likwidację jakiegokolwiek szpitala wraz z przejęciem jego długu. Jeżeli tak, to prosimy o podanie łącznej kwoty przejętego długu.
Odpowiedź: Wśród podmiotów powiązanych z Zamawiającym nie znajduje się szpital/-le SPZOZ.
Pytanie:
18.Prosimy o informację, czy w przeszłości wystąpiły lub planowane są przejęcia z mocy prawa przez Państwo zadłużenia:
- po podmiocie, dla którego Państwo byli podmiotem założycielskim,
- na podstawie umowy z wierzycielem spółki prawa handlowego,
- stowarzyszenia,
tj. Państwo wstąpili/wstąpią na miejsce dłużnika, który został/zostanie z długu zwolniony.
Odpowiedź: W przeszłości nie wystąpiły i nie są planowane przejęcia zadłużenia z mocy prawa.
Pytanie:
19. Prosimy o wyjaśnienie głównych przyczyn wzrostu wartości dochodów bieżących planowanych do uzyskania w roku 2016 w stosunku do uzyskanych w roku 2015 (wzrost o 11,25 mln zł).
Odpowiedź: Główną przyczyną wzrostu dochodów bieżących planowanych do uzyskania w roku bieżącym w stosunku do roku poprzedniego jest zwiększenie dotacji na realizację zadań zleconych.
Pytanie:
20. Prosimy o wyjaśnienie głównych przyczyn wzrostu wartości wydatków bieżących planowanych do wykonania w roku 2016 w stosunku do wykonanych w roku 2015 (wzrost o 13,56 mln zł).
Odpowiedź: Wzrost wartości wydatków bieżących planowanych do wykonania w roku 2016 w stosunku do roku 2015 wynika ze zwiększenia zakresu realizowanych zadań zleconych.
Pytanie:
21. Prosimy o wyjaśnienie głównych przyczyn wzrostu wartości wydatków majątkowych planowanych do wykonania w roku 2016 w stosunku do wykonanych w roku 2015 (wzrost o 9,24 mln zł).
Odpowiedź: Wzrost wartości wydatków majątkowych planowanych do wykonania w roku 2016 w stosunku do wykonanych w roku 2015 wynika z ilości i wielkości zadań wprowadzonych do realizacji w roku 2016, w tym projektów realizowanych z udziałem środków z UE.
Pytanie:
22. Prosimy o przedstawienie założeń do prognozowanych dochodów ze sprzedaży majątku oraz informację czy majątek przeznaczony do sprzedaży:
a) został jednoznacznie określony,
Odpowiedź: Majątek został jednoznacznie określony
b) został wyceniony.
Odpowiedź: Majątek został częściowo wyceniony.
Pytanie:
23. Prosimy o informację:
a) na jaką łączną minimalną kwotę zostały ogłoszone przetargi na sprzedaż majątku w bieżącym roku budżetowym,
Odpowiedź: W bieżącym roku budżetowym ogłoszono przetargi na łączną minimalną kwotę: 111.630PLN netto
b) o łącznej szacowanej kwocie planowanej do uzyskania w wyniku sprzedaży majątku w procedurze przetargowej.
Odpowiedź: Łączna szacowana kwota planowana do uzyskania w wyniku sprzedaży wynosi 100.000PLN netto
Pytanie:
24. Prosimy o informację czy w przeszłości miała miejsce nieskuteczna próba sprzedaży tego majątku. Jeżeli tak to ile razy.
Odpowiedź: W przeszłości miały miejsce nieskuteczne próby sprzedaży tego majątku 7 razy
Pytanie:
25. Prosimy o przedstawienie założeń, których skutkiem jest wzrost wartości pozycji "Wydatki na wynagrodzenia i pochodne wynagrodzeń" w 2016 r. w stosunku do poniesionych w roku 2015 (wzrost o 1,62 mln zł).
Odpowiedź: Wzrost wydatków na wynagrodzenia wynika z regulacji dotyczących wynagrodzeń w tym ze zwiększonej liczby odpraw emerytalnych i nagród jubileuszowych.
Pytanie:
26. Prosimy o informację, czy posiadacie Państwo aktualnie zobowiązania wymagalne? Jeżeli tak, prosimy o podanie kwoty oraz informacji o przyczynach ich powstania.
Odpowiedź: Zamawiający nie posiada zobowiązań wymagalnych.
Pytanie:
27. Prosimy o wyjaśnienie wartości zobowiązań wymagalnych w roku bieżącym (wg Rb-Z 32,86 tys. zł), informację o przyczynach ich powstania, jaka jest ich aktualna wartość oraz jaki jest planowany termin ich uregulowania?
Odpowiedź: Zobowiązania wymagalne dotyczą Samorządowego Zakładu Budżetowego i są w miarę możliwości Zakładu regulowane.
Pytanie:
28. Prosimy o informację, jakie jest prawdopodobieństwo ściągnięcia należności wymagalnych Gminy? Czego dotyczą te należności, jaka jest ich aktualna wartość? Jakie działania Gmina podejmuje/ podjęła w celu ich ściągnięcia?
Odpowiedź: Prawdopodobieństwo ściągnięcia należności wymagalnych jest niewielkie. Prawie 50% z nich dotyczy świadczeń alimentacyjnych pozostała część to w większości należności podatkowe. Aktualna wartość należności wynosi 6.198 tys. PLN. Gmina podejmuje wszelkie wynikające z przepisów prawa działania windykacyjne.
Pytanie:
29. Prosimy o dostarczenie lub zamieszczenie na BIP następujących dokumentów niezbędnych do oceny zdolności kredytowej Zamawiającego:
1) Uchwała w sprawie zmiany budżetu na rok 2016, jeżeli została podjęta po 04.11.2016 r.
2) Uchwała w sprawie zmiany WPF na lata 2016-2034, jeżeli została podjęta po 27.10.2016 r.
Odpowiedź: Zamawiający informuje, że po wyżej wymienionych datach nie podejmowano uchwał w sprawie zmiany budżetu i WPF.
Wójt
Stanisław Połom
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Gmina Wiejska Starogard Gdański