Starogard Gd. 07.08.2014 r.
FIN.271.1.2014.ES
Uczestnicy postępowania
przetargowego
Gmina Starogard Gdański informuje, że wpłynęły pytania dotyczące przetargu na udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego w kwocie 5.360.000 PLN z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów.
PYTANIE:
Czy Gmina posiada opinię z wykonania budżetu za I półrocze 2014 roku?
ODPOWIEDŹ:
Gmina nie posiada opinii z wykonania budżetu za I półrocze 2014 roku.
PYTANIE:
Prosimy o odpowiedzi na załączone pytania
Formularz Klienta – proces oceny wniosku – tryb standardowy |
|
Nazwa Klienta* |
GMINA STAROGARD GDANSKI |
Pytania dotyczące transakcji i zabezpieczeń |
|
||||||||||||||||||||||||||
Pytanie do Klienta |
Odpowiedź Klienta |
|
|||||||||||||||||||||||||
1 |
Z jakiego źródła finansowego pokryją Państwo nakłady w wysokości 3 mln PLN związane z Budową obwodnicy zwartej zabudowy wsi Zduny wraz z przebudową drogi gminnej nr 213019G |
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych |
|
||||||||||||||||||||||||
2 |
Zamówienie dotyczy obsługi kredytu długoterminowego w kwocie 5.360.000 PLN z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów. Jaka kwota kredytu zostanie przeznaczona na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów? |
Planowany deficyt – 5.134.144,50 Planowane spłaty pożyczek i kredytów – 3.798.646,50 Wykorzystanie kredytu będzie następowało według aktualnej potrzeby |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
3 |
Czy Zamawiający będzie składał w Banku pisemne dyspozycje uruchomienia kredytu z wyprzedzeniem 3 dni roboczych? |
Zgodnie z ustaleniami zawartymi w umowie po rozstrzygnięciu postępowania |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
4 |
Z wyprzedzeniem ilu dni roboczych Zamawiający będzie składał w Banku pisemne dyspozycje uruchomienia kredytu? |
j.w. |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
5 |
Czy Zamawiający przewiduje refundację kosztów związanych z Budową obwodnicy zwartej zabudowy wsi Zduny wraz z przebudową drogi gminnej nr 213019G, poniesionych w roku 2014? |
Nie |
|
|
|||||||||||||||||||||||
6 |
Prosimy o podanie stanu zaawansowania robót projektu Budowa obwodnicy zwartej zabudowy wsi Zduny wraz z przebudową drogi gminnej nr 213019G |
60% |
|
|
|||||||||||||||||||||||
7 |
Prosimy o informację czy dopuszczają Państwo następujące postanowienie w umowie kredytu:
„Wysokość i termin spłaty kredytu/raty kredytu mogą być, w szczególnie uzasadnionym przypadku, zmienione, w drodze aneksu do umowy, na pisemny wniosek kredytobiorcy złożony wraz z odpowiednim uzasadnieniem na 15 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Oznaczony czas przesunięcia raty kapitałowej nie może wykraczać poza okres 1 roku kalendarzowego w poszczególnych latach kredytowania. Rata kapitałowa, której termin spłaty został przesunięty, wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na zasadach określonych w umowie kredytu.”. |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Zamawiający dopuszcza treść przytoczonego zapisu jako przykładową. Ostateczna wersja szczegółowych zapisów umowy może powstać po rozstrzygnięciu postępowania.
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
19 |
Czy Zamawiający wyraża zgodę, aby kredyt uruchamiany były na podstawie faktur lub innych dokumentów uzasadniających uruchomienie środków z kredytu?
|
Uruchomienie na podstawie dyspozycji Zamawiającego |
|
||||||||||||||||||||||||
20 |
Czy Zamawiający wyraża zgodę na przedstawianie w terminie 30 dni od daty uruchomienia transzy/przed uruchomieniem kolejnej transzy kredytu dokumentów (faktur, rachunków itp.) potwierdzających wykorzystanie kredytu zgodnie z przeznaczeniem?
|
Kredyt przeznaczony jest na pokrycie planowanego deficytu i spłatę zadłużenia i na taki cel zgodnie z Uchwałą Rady Gminy zostanie wykorzystany |
|
||||||||||||||||||||||||
21 |
Czy wypłata środków z kredytu nastąpi poprzez przelew środków na rachunek Zamawiającego czy też rachunek Wykonawcy? |
Przelew środków na rachunek Zamawiającego |
|
||||||||||||||||||||||||
22 |
Czy Zamawiający wyraża zgodę na dokonanie przez bank inspekcji inwestycji przed uruchomieniem transzy kredytu? |
Kredyt przeznaczony jest na pokrycie planowanego deficytu i spłatę zadłużenia |
|
||||||||||||||||||||||||
23 |
Czy Zamawiający przedstawi Opinię RIO w sprawie możliwości spłaty wnioskowanego kredytu przed ostateczną datą składania ofert? |
Opinia zostanie opublikowana niezwłocznie po otrzymaniu na stronie BIP Gminy |
|
||||||||||||||||||||||||
24 |
Czy Zamawiający przedstawi jednoznacznie pozytywną Opinię RIO w sprawie możliwości spłaty wnioskowanego kredytu przed ostateczną datą podpisania umowy kredytowej? |
Zamawiający przedstawi opinię RIO przed datą podpisania umowy |
|
||||||||||||||||||||||||
25 |
Prosimy o przesłanie lub umieszczenie na Państwa stronie BIP - Zmiany do uchwały budżetowej na 2014r. jeżeli miały miejsce po 30-07-2014 roku - Zmiany do WPF 2014-2019 jeżeli miały miejsce po 30-07-2014 roku - sprawozdania RB-28S za II kw. 2014 roku |
Po wymienionej dacie uchwały budżetowej i WPF nie zmieniano Sprawozdanie opublikowano na stronie www.bip.starogardgd.pl (Sprawozdania budżetowe w zakładce Prawo lokalne) |
|
||||||||||||||||||||||||
26 |
Prosimy o listę podmiotów powiązanych z Państwem kapitałowo lub organizacyjnie wraz nr REGON |
Lista stanowi załącznik do ogłoszenia o postępowaniu w pliku PDF łącznie z zaświadczeniami o niezaleganiu w ZUS i US oraz aktualnym zadłużeniem |
|
||||||||||||||||||||||||
Pytania dotyczące sytuacji ekonomiczno-finansowej Klienta (prosimy o informacje zgodnie ze stanem na dzień sporządzania odpowiedzi) |
Pytanie do Klienta |
Odpowiedź Klienta |
|
1 |
Prosimy o informację, czy na Państwa rachunkach w bankach ciążą zajęcia egzekucyjne. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zajęć egzekucyjnych (w tys. PLN): |
Nie |
2 |
Prosimy o informację, czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania finansowe w bankach. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań w bankach (w tys. PLN): |
Nie |
3 |
Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich 18 miesięcy był prowadzony u Państwa program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. |
Nie |
4 |
Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich 36 miesięcy były prowadzone wobec Państwa za pośrednictwem komornika sądowego postępowania egzekucyjne wszczynane na wniosek banków. |
Nie |
5 |
Prosimy o informację, czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania wobec ZUS lub US. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań wobec ZUS i US (w tys. PLN): |
Nie (patrz odp. pkt 26 wyżej) |
6 |
Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich dwóch lat została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu reprezentującemu Państwa jednostkę (wójt / burmistrz / prezydent, zarząd powiatu, zarząd województwa). |
Nie |
7 |
Prosimy o informację dotyczącą następujących pozycji długu Państwawg stanu planowanego na koniec bieżącego roku budżetowego: |
|
|
wartość zobowiązania ogółem, wg tytułów dłużnych (w tys. PLN): |
12.179 (poz. 6 WPF) |
wartość nominalna wymagalnych zobowiązań z tyt. poręczeń i gwarancji (w tys. PLN): |
0 (poz. 2.1.1 WPF) |
|
wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tyt. poręczeń i gwarancji (w tys. PLN): |
j. w. |
|
wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt2 ustawy o finansach publicznych z budżetu państwa (w tys. PLN): |
0 |
|
wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt2 ustawy o finansach publicznych z innych źródeł (w tys. PLN): |
0 |
Pytania dotyczące dofinansowania z UE oraz przedsięwzięć inwestycyjnych w ramach budżetu roku bieżącego oraz lat poprzednich (prosimy o informacje zgodnie ze stanem na dzień sporządzania odpowiedzi) |
Pytanie do Klienta |
Odpowiedź Klienta |
|
1 |
Prosimy o przedstawienie informacji o dofinansowaniach ze środków UE zadań realizowanych przez Państwa (wydatki majątkowe) w ramach budżetu roku bieżącego z podziałem na: |
|
wartość zawartych umów (w tys. PLN): |
12.343 |
|
w tym, wartość środków przewidzianych zgodnie z tymi umowami do wypłaty w bieżącym roku budżetowym (w tys. PLN): |
3.941 |
|
wartość złożonych wniosków, dla których nie uzyskano jeszcze decyzji (w tys. PLN): |
639 |
|
w tym, wartość środków przewidzianych zgodnie z tymi wnioskami do wypłaty w bieżącym roku budżetowym (w tys. PLN): |
0 |
|
2 |
Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich 2 lat budżetowych zdarzyło się, że Państwo musieli zwrócić środki uzyskane z UE z powodu nie wywiązania się z postanowieńumowy dofinansowania. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty środków zwróconych w ciągu pełnych ostatnich dwóch lat budżetowych (w tys. PLN): |
Nie |
Pytania dotyczące podmiotów powiązanych z Klientem |
|
|||||||||||||||
Pytanie do Klienta |
Odpowiedź Klienta |
|
||||||||||||||
1 |
Jeżeli wśród podmiotów powiązanych z Państwem znajduje się szpital/-le SPZOZ, prosimy o podanie, oddzielnie dla każdego z nich, następujących informacji: |
|
||||||||||||||
a |
Prosimy o informację, czy szpital realizuje program naprawczy? |
Nie dotyczy |
|
|||||||||||||
b |
Prosimy o informację, czy szpital korzysta z kredytów (w tym poręczonych przez Państwa)? |
Nie dotyczy |
|
|||||||||||||
i |
Prosimy o podanie kwoty kredytu (w tys. PLN): |
Nie dotyczy |
Prosimy o podanie okresu kredytowania |
Nie dotyczy |
|
|||||||||||
ii |
Prosimy o podanie kwoty poręczenia (w tys. PLN): |
Nie dotyczy |
Prosimy o podanie okresu poręczenia |
Nie dotyczy |
|
|||||||||||
c |
Prosimy o informację, czy Państwo w jakikolwiek sposób wspieracie szpital finansowo (dopłaty na kapitał lub dopłaty do działalności bieżącej/inwestycyjnej). |
|
||||||||||||||
Nie dotyczy |
|
|||||||||||||||
i |
Prosimy o podanie kwoty wsparcia finansowego szpitala (w tys. PLN): |
Nie dotyczy |
Prosimy o podanie okresu wsparcia finansowego szpitala |
Nie dotyczy |
|
|||||||||||
2 |
Prosimy o informację, czy w okresie obowiązywania ekspozycji kredytowej w Bankuprzewidywane jest przejęcie zobowiązań powstałych w wyniku likwidacji zakładu opieki zdrowotnej przez Państwo po przeniesieniu działalności medycznej ZOZ do innego pomiotu (komercjalizacja, prywatyzacja, dzierżawa itp.). Jeżeli tak, prosimy o podanie poniesionych lub ewentualnych szacowanych skutków ww. zmian dla Państwa budżetu. |
|
||||||||||||||
Nie dotyczy |
|
|||||||||||||||
3 |
Prosimy o informację, czy przeprowadzili lub przewidują Państwo likwidację jakiegokolwiek szpitala wraz z przejęciem jego długu. Jeżeli tak, to prosimy o podanie łącznej kwoty przejętego długu. |
Nie dotyczy |
|
|||||||||||||
4 |
Prosimy o informację, czy w przeszłości wystąpiły lub planowane są przejęcia z mocy prawa przez Państwozadłużenia: - po podmiocie, dla którego Państwo byli podmiotem założycielskim, - na podstawie umowy z wierzycielem spółki prawa handlowego, - stowarzyszenia, tj. Państwo wstąpili/wstąpią na miejsce dłużnika, który został/zostanie z długu zwolniony. |
Nie dotyczy |
|
|||||||||||||
Wykaz zaangażowań Klienta |
|
||||||||||||||||||||||
Kwoty zaangażowań prezentowane są w PLN wg stanu na dzień (rrrr-mm-dd) – prosimy o dane za ostatni zakończony i rozliczony miesiąc: |
|
||||||||||||||||||||||
Lp. |
Nazwa podmiotu (np. bank, NFOŚ, WFOŚ, firma leasingowa, firma factoringowa) |
Waluta zadłużenia |
Typ długu (kredyt, wykup wierzytelności, obligacje, leasing, factoring, pożyczka, udzielone poręczenie, udzielona gwarancja, list patronacki) |
Data zawarcia umowy |
Kwota bieżącego zadłużenia (bilans)[1] |
Kwota pozostałego zadłużenia (pozabilans)[2] |
Data całkowitej spłaty |
|
|||||||||||||||
1 |
Informacje zawarte w załączniku do ogłoszenia – patrz odp. pkt 26 wyżej |
|
|||||||||||||||||||||
2 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
3 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
4 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
5 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
6 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
7 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
8 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
9 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
10 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
11 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
12 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
13 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
14 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
15 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
16 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
17 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
18 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
19 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
20 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
Razem |
|
||||||||||||||||||||||
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Gmina Wiejska Starogard Gdański